Bli en del av vår grønne familie
- Arbeidsgiver
- Widerøe
- Stillingstittel
- Marketing/CRM Activation Manager
- Frist
- 20.05.2024
- Ansettelsesform
- Fast
Marketing/CRM Activation Manager
Marketing/CRM Activation Manager (CXE/CXM Manager)
Markedsføringslandskapet utvikler seg kontinuerlig, og automatisering er essensielt i denne prosessen. I Widerøe fokuserer vi på å strukturere og systematisere den digitale 1:1 dialogen med våre kunder. Målet er å forbedre kundeopplevelsen, skape engasjementet og øke trafikken og salget på wideroe.no ved å tilby mer skreddersydde budskap gjennom automatisert dialog.
Som vår marketing automation manager, vil du bruke data og kundeinnsikt til å definere triggerpunkter og utvikle relevante kommunikasjonsstrategier, primært gjennom e-post og personaliserte opplevelser på wideroe.no. Dine oppgaver vil også omfatte kvalitetskontroll og analyse av kundedata for å forbedre vår markedsføring og kommunikasjon, noe som vil øke avkastningen på våre aktiviteter.
Rollen er nyopprettet, og du vil kunne påvirke og sette retning for arbeidet med CRM/Kundedialog i Widerøe. Du vil starte med å utvikle og definere Widerøes CRM/1:1 strategier, igangsette automatiserte aktiviteter, samtidig som du vil overvåke, vedlikeholde og forbedre løpende kampanjer i tråd med selskapets strategi og mål.
Hvem er du?
Dine ansvarsområder:
- Videreutvikle og utnytte bruken av Adobe Experience Manager i for å øke automatisering i Widerøe
- Bygge, utvikle, teste og analysere datadrevet kommunikasjon og kampanjer, som støtter opp under markedsplanen. Utnytte personalisering i den digitale kundereisen for nye og eksisterende kunder og reaktivering av inaktive kunder.
- Overvåke, vedlikeholde og kontinuerlig forbedre automatiserte kundeløp.
- Analysere og utnytte førstepartsdata og kundeinnsikt i betalte og ubetalte aktiviteter, samt sette gode regler for av denne data i vår markedskommunikasjon og 1:1 aktiviteter.
- Måle effekt på tiltak og kommunikasjon, inkl. rapportering, testing av nye hypoteser, A/B testing og innsamling av innsikt og resultater.
Vi ser etter deg som:
- Har kunnskap om dynamiske segmenter og innhold for personalisering
- Har erfaring med e-postkonfigurasjon, dynamisk innhold, dyplenker og koding
- Har analytiske ferdigheter for å tolke data for optimalisering
- Forståelse av personvernregler/GDPR
- Ønsker å skape et sterkt fagområde
- Er entusiastisk, positiv og initiativrik
- Identifisere deg med våre verdier; folkelig, pålitelig, omtenksom og engasjert
- Liker reiser og opplevelser
Din erfaring
- Minimum 3 års relevant erfaring fra CRM & marketing automation hos annonsør eller byrå
- Erfaring med plattformer/verktøy som Dynamics, Salesforce, Adobe Experience Manager eller tilsvarende
- Erfaring med strategisk arbeid med CRM, segmentering og kundereiser, samt evne til å se det totale digitale univers i sammenheng for å sikre gode og optimale kundereiser
Har du egenskaper som analytisk, systematisk og strukturert, tror vi at du vil passe i denne rollen. Du trives med teamarbeid, men har evne til å jobbe selvstendig med dine oppgaver. Du skal være vår fagressurs på dette området, og må derfor like å dele din kompetanse i organisasjonen. Du vil være vårt bindeledd mellom tekniske ressurser, utviklere, analytikere og markedsavdelingen.
Generell informasjon
Kontorsted Fornebu. Lønn etter avtale.
For ytterligere opplysninger om stillingen, ta kontakt med Markedssjef Mette Øyen på tlf +4799004912 eller mail mette.oyen@wideroe.no.
Søkere må legge ved CV for at søknaden skal bli behandlet.
Ved spørsmål om utfylling av elektronisk søknadsskjema kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20 eller kundeservice@jobbnorge.no på hverdager mellom 08.00-16.00.
Om arbeidsgiveren
Widerøe er konsernet for deg som vil leve flydrømmen, men som også vil nyte hverdagslivet på bakken. Vi er med på å gjøre Norge spesielt.Vi skaper muligheter mellom små og store steder. Til hverdags, og inn i eventyret.
Vi ser en fremtid hvor luftfart er grønn og kortreist. Som oss. Derfor går vi også foran i jakten på fremtidens bærekraftige løsninger. Men først og fremst er vi ett Widerøe. Hvor vi har beina på bakken. Og et hjerte for fly.
- Sektor
- Privat
- Sted
- Fornebuveien 11, 0276 Oslo
- Bransje
- Luftfart,
- Reise og turisme
- Stillingsfunksjon
- Markedsfører,
- PR og informasjon,
- Salg
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Mette Øyen
- Stillingstittel
- Markedssjef
- Telefon
- 99 00 49 12
Fornebuveien 11, 0276 Oslo