Sykepleier Hjemmetjenesten
Oslo kommune
- Frist 27.07.2025
- Ansettelsesform Fast
Sykepleier Hjemmetjenesten
Samfunnsoppdraget til Sagene hjemmebaserte tjenester er å sørge for at bydelens innbyggere kan bo
trygt i eget hjem lengst mulig. Vi jobber for at brukere skal oppleve aktive, selvstendige og meningsfulle liv
på tross av sykdom og helseutfordringer. Fokus på brukermedvirkning med “hva er viktig for deg” står
sentralt hos oss.
Vi fokuserer på kvalitet og kompetanse og har etablert en egen gruppe for fag- og
utvikling med blant annet velferdsteknologiteam, hukommelsesteamteam, kreftkoordinator, klinisk
ernæringsfysiolog og fagsykepleier. Vi har vært tidlig ute med velferdsteknologi og digitale løsninger for våre brukere, og er opptatt av å være
nytenkende mot de fremtidige utfordringene i helsetjenesten. Vårt motto er riktig tjeneste til riktig tid.
Hjemmetjenesten i bydelen er organisert i fire seksjoner, med fem mindre arbeidslag som jobber ut mot
brukerne for å sikre god kontinuitet. Disse består av fire somatiske arbeidslag og ett rehabiliterings- og
mottaksteam. På kveld og helg samles tjenesten.
Stillingen du søker på tilhører arbeidslag Sandakerveien 61, som er sammen med arbeidslag Treschows Hus. Stillingene er på dagtid på ukedager der man er ansvarlig sykepleier på vakt, holder rapporter, fordeler, betjener vakttelefonen og løser administrative oppgaver etter behov. Stillingen er lagt opp til at man er ca 50% inne med administrative oppgaver og 50% ute hos brukere. Man jobber tett med en sykepleieren med samme rolle i arbeidslag Treschows Hus. Det er arbeid hver fjerde helg på dagtid som utøvede sykepleier med arbeidsliste i hele bydelen.
Vi tar forbehold om at stillingen kan bli omgjort til en turnusstilling ved behov.
Arbeidsoppgaver
- Utføre praktiske pleie og omsorgsoppgaver til brukerne i henhold til gjeldende vedtak og brukerens behov.
- Tjenesteansvarlig.
- Rapporteringsansvarlig: holde morgenrapport, ettermiddagsrapport, tverrfaglige møter osv.
- Ansvar for vakttelefon gjennom hele dagen.
- Samhandle med eksterne og interne samarbeidspartnere som sykehus, pårørende, fastlege etc.
- Fordele og kode arbeidslister.
- Omfordele oppdrag ved behov (fravær etc.)
- Delta på tverrfaglige nettverks- og oppstartsmøter.
- Opplæring av nyansatte.
- Undervise, veilede og informere studenter, ansatte, pasienter og pårørende.
- Håndtere varsler/alarmer velferdsteknologi (digitalt tilsyn, medisindispensere osv.)
- Superbruker for velferdsteknologi som en naturlig del av tjenesten
- Bidra i planlegging, vurdering og koordinering av omfang og tilbud samt iverksette mål og tiltak sammen med bruker.
- Bidra til at brukeren skal oppleve trygghet og mestring, med fokus på egen mestring.
- Arbeide tverrfaglig i team sammen med aktuelle interne og eksterne samarbeidspartnere, slik at brukerne kan bo i eget hjem lengst mulig.
- Være kontinuerlig oppdatert på det som skjer innen fagområdet, og innhente kunnskap når det er nødvendig.
- Være fleksibel, bistå med andre oppgaver ved behov.
Kvalifikasjoner
Krav:
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- Dokumentert norskkunnskaper tilsvarende høyere nivå (C1)
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Minimum 2 års erfaring fra hjemmetjenesten.
- Erfaring med å utføre administrative oppgaver i hjemmetjenesten eks: ansvarsvakt, fordeling av arbeidslister, lede rapporter og møter o.l
- Erfaring med bruk av velferdsteknologi
- God kjennskap i dokumentasjons verktøy eks Gerica
- Erfaring med bruk av ELISE
- Gode digitale ferdigheter
- Personlige egenskaper vektlegges
- Kan fremvise politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven §5-4, uten merknad som er til hinder for ansettelsen, ikke eldre enn 3 mnd.
Ønskelig:
- Ønskelig med kjennskap til tiltakspakke og tiltaksplan
- Erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
Personlige egenskaper
- Vi søker en positiv og engasjert medspiller.
- Du ser muligheter og har stor gjennomføringsevne
- Du er fleksibel og har både evne til å jobbe selvstendig og samarbeide med andre
- Du har evne til å planlegge, prioritere og koordinere
- Du har gode kommunikasjon – og samarbeidsevner og høy intrigitet
- Du har evne og kunnskap, til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos brukere
- Har evne til å motivere og få med deg medarbeidere i utviklingsarbeid
- Kan håndtere stort arbeidspress i en hektisk arbeidshverdag
- Er kvalitetsbevisst, resultat og utviklingsorientert
- Bidrar positivt i fag og arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med fokus på fag, tverrfaglig samarbeid, pågangsmot og åpenhet
- En spennende, selvstendig og utfordrende jobb med store muligheter til å påvirke egen arbeidsplass
- Gode tjenestepensjons – og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
- Lønn ihht Oslo kommunes lønnsregulativ.
FerdigheterAI-generert
- Digitale ferdigheter
- Gerica journalsystem
- Velferdsteknologi
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
I Bydel Sagene satser vi på helhetlige og gode tjenester, og er opptatt av brukermedvirkning og samhandling med innbyggerne. I bydelen ligger Iladalen, Sagene, Bjølsen, Sandaker og Torshov, og det bor rundt 44 000 innbyggere her. Vi ønsker å skape et trygt og godt lokalsamfunn med gode levekår for alle. Du finner et rikt kulturliv, en rekke parker og mange fine bomiljøer.
Våre ledere og ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Treschows gate 2A, 0477 Oslo
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Eldreomsorg
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 415334076
- Sist endret