Inaktiv

Rådgiver økonomi og virksomhetsstyring

Arbeidsgiver
Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap
Stillingstittel
rådgiver/seniorrådgiver
Frist
15.04.2024
Ansettelsesform
Fast

Sivilforsvarets kompetansesenter, enhet for administrasjon, søker etter medarbeider til nyopprettet stilling som virksomhetskoordinator. Vi ser etter deg som har erfaring med, og motiveres av å koordinere virksomhetsstyringsprosesser. Personen som skal ansettes må trives med å lede og koordinere flere ulike prosesser innenfor ulike fagfelt samtidig. Vi ser etter en person som med riktig kombinasjon mellom utdanning, erfaring og personlige egenskaper som kan bidra positivt til enhetens leveranser og som kollega.

Du skal

  • koordinere virksomhetsstyringsprosesser, herunder økonomi, budsjett og rapportering
  • følge opp og koordinere oppgaver og prosjekter innenfor eiendom, bygg og anlegg
  • jobbe med lokale anskaffelser og fakturabehandling

Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • bachelorgrad, annen høyere utdannelse kombinert med relevant erfaring kan kompensere for manglende bachelorgrad. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT
  • erfaring med virksomhetsstyringsprosesser
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • følgende personlige egenskaper:
    • lagspiller
    • gode kommunikasjonsevner
    • gjennomføringsevne
    • analytisk og strukturert
    • selvstendig

Vi ønsker at du har:

  • mastergrad, studenter som ferdigstiller sin mastergrad i 2024 kan søke på stillingen
  • erfaring med offentlige anskaffelse
  • erfaring med prosess-/prosjektledelse
  • erfaring fra offentlig forvaltning

Betingelser

Fast stilling som rådgiver (stillingskode 1434) med årslønn fra kr 624 500-679 700 (lønnstrinn 64-69), eller som seniorrådgiver (stillingskode 1364) med årslønn fra kr 667 700-745 000 (lønnstrinn 68-74).

Om Sivilforsvaret, seksjonen og stillingen

Sivilforsvaret er en uniformert etat underlagt Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) og ledes av Sjef Sivilforsvaret. Sivilforsvaret består i fredstid av 8000 tjenestepliktige mannskaper som er fordelt på 20 sivilforsvarsdistrikter, som hver ledes av en distriktssjef. Sentralt nivå er organisert gjennom Sivilforsvarsavdelingen som består av to seksjoner og et økonomi- og styringssekretariat. I tillegg er det en krigsreserve med ytterligere tjenestepliktige.

Sivilforsvarets hovedoppdrag er å beskytte befolkningen i krise og krig. Sivilforsvaret har myndighetsansvar for en rekke sivile beskyttelsestiltak. I fredstid skal Sivilforsvaret sørge for at det blir opprettholdt god beredskap i hele landet og bistår som forsterkningsressurs når nødetatene og andre myndigheter trenger ekstra ressurser. Sivilforsvaret er organisert med lokale, regionale og nasjonale innsatsstyrker bestående av tjenestepliktige mannskap og befal. Et eget kompetansesenter har ansvaret for utdanning og opplæring. Det er totalt ca. 220 ansatte i Sivilforsvaret, fordelt på distriktene og Sivilforsvarsavdelingen. Den viktigste ressursen er de tjenestepliktige som blir kalt ut til innsats i ulike oppdrag fra nord til sør. Sivilforsvaret bidrar også internasjonalt med ulike kapasiteter på vegne av DSB, og overtar fra 2024 ansvaret for logistikkvirksomhet ved donasjon av materiell.

Sivilforsvarets kompetansesenter (SFK) er en seksjon på det sentrale nivået i Sivilforsvaret og har det nasjonale ansvaret for kompetanse, tjenestepliktforvaltning, logistikk og materiell. Alle Sivilforsvarets 8000 tjenestepliktige har sine grunnkurs og videregående opplæring ved kompetansesenteret. SFK drifter også Sivilforsvarets sentrallager for nasjonalt materiell.

