Bildegalleri
Internasjonal skikk og bruk og Business Culture
Til salgs
Frakt fra 39 kr + Trygg betaling 51 kr
Trygg handel med Fiks ferdig
Varen sendes til deg, og du har 24 timer til å inspisere den før pengene overføres til selgeren.
Beskrivelse av varen
Tilstand: Pent brukt - I god stand
Henrik Ulven
Internasjonal skikk og bruk
Møte med andre land og kulturer
· Forretningsskikk · Forhandlingsteknikk · Kulturforståelse
· Religioner · Korrupsjon · Landinformasjon · Gaver · Tabuer
Index Publishing 2004
I hvilke land gir man blomster kun i begravelser?
Hvordan forhandler man i Japan? Hva skal du være
oppmerksom på under en middag i Frankrike?
Hvordan skal du behandle dine kinesiske forretnings-
forbindelser? Hvorledes bør du forholde deg til ulike
religioner på forretningsreise? Hvor mye tips gir du på
restaurant i Russland? Hvordan skal du forholde deg til
ulike former for korrupsjon?
UNK EUR
Dette og mange andre spørsmål kan være av stor betydn-
IDS
ing for deg som reiser internasjonalt eller som får besøk fra
andre land og kulturer. I møte med andre land kulturer er
5.62
REDE
det mange hensyn man må ta. Selv om verden tilsynelat-
ende blir likere er forskjellene der, like godt skjult og bevart.
INC
Boken gir deg en generell innføring i interkulturell
kommunikasjon og en grundig beskrivelse av forholdene i
GAINS FUE
52 ulike land slik som spesielle særtrekk, forretningsskikk,
gaver, historie, styreform, næringsliv, økonomi, reisefakta
med mer.
Boken gir deg også god veiledning om de ullke
religioners innvirkning på forretningsskikk og hvorledes du
bør forholde deg til ulike former for korrupsjon.
Dette er en fjerde og fornyet oppfølger av suksessen
Internasjonal skikk og bruk som har utkommet regelmessig
siden 1992.
Henrik Ulven er utdannet diplom-
ingeniør fra ETH-Zürich og bedrift-
økonom. Han har over 15 års
erfaring innen internasjonal
markedsføring og kommunikasjon.
ISBN 82-7217-111-2
INDEX
9 788272 171116
PUBLISHING AS
Forord
Forord
Det er med lettelse jeg nok en gang kan skrive forordet til en ny, oppdatert utgave
av Internasjonal Skikk og Bruk. Siden den første utgaven av boken kom ut i 1992
er dette den femte utgaven og hver gang har jeg trodd at det vil bli den siste. Man
skulle jo tro verden blir likere og likere for hver dag at dette temaet skulle bli en
selvfølge.
Men nei, ved hver milepæl er det bare å konstatere at behovet for interkulturell
kunnskap og forståelse ikke blir mindre. Kanskje tvert imot. Interaksjonen mellom
mennesker med ulik kulturbakgrunn blir stadig større. De usynlige
kulturforskjellene er fortsatt godt forankret i oss alle, godt beskyttet av religion,
oppvekst, nasjonalisme, fordommer, manglende innsikt, politikk, egne antagelser
og mye annet.
Spesielt i forretningslivet, men ellers også, er det viktig å kunne ferdes mennesker
med ulik kulturbakgrunn. Derfor er kan det være fornuftig å sette seg godt inn i
andres væremåte og samtidig forstå hvordan du selv kan oppfattes av andre.
Denne boken er ment som en veiledning og til hjelp for deg som skal ut på
forretningsreise eller for opplevelsens skyld. Det som er morsomt med å reise
utenlands er at man må ha øyne og ører med seg, lytte og lære. Jeg har prøvet å
fange opp små og nyttige tips som er særegne for landet, men noe må man også
tenke seg til selv, for eksempel at det er uklokt å spise østers i Mexico City dagen
før en viktig forhandling.
Boken skal også gi deg en kort innføring i noe bakgrunnsinformasjon om hvert
land slik at du står bedre rustet i det praktiske, samtalemner, tabuer etc. Håpet er at
det inspirerer til ytterligere fordypning (det finnes masse stoff på internett). Det
gjør også forretningsreisen langt mer interessant.
Denne utgaven er utvidet til å omfatte 52 land. Det er også kommet til et eget
kapittel om religioner og om hvordan du bør forholde deg til korrupsjon.
God reise.
Oktober 2004
Henrik Ulven
Richard R. Gesteland: Cross-Cultural Business Behavior
Marketing, Negotiating, Sourcing and Managing Across Cultures
Copenhagen Business School Press
Innbundet
2005
For almost a decade, "Cross-Cultural Business Behavior" has been praised by business people and by students as "an eminently useful guide to the global marketplace." Now readers of the fourth edition will find even more of that practical guidance for negotiating with customers and suppliers around the world. They will also find fresh new cases, additional negotiator profiles and comparisons of Nordic business cultures as well as detailed advice for adapting sales presentations to the culture of the customer.
Kan hentes eller sendes med posten, helthjem. Frakt kommer i tillegg. Vennligst oppgi navn, adresse og mobilnummer, dersom du ønsker boken sendt. Pakkesporing sendes til telefonnummeret du oppgir. Betaling gjøres via vipps.
Se mine andre annonser for lignende bøker.
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 13.6.2025 kl. 10:15 ・ FINN-kode: 412444429




