Inaktiv

Økonomi- og administrasjonskonsulent

Arbeidsgiver
Klepp kommune
Stillingstittel
Økonomi- og administrasjonskonsulent
Frist
08.04.2024
Ansettelsesform
Fast

Klepp kommune er på jakt etter en løsningsorientert og framoverlent økonomi- og administrasjonskonsulent i barneverntjenesten

En sentral arbeidsoppgave er å være superbruker i nytt fagsystem som skal være på plass i 2024.

Barneverntjenesten i Klepp er organisert i oppvekst sammen med PPT, helsestasjonstjeneste og et tverrfaglig team. Sammen med barnehager og skoler er oppvekst organisert i tjenesteområde barn og unge. Målet for tjenesteområdet er å gi koordinert og helhetlig tjenester til barn og unge i tråd med barnevernsreformen.

Barneverntjenesten ønsker å være en offensiv tjeneste som i samarbeid med barn, foreldre og andre tjenester skal gi barn gode utviklingsmuligheter.

Skal vi nå dette målet trenger vi medarbeidere som både er kloke, rause og modige.

Du vil jobbe tett med en annen administrativ kollega, leder og andre barnevernsansatte. I tillegg vil stillingen ha et tett samarbeid med kommunens økonomiavdeling.


Arbeidsoppgåver

  • Bistå barnevernleder i budsjettoppfølging, analyser og rapporteringer
  • Bistå i tjenestenes internkontrollarbeid
  • Systemansvarlig for barnevernet sitt fagprogram
  • Fakturabehandling og utbetalinger fra barnevernsystemet
  • Oppfølging av kontrakter, fakturering og refusjoner
  • Bistå i utvikling, gjennomføring og analysering av brukerundersøkelser
  • Forefallende administrativt arbeid

Kvalifikasjonar

  • Økonomisk-/administrasjonsfaglig utdanning, eller tilsvarende, minimum bachelor
  • Relevant videreutdanning (eks juss, IKT)
  • Gode digitale ferdigheter
  • Erfaring med bruk av ulike fagprogram, fakturering, budsjettoppfølging og annet administrativt arbeid er ønskelig
  • Erfaring fra offentlig sektor
  • Gode analytiske evner
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig

Attester og vitnemål

Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål, i PDF-format, sammen med søknaden din. Utenlandske vitnemål må være NOKUT-godkjente (hkdir.no) og utenlandske attester oversatte til et skandinavisk språk eller engelsk.Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlege eigenskapar

  • Fleksibel, systematisk og målretta
  • Dyktig teamarbeider
  • Nytenkende og fremoverlent
  • Selvstendig og utholdende
  • Interesse for kontinuerlig faglig utvikling
  • Stor arbeidskapasitet
  • Løsningsfokusert

Vi tilbyr

  • Meningsfylte, varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Høyt faglig fokus og krevende utfordringer
  • Samarbeid med kommunens økonomiavdeling
  • Mulighet for å bidra i utvikling av stillingens innhold
  • Inkluderende arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid

Om arbeidsgiveren

Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 20 000 innbyggarar og om lag 1700  tilsette. Me ligg ein kort køyretur frå Stavanger og Sandnes.
Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.

Visjonen vår er "Med blikk for alle".  Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt.

Sektor
Offentlig
Sted
Olav Hålands Veg 2, 4351 Kleppe
Bransje
Barn, skole og undervisning
Stillingsfunksjon
Økonomi og regnskap,
IT drift og vedlikehold / Drift/Operations,
Kontor og administrasjon
Arbeidsspråk
Norsk

Nøkkelord

barnevern

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Ine Haver
Stillingstittel
barnevernsleiar
Telefon
96 94 81 97
Følg firma
244 følger dette firmaet

Olav Hålands Veg 2, 4351 Kleppe

Annonseinformasjon

FINN-kode 344903773
Sist endret 9. apr. 2024 00:00

Rapporter annonse