Bildegalleri
Subaru Impreza
GF8
1996
214 000 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Sjekk bilens historikk for PC80569
Få en rask oversikt over bilens historikk og hva du bør sjekke
Beskrivelse
Manuell girkasse
EU Godkjent til April 2027
Etter snart 4 år min Subaru Impreza legges ut til salgs da prosjektet er ferdig og det er tid for å starte med noe nytt.
Dette er en bil som virkelig skiller seg ut og byr på ekte kjøreglede på snø, is og grusvene, en lett og morsom 90-talls bil med masse sjarm og karakter.
Bilens lave egenvekt på kun 1180 kg gir det en herlig, analog og direkte kjøreopplevelse.
Bilen har fått flere tidsriktige oppgraderinger som fremhever det klassiske rally-preget, blant annet et Colin McRae-inspirert livery-kit likt det som ble brukt under Rally Spania i 1996. Det gir bilen en unik look og den rette rallybil-følelsen med lyden av boxermotor.
Oppgraderinger og detaljer
Panser fra Turbo (facelift) i svart farge
Facelift grill og glasslykter
Prefacelift frontfanger med klar-glass tåkelys fra facelift-modellen
Bakluke fra Turbo med mid wing + stor STI spoiler
Sideskjørt og bakre spats (nylakkert i svart, følger med – ikke montert ennå)
Interiør fra JDM Impreza STI V5 – originale STI bøttestoler med logo og alcantara dørtrekk
OEM MOMO-ratt fra 1. gen Legacy Turbo (ekstrautstyr på den tiden)
3 eksosanlegg som kan følge med bilen, det består av: 1 Race anlegg med 4 til 1 grennrør, lyddemper, sporst katalysator og HKS Hi-Power bakpotte som kommer fra RX7 FC,
OEM eksos anlegg med UEL grenrør som gir den fine lyde med 2 forskjellige bakpotter der den ene gir lyde som kan beskrive som Grupe A rally bil lyd og den andre bakpotten som ble håndlaget i Englad og brukes for å få bilen gjennom EU-kontroll. Så her kan man velge det man ønsker med tanken på lydbilde.
Motoroppgaderinger består kun av KN luftfiler.
Men det følger med masse deler som jeg skulle montere, dette er:
2.5L motor fra Outback
2L motor fra forester
Long runner innsugsmanifold (den beste subaru har laget)
Delta 2000 kvasere kammer
Sterkere fjær fra AVCS motoren
Toppene som er delvis ferdig portert.
innsugsrør som går fra innsugsmanifold til luftfilter(hybrid intake)
og sikkert noe jeg har glemt
Bilen har 3 sett med felger, gode sommer og vinterdekk med pigger(hakkapelita)
Service og slitedeler som ble skiftet i mitt eie:
2025
Olje og filter ved 212k km
Plugger (Denso) ved 214k km
Bakdiff olje, simmering og pakning på bakdiffen
Våt støvsugging av interiør
Rally Livery Kit
2024
Bilen har fått nye dempere, dempertopplager og fjærer i november 2024.
Forester SF dempere ( 2’’ mer enn impreza dempere)
Pedders fjær til SF Forester, bilen sitter på cirka samme høyde som med originale fjær med er mye stivere å kjøre enn med ori set up. Importert fra Englad.
Samtidig ble det byttet bremer bak(trommel, cylidere, bremsesko, bremserør og slanger)
Bilen har fått 2 nye SKF stikkakslinger foran i 2024, istedenfor å bytte kun drivrknutter
Plugger NGK
Olje og filter og motorrens
Rep av caliper venstre foran
Bensinfilter
KN luftfilter
Toppdeklselpakninger
2023
Reg reim sett fra SKF med vannpumpe ved 180k km
kjølevæske
plugger og ledninger
olje og filter
luftfilter
PCV ventil.
2022
Toppdekselpakninger
Olje og filter
Sikker mer enn det ble utført mtp service osv men jeg kommer ikke på det akkurat nå.
Bilen er fint for rust med tanken på alder, det finnes overflate rust på understellet, men ingenting farlig, som man kan se på bildene.
Selv om bilen ble godt ivaretatt i mitt eie, er det en gammel bil så det er alltid noe man kan utbedre.
Vindusvisker bak funker ikke, det samme gjelder vindusmotor på passasjerside bak fører.
Sentrallås fungerer, men passasjer døra må åpnes og lukkes manuelt.
Det er en sprek i frontrute, bilen har gått gjennom EU med den sprekken 2 ganger i mitt eie der den ene kontrollen var utført hos Subaru,
Girstangføringer må byttes, men det kan jeg prøve å få til i løpet av neste uke.
Bortsett fra det så finnes det vanlig slitasje på en bil som blir veteran i 2026.
Prisen er ikke skrevet i stein så det er bare å komme med bud 😊
Bilen selges slik den står, uten garanti med tanken på alder og KM stand.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 3 166 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 55 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Subaru
- Modell
- Impreza
- Modellår
- 1996
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 115 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 214 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 500 kg
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Vekt
- 1 185 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Størrelse på bagasjerom
- 400 l
- Farge
- Grå
- Fargebeskrivelse
- Grå med Rally livery kit
- Interiørfarge
- STI V5 interior
- Bilen står i
- Norge
- Neste frist for EU-kontroll
- 08.04.2025
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- PC80569
- Chassis nr. (VIN)
- JF1GF8LJ4TG038717
- 1. gang registrert
- 28.08.1996
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Airbag foran
- El.vinduer
- Radio FM
- Sentrallås
- Servostyring
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.
Uavhengig tvisteløsning
Vår partner Mekle tilbyr digital tvisteløsning hvor begge parter i en reklamasjonssak får hjelp av en jurist til å finne en rimelig løsning.
Les mer om Mekle herAnnonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.