Vil du være med og effektivisere lønn som vår nye lønnsspesialist?
- Arbeidsgiver
- If Forsikring (If Skadeforsikring)
- Stillingstittel
- HR Payroll Specialist
- Frist
- 24.04.2024
- Ansettelsesform
- Fast
HR support er ryggraden i operativ HR drift (HR Operations) og vi er en svært viktig del av organisasjonen. Sammen sørger vi for at alle ansatte får rett lønn til riktig tid og møter interne kunder med høy serviceinnstilling, integritet og med fokus på effektivitet. Vi håndterer henvendelser om alt fra lønn, ferie, fravær, rapporter og HR-systemet Workday. Nå leter vi etter en ny kollega, som HR Payroll Spesialist.
Om rollen
Vi betrakter våre medarbeidere, ledere og andre HR kollegaer i If som våre kunder, og vi er veldig opptatt av å yte god service og skape gode medarbeideropplevelser i våre leveranser. Din viktigste oppgave er å møte våre interne kunder med høy serviceinnstilling, integritet og fokus på effektivitet.
En av hovedoppgavene vil være å støtte og supportere vår lønnsansvarlig i forkant og etterkant av lønnskjøringer, men du vil også få egne oppgaver og ansvarsområder. Du vil være involvert i rutine -og supportoppgaver som faller naturlig inn under hele vår HR Support enhet, som for eksempel spørsmål om lønnsutbetaling, ferie eller fravær. Vi besvarer henvendelser både på e-post, chat og telefon. I denne rollen bretter du opp ermene der du ser det trengs, og du synes det er motiverende å kunne jobbe bredt.
Interesse for systemer er en klar fordel da du kommer til å jobbe operativt i alle systemene vi bruker i vår avdeling. Det er forventet at du kan følge opp systemintegrasjoner daglig for å sikre god og effektiv dataflyt mellom våre systemer og at du kan bidra med testing i forbindelse med nye lønnskoder, system releaser etc.
Jobben er en gyllen anledning til å få god innsikt i Workday, et ledende globalt HR system, og du får muligheten til å bidra til å videreutvikle gode og effektive prosesser samt rutiner i vårt nylig implementerte lønnssystem, ERP Unit4.
Vi tilbyr
- Store muligheter for egen læring og utvikling da vi kontinuerlig jobber med forbedring av tjenester, systemer og rutiner
- Du blir en del av et sterkt HR fagmiljø, med mange ulike HR kompetanser og HR funksjoner, som jobber godt sammen for å skape de beste medarbeideropplevelsene
- Karriere- og utviklingsmuligheter i Nordens største forsikringsselskap
- En fleksibel arbeidsplass med fokus på helse og trivsel
- Et inkluderende arbeidsmiljø hvor alle er velkomne
- Meget gode personalforsikringer, samt markedets beste innskuddsbaserte pensjonssparing
- Moderne, innbydende og funksjonelle kontorlokaler på Vækerø, med beliggenhet rett ved stranden, og med eget treningssenter, hvor du får dekket 1 treningstime i uken i arbeidstiden
- Et aktivt bedriftsidrettslag, både sosialt og sportslig
Om teamet
Du blir del av et team på totalt 6 medarbeidere, men du kommer også til å jobbe tett med andre funksjoner i HR.
Vi går den ekstra milen, vi brenner for det vi jobber med og for at hver eneste kunde som kontakter oss skal blir fornøyde med den kundeopplevelsen de får. Vi jobber med hjerte i det vi gjør, og er et knallsterkt team med mye kompetanse og erfaring.
Hvem er du?
Vi ser for oss at du er en person som er engasjert i møte med ulike mennesker. Du er en som er serviceinnstilt og drives av å hjelpe andre. Du finner løsninger og ser kundens behov og trives godt med kundekontakt over telefon eller chat., Du er god på å kommunisere, og ønsker å jobbe med system og digitale løsninger.
For å lykkes i rollen kreves det at du er ansvarsbevisst, er tilpasningsdyktig, har høy arbeidskapasitet og at du evner å strukturere arbeidsdagen din på en god måte.
For at du skal trives hos oss er det viktig at du er en fleksibel og nysgjerrig person som liker et hektisk arbeidsmiljø der vi sammen finner effektive og kundevennlige løsninger. Samtidig ser vi at du liker å arbeide selvstendig, selv om du er en del av et godt team, som støtter hverandre. Vi er opptatt av å lære av hverandre, både feil og suksesser, og ser derfor for oss at du er en som kan dele kunnskapen din med oss.
Du har også
- Minimum en Bachelor i økonomiske fag som for eksempel finans, statistikk, økonomi - og administrasjon eller tilsvarende.
- Solid erfaring med lønn, og det er en stor fordel med erfaring fra Unit4
- Meget god Excel-kunnskap og erfaring med rapportering fremstilling av data
- Gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
Mer informasjon og rekrutteringsprosessen:
Søknadsfrist: Søknadsfrist er 24. april 2024.
For å søke på stillingen: Last opp din CV og vitnemål fra relevant utdanning, og svar på noen raske spørsmål istedenfor å skrive et søknadsbrev.
Arbeidssted: Vækerø, Oslo
Oppstart: 1. september eller senest 1. oktober
Har du spørsmål om stillingen, nøl ikke med ta kontakt med:
Anette Eikås Tasken, Head of HR Operations NO/DK & Global HR Processes
Mobil: +47 97077001
E-post: anette.eikas.tasken@if.no
Vi benytter Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.
Om arbeidsgiveren
We give people confidence today to shape their tomorrow
- Nettverk
- Sektor
- Privat
- Sted
- Drammensveien 264, 0283 Oslo
- Hjemmekontor
- Delvis hjemmekontor
- Bransje
- Bank, finans og forsikring,
- HR, organisasjonsutvikling og rekruttering,
- Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon
- HR, personal og rekruttering,
- Økonomi og regnskap / Lønn
- Arbeidsspråk
- Norsk,
- Engelsk
Nøkkelord
Lønnsystem, ERP, Lønnsspesialist, HR Support, Payroll
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Anette Eikås Tasken
- Stillingstittel
- Head of HR Operations NO/DK & Global HR processes
- Mobil
- 97 07 70 01
Drammensveien 264, 0283 Oslo