Personalkonsulent
ULOBA - INDEPENDENT LIVING NORGE SA
- Frist 20.8.2025
- Ansettelsesform Vikariat
100% vikariat som Personalkonsulent
Vil du bidra til at Uloba – Independent Living Norge oppfyller målet om å være funksjonshemmedes egne profesjonelle, nære og tilgjengelige BPA-tilrettelegger?
En av våre kollegaer skal ut i permisjon og vi søker derfor etter en personalkonsulent som vikar i 100%stilling. Oppstart etter avtale, men så raskt som mulig - med varighet til medio juli 2026.
Personaladministrasjonen (Team Lønn og Team Personal) består i dag av dyktige medarbeidere med fagansvar innenfor lønn og personal ut mot assistanseordninger i Uloba. Avdelingen har stort fokus på smidig og effektiv behandling av lønns- og personaloppgaver, basert på god faglig kvalitet og med sterk forankring i Independent Living-filosofien.
I denne stillingen blir du en av 4 i Team Personal med kontorplass i Drammen og rapporterer til Prosessleder Personal.
Du er nøyaktig, har høy arbeidskapasitet, liker å jobbe i team, og liker å ta del i utviklingsarbeid og er gjerne funksjonshemmet (likepersonskompetanse). Du har god forståelse og interesse for IT og digitale verktøy som sikrer god kvalitet i alle ledd. Du er ryddig, selvgående, har forståelse for hvordan skape gode opplevelser for arbeidsledere og deres assistenter.
Ansvar og myndighet
Utvikle sin rolle i tråd med Ulobas visjon og verdier
Fagansvar iht. enhver tid gitte rammer.
I samarbeid med Team Personal bidra til at Uloba ivaretar arbeidsgiveransvaret overfor assistentene innenfor fagområdet.
Arbeidsoppgaver
Behandle og godkjenne arbeidsavtaler
Behandle og sende ut krav om politiattest
Behandle annonser fra arbeidsledere på Finn.no
Behandle permisjonssøknader
Behandle oppsigelser fra assistenter
Behandle forespørsler vedrørende ansiennitet
Besvare forespørsler fra NAV vedrørende arbeidsforhold og oppfølgingsplan
Altinn- sykefraværsoppfølging
Delegert operativt ansvarlig for permitteringer av arbeidstakere når det er behov for dette.
Delta i utviklingsarbeid, både internt i avdelingen og i organisasjonen som helhet
Minstekrav til kompetanse:
Generelt god it-kompetanse og kan arbeide med ulike systemer samtidig.
Høy arbeidskapasitet
Relevant utdanning innen HR, personaladministrasjon eller økonomi
Erfaring fra fagområdet kan kompensere for manglende utdanning
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk.
Yte god service
Ferdigheter
- Håndtere arbeidskontrakter
- Kontrollere oppsigelser
- Personaladministrasjon
- Skrive
- Stillingsannonser
Om arbeidsgiveren
Uloba Independent Living Norge AS er en politisk ideell organisasjon organisert som et samvirke. Vi arbeider for full likestilling, samfunnsdeltakelse og livsutfoldelse for funksjonshemmede. Målet er likeverdige og verdiskapende samfunnsborgere. Gjennom enheten Personlig Assistanse tilrettelegger vi for ca. 1100 funksjonshemmede som har Borgerstyrt Personlig Assistanse, og som til sammen har over 6500 ansatte assistenter.
Våre verdier er Stolt, Sterk, Synlig!
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Tollbugata 114, 3041 Drammen
- Bransje: Ideelle organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Kontorarbeid
- Arbeidsspråk: Norsk
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
personalkonsulent, personaladministrasjon, arbeidsavtaler, HR
Annonseinformasjon
- FINN-kode 417829320
- Sist endret