
IT-servicedesk koordinator
Apotek 1
- Frist 27.4.2025
- Ansettelsesform Fast
Apotek 1 søker ny IT-servicedesk koordinator
Er du en engasjert og strukturert IT-servicedesk koordinator, som også kunne tenkt deg å bistå vår teamleder for IT-servicedesk med operativ styring? Dette er en nyetablert stilling hvor ditt bidrag vil være med å utvikle våre IT-tjenester med særlig vekt på support.
Du vil ha ansvar for å utvikle og vedlikeholde vår kunnskapsdatabase, dokumentasjon, opplæring, og koordinering av prosjekter og oppdrag som påvirker våre medarbeidere. Du vil også spille en nøkkelrolle i å utvikle brukervennlig innhold for våre interne kunder, som fremmer hjelp til selvhjelp og god kundeopplevelse.
Team SPOC og Support
Du vil være del av et team som per nå består av 13 dyktige IT-driftskonsulenter og en teamleder som har ansvar for IT-servicedesk tjenesten vår. Hovedtjenesten teamet leverer er å være SPOC for henvendelser fra interne kunder knyttet til IT-tjenester. I 2024 håndterte teamet over 30,000 henvendelser og ca. 50 apoteksoppdrag. Teamet har også superbrukere for enkelte applikasjoner, deltar i prosjekter og større oppgaver.
Teamet er del av forretningsområdet IT og Digitalisering hvor vi nå er over 125 fast ansatte. Du rapporterer til teamleder på IT-servicedesk, teamet er en del av Avdeling Support og Overvåkning som også består av Team Overvåkning og Team Hendelse.
Ansvarsområder
Du vil ha ansvar for å utvikle og vedlikeholde vår kunnskapsdatabase, dokumentasjon, opplæring, og koordinering av prosjekter og oppdrag som påvirker våre medarbeidere og våre interne kunder.
Videreutvikle og sikre kunnskapsdeling internt og ut mot interne kunder (kunnskapsdatabase)
Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon og opplæringsmateriell
Koordinering og opplæring knyttet til prosjekter, tiltak og nye/endrede tjenester hvor IT-servicedesk har en funksjon
Bemanningsplanlegging og koordinering av oppdrag, med særlig fokus på oppdrag ute i apotek
Tre inn som operativ teamleder ved fravær/etter avtale (nestkommanderende til teamleder)
Merk at for å sikre egen kompetanse for å best yte egne ansvarsoppgaver så vil det forekomme at du også vil bistå med å ta 1. og 2. linje henvendelser.
Kvalifikasjoner
Relevant universitets eller høyskoleutdanning, minimum bachelorgrad, relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
Erfaring fra service, særlig knyttet til IT-brukerstøtte
Erfaring med koordinering av prosjekter og tiltak
Erfaring med opplæring og dokumentasjon
Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk
Da denne rollen krever utmerket skriftlig kommunikasjonsevner vil vi legge ekstra vekt på vurdering av søknadsbrev i denne rollen ved siden av den faglige kompetanse.
Viktige egenskaper som IT servicedesk koordinator:
Du er ansvarsbevisst, og både punktlig og etterrettelig. Du evner å se og ta tak i forbedringspotensialer og som synes det er spennende å være med på å sette retning for veien videre. Du er serviceorientert og pedagogisk, og har eksepsjonelle kommunikasjons- og samhandlingsevner for å sikre god koordinering, samt kunne forenkle det komplekse og sikre at kolleger på tvers enkelt kan forstå og handle. Som kollega og medarbeider skal du oppleves som pålitelig, engasjert, omtenksom og endringsvillig.
Hos oss får du:
Muligheten til å gjøre en forskjell – hos oss vil jobben du gjør hver eneste dag ha en påvirkning på menneskers helse og velvære. Sammen sikrer vi hele Norge livsviktige medisiner og bidrar til friskere generasjoner og en tryggere fremtid
Et arbeidsmiljø vi er stolte av – vi vet hvor viktig det er å trives på jobb, og derfor er vi stolte av at mange av våre medarbeidere fremhever arbeidsmiljøet som en av de tingene de setter mest pris på. Hos oss er det spesielt samarbeidet, kunnskapsdelingen og engasjementet som skiller seg ut
Flere muligheter enn noe annet sted i bransjen – hos oss får du mange muligheter for læring, kompetanse- og karriereutvikling. Som en del av Norges ledende apotekkjede og Europas største apotekaktør Phoenix Group vil du ha tilgang til et stort internt jobbmarked både nasjonalt og internasjonalt
Attraktive goder – vi tilbyr konkurransedyktig lønn og attraktive pensjons- og forsikringsordninger, slik at du kan føle deg trygg og godt ivaretatt både på kort og lang sikt. Du vil også få andre goder som treningsstøtte, gode rabattordninger i våre apotek og hos utvalgte samarbeidspartnere
Kulturen vår
Som vår kollega blir du en del av en stolt og inkluderende kultur som kjennetegnes av våre verdier; omsorgsfull, pålitelig og engasjert. Du vil få kolleger som bryr seg om hverandre, er til å stole på og som strekker seg litt ekstra – hver gang. For å skape gode opplevelser sammen har vi en lang tradisjon med å samle medarbeidere på tvers av hele landet - til våre årlige store arrangementer, i tillegg til andre sosiale opplevelser lokalt.
Om Apotek 1
Apotek 1 er Norges ledende apotekkjede, og vi setter kompetanse og kvalitet i sentrum for alt vi gjør. Med over 450 apotek og 5000 dedikerte medarbeidere i hele landet, er vår ambisjon å være en trygg og pålitelig partner for våre kunder. Gjennom kompetent rådgivning og personlig oppfølging jobber vi for å fremme bedre helse og økt velvære, alltid med vårt slagord "Vår kunnskap – din trygghet".
Søknadsfrist: 27.april
FerdigheterBeta
- Dokumentasjon
- Effektiv ressursbruk
- Service desk (ICT)
- User support
- Sektor: Privat
- Sted: 1473 Lørenskog
- Bransje: Butikk og varehandel, Farmasi og legemiddel, IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Support, Servicedesk, IT-brukerstøtte, SPOC, kunnskapsdatabase
Annonseinformasjon
- FINN-kode 404022182
- Sist endret