Rådgiver anskaffelser
Lindesnes kommune
- Frist 10.08.2025
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver, anskaffelser
Det ledig en 100 % fast stilling som rådgiver innen innkjøp/anskaffelser. Vi tilbyr en spennende stilling, der gode innkjøp er et viktig fokusområde. Stillingen er organisert i Rådmannens stab, i enhet for Økonomi , og rapporterer direkte til økonomisjefen. Lindesnes kommune er med i OFA IKS, som er et offentlig innkjøpssamarbeid i Agder. OFA IKS har ansvar for gjennomføring av mange rammeavtaler på vegne av kommunene. Arbeidssted er for tiden i rådhuset i Mandal. Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Lede og gjennomføre anskaffelser i tråd med lovverk og interne rutiner
- Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakter, samt gjennomføre forhandlinger og evalueringer
- Kontraktsoppfølging
- Være OFA- kontakt for Lindesnes kommune
- Kvalitetssikre alle anskaffelser over nasjonal terskelverdi
- Bidra til strategisk utvikling av anskaffelsesområdet og sikre kvalitet i kommunens interne systemer
- Analysere innkjøpsdata
- Gi juridisk støtte i anskaffelsessaker og håndtere eventuelle klager/KOFA saker
- Gi opplæring og informere om endringer i lov og forskrift om offentlige anskaffelser
- Andre oppgaver etter avtale med nærmeste leder
Kvalifikasjoner
Kompetansekrav:
- Relevant universitets- eller høyskoleutdanning på minimum bachelor nivå
- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Master innen rettsvitenskap eller økonomi
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- Gode digitale ferdigheter
Førerkort i kl. B
Personlige egenskaper
- God evne til å samarbeide og kommunisere
- Evne til å sette seg inn i nye arbeidsområder raskt
- Nysgjerrig, nytenkende og har blikk for både de store linjene og de viktige detaljene
- Selvstendig med fremdrifts- og gjennomføringsevne
- Strukturert og har gode analytiske ferdigheter
Personlig egnethet vektlegges ved tilsetting.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i et hektisk miljø
- Mulighet til å påvirke og utvikle kommunens anskaffelsesstrategi
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
FerdigheterAI-generert
- Administrere kontrakter
- Gjennomføre anskaffelser etter offentlige anskaffelsers regelverk
- Juridisk tjenesteyting
- Strategisk innkjøp
- Utarbeidelse av konkurransegrunnlag
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.500 innbyggere og 2100 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Ytre Sandgate 25A, 4514 Mandal
- Bransje: Juridiske tjenester, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Jurist, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
rådgiver, jurist, innkjøp, anskaffelser, offentlig administrasjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 415215857
- Sist endret