SFK er organisert i tre enheter, ledet av enhetsledere. Som virksomhetskoordinator blir du en del av enhet for administrasjon og skal koordinere virksomhetsstyringsprosesser på vegne av seksjonen. Du vil samarbeide tett med økonomi- og styringssekretariatet sentralt i Sivilforsvaret. Øvrige enheter ved SFK har sine ansvarsområder innenfor logistikk og materiell, og kompetanse og tjenestepliktforvaltning.

Om DSB
DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) skal ha oversikt over risiko og sårbarhet i samfunnet. Vi er pådriver i arbeidet med å forebygge ulykker og kriser, og bidrar til effektiv ulykkes- og krisehåndtering. Hovedkontoret ligger i Tønsberg, og vi har enheter over hele landet. Til sammen er vi ca. 700 ansatte. DSB er underlagt Justis- og beredskapsdepartementet.

Om å jobbe i DSB
Risiko og sårbarhet i samfunnet er i stadig bevegelse. Derfor er DSB en organisasjon i kontinuerlig utvikling. Vi trenger medarbeidere som er tillitskapende, kompetente og gode lagspillere, og som aktivt bidrar til fornyelse og forbedring. Som ansatt i DSB er du med på å løse et viktig samfunnsoppdrag, sammen med dyktige og dedikerte kollegaer. Vi ønsker oss økt mangfold i organisasjonen, og håper derfor at også kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn, hull i CV-en eller nedsatt funksjonsevne vil søke hos oss. DSB er en stabil arbeidsgiver med gode velferdsordninger. For å jobbe i DSB må du være sikkerhetsmessig skikket og bidra til god sikkerhetskultur.

Hos oss får du

  • medlemskap i Statens pensjonskasse (SPK). Som medlem får du verdifulle fordeler gjennom svært gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger. Les mer om medlemsfordelene på www.spk.no
  • fleksibel arbeidstid
  • bedriftshelsetjeneste
  • mulighet for å trene i arbeidstiden
  • tilrettelagt for mobilt kontor når det er hensiktsmessig

Les mer om godene ved å jobbe i staten på Arbeidsgiverportalen: https://arbeidsgiver.dfo.no/lonn-goder-og-reise

Offentlig søkerliste
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerlisten, jf. Offentlighetsloven §25.

Praktisk informasjon om søknadsprosessen
Når søknadsfristen går ut, vurderer vi søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss. Det er derfor viktig at du gjennom både søknadsbrev og CV viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i utlysningen. Det er viktig at du registrerer all relevant utdanning og erfaring i profilen du oppretter i rekrutteringssystemet. Det gir en strukturert CV og sikrer at vi har opplysningene vi trenger. I tillegg ber vi om at du laster opp både søknadsbrev og CV som vedlegg i pdf-format. Vi tar imot søknader på begge målformer. Det vil bli vurdert å gjennomføre bakgrunnssjekk. Interne søkere må sende inn søknaden i DFØ HR.

Vi hører gjerne fra deg dersom du har spørsmål! Kontaktperson er

fungerende seksjonssjef Tor Egil Skogen: |e-post tor-egil.skogen@dsb.no |telefon 61 14 10 54

Du finner mer informasjon om DSB på www.dsb.no. Velkommen som søker hos oss!



Om arbeidsgiveren

Du finner mer informasjon om DSB på www.dsb.no.

Nettverk
Facebook, LinkedIn
Sektor
Offentlig
Sted
Starumsvegen 86, 2850 Lena
Bransje
Offentlig administrasjon,
Økonomi og regnskap,
Annet
Stillingsfunksjon
Økonomi og regnskap,
Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering,
Annet

Nøkkelord

virksomhetsstyring, økonomi, budsjett, rapportering, anskaffelser

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Tor Egil Skogen
Stillingstittel
enhetsleder
Telefon
61 14 10 54
Følg firma
1591 følger dette firmaet

Starumsvegen 86, 2850 Lena

Annonseinformasjon

FINN-kode 347739171
Sist endret 16. apr. 2024 00:04

Rapporter annonse