Senior innkjøpsrådgiver
Vygruppen AS
- Frist 03.08.2025
- Ansettelsesform Fast
Senior innkjøpsrådgiver
Konserninnkjøp i Vy har det overordnede ansvaret for konsernets anskaffelser og er plassert ikonsernstab for økonomi og finans. Kjøpsvolumet er på ca. 8,5 milliarder perår, eksklusive investeringer. Avtaleporteføljen bestårhovedsakelig av tjenestekjøp, men det gjøres også en del investeringer idriftsmidler og kjøp av varer. Vi støtter hele konsernet med anskaffelser ogkontraktsoppfølging, både i Norge og i Sverige. Avdelingen består av 11 medarbeidere.
Hos oss blir du en del av et dynamisk kompetansemiljø som håndterer anskaffelserbåde utenfor og innenfor det offentlige regelverket. Vi jobber etter en godtforankret innkjøpsstrategi som angir videre retning og utvikling av avdelingensleveranser. Arbeidet med bærekraft i leverandørkjedene og digitalisering avprosesser blir særlig viktig fremover. Ikke minst gir det nye innkjøpssystemetvårt gode muligheter til videreutvikling av funksjonen. Vi er stolte over ålevere gode bidrag til å drive Vys forretning på best mulig måte! HosVy vil du møte et fremoverlent konsern som utfordrer dinekommersielle ferdigheter. Du vil bli en del av et faglig sterkt team som eretterspurt og verdsatt i konsernet.
I stillingen som senior innkjøpsrådgiver får du ansvar for strategiske og komplekse anskaffelser. Disse preges av å ha stor betydning for Vy, enten ved at de har høy kjøpsverdi eller at de har stor betydning for kvaliteten på våre egne leveranser til kundene. Både anskaffelser og kontraktsforvaltning gjøres i tett samarbeid med forretningen. Aktuelle kategorier er IT-driftstjenester og systemer, transporttjenester, hotellovernatting (for crew), renholdstjenester og andre driftstjenester til tog. Stillingen rapporterer til Innkjøpsdirektør.
Les mer om mulighetene i konserninnkjøp i Vy: https://www.vy.no/vygruppen/karriere-i-vy
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre anskaffelser, kontraktsoppfølging og leverandørstyring for egen portefølje
- Utarbeide kategoristrategier med relevante analyser, risikokartlegging og tiltaksplaner
- Være en strategisk rådgiver for forretningen samt utarbeide nødvendige beslutningsgrunnlag
- Rapportere effekter av arbeidet
- Bidra til forbedringer og videreutvikling av innkjøpsfunksjonen
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning innen for eksempel juridiske, tekniske eller økonomiske fag
- Erfaring med gjennomføring av anskaffelser
- Trygg i forhandlinger og håndtering av leverandørrelasjoner
- Det er en fordel med erfaring i prosjektledelse, analyser og aktiv markedsbearbeiding
- Det er en fordel med kompetanse innen offentlig anskaffelsesregelverk
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Du er handlekraftig og tar initiativ, samt er løsnings- og resultatorientert
- Du har god forretningsforståelse og evner å se helhet
- Du har god struktur i arbeidet ditt
Vi tilbyr
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter i et av Nordens største transportkonsern
- Godt faglig og sosialt miljø
- Konkurransedyktige betingelser
- Lyse, moderne lokaler med god kantine og treningsfasiliteter i Oslo sentrum
- En bedrift preget av fellesskap og mangfold
FerdigheterAI-generert
- Forsyningsledelse
- Kunnskap om regelverket for anskaffelser i offentlig sektor.
- Oppfølging av serviceavtaler
- Skrive
- Strategisk innkjøp
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Schweigaards gate 23, 0191 Oslo
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Innkjøp og anskaffelser, Offentlige anskaffelser, Kontraktsoppfølging, Levrandørstyring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 415057809
- Sist endret