BESATT

Vi søker Kommersiell Direktør for Norge og Island

Arbeidsgiver
SSP Norway
Stillingstittel
Commercial Director
Frist
05.05.2024
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med SSP - the Food Travel Experts

Vil du lede det kommersielle arbeidet og kategoriutviklingen i en av verdens fremste kiosk- og serveringskjeder. Trigges du av en kompleks verdikjede, høy fart, og en jobb som gir mulighet for å friste tusenvis av reiselystne kunder hver dag?

I rollen som Kommersiell Direktør vil du ha det overordnede ansvaret for å lede og utvikle innkjøps- og markedsarbeidet i selskapet, og sikre synlighet og forsterke SSP sin posisjon i det norske og islandske markedet. Rollen har leder- og personalansvar for den kommersielle avdelingen, inngår i ledergruppen, og rapporterer til administrerende direktør for Norge og Island.

Vi er inne i en spennende periode med store muligheter foran oss, og leter etter en som vil sitte i førersetet sammen med oss, og som ønsker å levere på vår visjon "den beste delen av reisen".

Ansvarsområder:

Ledelse: Lede kommersiell organisasjon bestående av avdelingene innkjøp, kategori og produktutvikling. Stillingen er en sentral del av ledergruppen, og det er forventet at man tar et helhetlig ansvar for selskapets utvikling både innen eget ansvarsområde og for tilstøtende grensesnitt.

Utvikling av kommersielle strategier: Identifisere og utvikle strategier for å drive vekst, øke inntektene og maksimere lønnsomheten for organisasjonen.

  • Kategoriutvikling: Overordnet ansvar for god kategoristyring, gjennom best mulig sortiment, pris og plassering (overordnet ansvar for produktutvikling og menyforbedringer).
  • Pris- og lønnsomhetsstyring: Utvikle prisstrategier, sørge for at SSP er konkurransedyktig både overfor forbruker og for inntjeningen i selskapet.
  • Forvaltning av kommersielle avtaler: Ansvarlig for forhandlinger av kommersielle avtaler og innkjøpsavtaler med leverandører og andre interessenter.
  • Kommersiell gjennomslagskraft og sult etter å skape resultater gjennom kontinuerlig forbedring er en nøkkel for å lykkes

Markedsføringsstrategi: Utvikle og implementere strategier for å øke merkevarekjennskapen, tiltrekke kunder og øke salget.

  • Overvåking og tilpasning til markedsendringer: Holde deg oppdatert på markedstrender, konkurrentaktiviteter, ny teknologi, kundeatferd og bransjeendringer for å tilpasse strategier og operasjoner i henhold til markedets behov. Drive innovasjon og ha en proaktiv tilnærming til endringer.
  • Overordnet drift av nettsider, apper og andre kommunikasjonsflater. Eierskap og tydelig styring av lokale markedsføringstiltak ved de ulike lokasjonene våre.

Utvikling av konsepter og tenderprosesser: Ansvarlig for utvikling av konsepter og brands i tender/ anbudsprosesser, samt videreutvikling av disse i kontraktsperioden

  • Del av tender-teamet som utvikler og skreddersyr konsepter og strategier for å vinne anbudskonkurranser
  • Drift og kontinuerlig forbedring av konseptene våre, ansvarlig for "customer experience"

Kompetanse og erfaring

Får å lykkes i stillingen tror vi at du har en operativ og strategisk erfaring fra ledelse av kategoriarbeid innenfor retail. Du må ha erfaring fra enten retail, storhusholdning eller andre nærliggende varehandelsbransjer, og en sterk verdikjedeforståelse.

  • Du har ledererfaring fra kategoriutvikling, forhandlinger og gjerne prosjektledelse.
  • Vi tror at for å lykkes med utvikling av nye konsepter må man ha god markedsforståelse og kunnskap om hva som skaper nye trender.
  • Du har gjennomført relevant høyere utdanning og at du kommuniserer godt både skriftlig og muntlig på norsk og engelsk, da (vårt forretningsspråk er engelsk).

SSP er del av et stort internasjonalt selskap og din evne til å skape relasjoner er viktig for å kunne lykkes i rollen. Dette er spesielt viktig både for å lykkes lokalt i egen avdeling, men også for å utnytte det gode nettverket vi har internasjonalt.

Vi har en lidenskap for mat og drikke, og det er en fordel at du deler denne interessen.

Vi tilbyr

  • En selvstendig lederstilling med resultat- og personalansvar. Mulighet til å påvirke, utvikle og skape resultater i ent veletablert og markedsledende virksomhet.
  • Karriere i et stort internasjonalt selskap med sterk lokal tilhørighet.
  • En organisasjon som kjennetegnes ved gjensidig tillit, frihet under ansvar og gode utviklingsmuligheter.
  • Pensjons- og forsikringsordninger, herunder AFP og helseforsikring.
  • Mulighet for å delta i bedriftens gunstige aksjesparingsprogram.
  • Gratis parkering og rabatt på Flytog og -buss
  • Kontorer på Oslo Lufthavn med kort vei for å rekke neste fly til en spennende destinasjon

Andre opplysninger

På grunn av sikkerhetsreglene på flyplassen må du ha plettfri vandel og du må ha hatt bopel i et EU/EØS-land sammenhengende de siste 5 årene. Ansettelse betinger bestått godkjent bakgrunnssjekk hos Luftfartstilsynet.

Ønsker du mer informasjon?

For mer informasjon, ta gjerne fortrolig og uforpliktende kontakt Karoline Boug, HR- og kommunikasjonsdirektør SSP Norway. Tlf. 926 33 826.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Om arbeidsgiveren

SSP - The Food Travel Experts - er en ledende operatør av mat- og drikkekonsepter på reiselokasjoner i hele verden. SSP har over 60 års erfaring med å servere reisende gjennom en portefølje av internasjonale og nasjonale brands som er skreddersydd for lokale behov. SSP har for tiden virksomhet i 38 land.I Norge opererer SSP innenfor tre forretningsområder; drift av restauranter, kafeer, kiosker og lounger tilknyttet 15 flyplasser og 2 togstasjoner, drift av kafeer på alle regionaltog, samt flycatering. I Norge har SSP en omsetning på ca. 2 mrd, vi drifter over 30 ulike konsepter/ brands, og jobber hver dag for at vi skal være den beste delen av reisen for våre kunder. Vi driver ca 100 utsalgssteder og noen av våre mest kjente merker er Point, Fjøla, Ritazza og Herfra, mens O'Learys, Jamies Italien, Starbucks, Samson og Yo! Sushi er noen av våre franchise brands.I tillegg drifter vi egne restauranter og kiosker på Island/ Keflavik.

Nettverk
Facebook, LinkedIn
Sektor
Privat
Sted
Edvard Munchs veg 1, 2060 Gardermoen
Hjemmekontor
Delvis hjemmekontor
Bransje
Butikk og varehandel,
Markedsføring og annonsering,
Restaurant, mat og uteliv
Stillingsfunksjon
Ledelse,
Produktledelse,
Økonomi og regnskap
Arbeidsspråk
Norsk,
Engelsk

Nøkkelord

kategori, category, marked, kommersiell, innkjøp

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Karoline Boug
Stillingstittel
HR & Kommunikasjonsdirektør
Mobil
92 63 38 26
Nettverk
LinkedIn
Følg firma
1632 følger dette firmaet

Edvard Munchs veg 1, 2060 Gardermoen

Annonseinformasjon

FINN-kode 347876151
Sist endret 2. mai 2024 13:46

Rapporter annonse