Vikariat innen media og kommunikasjon

Arbeidsgiver
NAV
Stillingstittel
Kommunikasjonsrådgiver
Frist
12.05.2024
Ansettelsesform
Vikariat
Bli kjent med NAV

Har du interesse for mediehåndtering og strategisk kommunikasjonsarbeid, og i tillegg har erfaring fra media og kommunikasjon? Da er du akkurat den vi leter etter!

Denne stillingen er et vikariat for en medarbeider som skal inn i andre oppgaver for en periode. Kommunikasjonsavdelingen i Arbeids- og velferdsdirektoratet (NAV) søker derfor en kreativ kommunikasjonsrådgiver som skal arbeide med mediehåndtering og kommunikasjon i sosiale kanaler.

Som kommunikasjonsrådgiver hos oss vil du jobbe sammen med dyktige kolleger i et av forvaltningens største og mest intensive kommunikasjonsmiljøer. Du vil jobbe tett på arbeids- og velferdsdirektøren og andre ledere i direktoratet, og samarbeide bredt med mange ulike fagmiljøer i etaten. I NAV er vi opptatt av å være til stede i den offentlige debatten. Vi kommuniserer i mange ulike kanaler, og hos oss får du muligheten til å jobbe med alt fra mediesaker og rådgivning til kampanjer og podkaster, frokostseminarer og arrangementer som Arendalsuka.

NAV har et viktig samfunnsoppdrag. Vi bidrar til sosial og økonomisk trygghet, og fremmer overgang til arbeid og aktivitet, og forvalter en tredjedel av statsbudsjettet. Arbeids- og velferdsområdet er et stort felt som mange er opptatt av. De politiske debattene er mange, og medieoppmerksomheten om virksomheten vår er stor. Vi ser derfor etter deg som har stor arbeidskapasitet, og som leverer godt når tiden er knapp. Sammen skal vi bidra til at NAV er en synlig aktør og har en tydelig stemme i offentligheten.


Arbeidsoppgaver

Du vil være en del av direktoratets pressevaktordning, som består av fem pressevakter som jobber i turnus. Ordningen medfører kvelds? og helgearbeid. Arbeidsoppgavene består av:

  • Mediehåndtering, både reaktiv og proaktiv. Innsalg til media
  • Kommunikasjonsrådgivning for direktoratets ledere og fagavdelinger
  • Samhandle tett med fagavdelinger for å sikre helhetlige og tydelige budskap
  • Formidle statistikk og forskning visuelt, for eksempel med grafikk og illustrasjoner
  • Innholdsproduksjon til interne og eksterne kanaler, inkludert sosiale medier
  • Koordinering og samarbeid med interne og eksterne interessenter
  • Delta i kommunikasjonsstabens øvrige arbeid, og tverrfaglige team ved behov

Kvalifikasjoner

Du har:

  • Relevant høyere utdanning, minimum på bachelornivå, gjerne innen kommunikasjon, journalistikk, statsvitenskap, samfunnsvitenskap eller tilsvarende. Relevant erfaring og kvalifikasjoner kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring fra media- og/eller kommunikasjonsfeltet er nødvendig, en kombinasjon av begge deler er ønskelig

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som er effektiv, fleksibel, uredd og kreativ. Det er en forutsetning at du trives godt med å samarbeide med andre, samtidig som du klarer å jobbe selvstendig.

Vi tilbyr

  • Lønn fra kroner 560 000 -790 000 kroner som rådgiver i stillingskode 1434.For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse
  • Du får jobbe i et ambisiøst og godt arbeidsmiljø sammen med dyktige og engasjerte kollegaer
  • Du får utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • God pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse
  • Hytteforening med mulighet for å leie både hytter og leiligheter
  • Godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
  • Sommer- og vintertid, og mulighet for å opparbeide fleksitid
  • Nye, flotte lokaler på Helsfyr

Om arbeidsgiveren

NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.

Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra. 
NAVstilling

Sektor
Offentlig
Sted
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo
Hjemmekontor
Delvis hjemmekontor
Bransje
Medie- og innholdsproduksjon,
PR, informasjon og kommunikasjon,
Konsulent og rådgivning
Stillingsfunksjon
PR og informasjon,
Tekstforfatter,
Samfunnsviter
Arbeidsspråk
Norsk

Nøkkelord

kommunikasjon, journalistikk, offentlig-forvaltning, media, innholdsproduksjon

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kaia Storvik Hanssen
Stillingstittel
Avdeligsdirektør
Telefon
48 29 58 56
Følg firma
4638 følger dette firmaet

Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 350148406
Sist endret 25. apr. 2024 08:21

Rapporter annonse