Bildegalleri

Du bruker en gammel nettleser, som ikke støtter denne bildevisningen. Du kan se alle bildene i bildegalleriet.
Solgt

NORDSTRAND/NORDSETER 2-R - Meget pent oppusset terrasseleilighet m/stor, solrik terrasse*Kjøkken m/nyere innredning!

Kart med kartnålIvar Knutsons vei 19, 1161 Oslo
Prisantydning2 290 000 kr
Fellesgjeld
40 320 kr
Felleskost/mnd.
2 236 kr
Verditakst
2 350 000 kr
Hva er denne boligen solgt for tidligere?Prisstatistikk

Nøkkelinfo

Boligtype
Leilighet
Eieform
Andel
Soverom
1
Primærrom
53 m²
Bruksareal
53 m²
Etasje
2
Byggeår
1981
Rom
2
Tomteareal
44 559 m² (eiet)
Bruttoareal
59 m²
Boligselgerforsikring
Ja

Les mer om bruksareal her

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.

Beliggenhet

B/L er fint beliggende i et skjermet og barnevennlig område på Nordstrand/Kastellet, med gangavstand til Kastellet trikkestasjon og ca. 100 meter til nærmeste matforretning som er SPAR. Det er også kort veil til nye Lambertseter senter med de fleste service- og forretningstilbud som post, bank, kino, apotek, vinmonopol og butikkker. Kort vei også til Holtet og Sæter sentrum med mange butikker og servicefunksjoner. På Holtet ligger bl.a. Mathuset Jacob's. Nordstrand/Kastellet er et hyggelig og attraktivt boområde som kan tilbud gode rekreasjons- og treningsmuligheter. Området kan by på svømmehall på Lambertseter, Lambertseter Stadion og Elixia treningssenter i Cecilie Thoresens vei. Det er videre kort vei til Ekebergsletta, samt Østensjøvannet og Østmarka med flotte skiløyper og gode turmuligheter, samt fjorden og øyene. I området ligger også barnehager og skoler i alle trinn.

Byggemåte

Støpt armert betong, antas fundamentert til fast grunn. Blokk i betongkonstruksjon som er kledd med plater og panel. Flatt tak i betongkonstruksjon, antatt tekket med papp/ folie.

Areal

Primær-rom: 53 kvm, Bruksareal: 53 kvm, Bruttoareal: 59 kvm

Standard

Entre: Askeparkett på gulv. Malt tekstitapet på vegger. Malt tak. Klesskap.

Bad/wc: Vinylbelegg på gulv. Flislagte vegger. Malt tak. Badet har dusjkabinett. Tørkeskap har ikke vært benyttet av nåværende eier og man vet derfor ikke noe om funksjonalitet.

Kjøkken: Askeparkett på gulv. Flislagte vegger. Malt tak. Kjøkkenet har god spiseplass og nyere innredning med integrert komfyr med steketopp, samt kjøle-/fryseskap. Åpen løsning mot stuen.

Soverom: Askeparkett på gulv. Malt miljøtapet på vegger. Malt tak.

Stue: Askeparkett på gulv. Malt tekstiltapet på vegger. Malt tak. Utgang til stor terrasse med hellelagt gulv, utelys, utebod og markise. Markiseduk bør skiftes. Sol fra formiddag til kveld.

Med unntak av til badet, er det ikke innvendige dører i leiligheten. Til leiligheten hører 2 kjellerboder. Div. møbler, hvitevarer og inventar (med unntak av veggbilder) kan medfølge etter avtale med selger hvis ønskelig.

Hvitevarer (med unntak av de ovenfor nevnte integrerte på kjøkkenet) og alle lamper som befinner seg i boligen på visningtidspunktet følger i utgangspunktet ikke med i boligen selv om dette avviker fra Nefs liste over løsøre og tilbehør. Event. manglende panelovner vil heller ikke bli ettermontert. Selger er usikker på om termostater på eksisterende panelovner fungerer korrekt. Kjøper overtar event. ansvar for utbedring av dette.

Oppvarming

Elektrisk.

Tomten

Tomten er pent opparbeidet med store grøntarealer med trær og prydbusker, asfalterte gangveier m.m.

Parkering

Plass i felles garasjeanlegg medfølger og er inkl. i felleskostnadene. Gjennomgang i 1. etg. til nr. 17 hvor det er nedgang til garasjeanlegget.

Forretningsfører

OBOS, tlf. 22 86 55 00.

Meldefrist forkjøpsrett

02.05.2012

Dyrehold

Det er tillatt å ha hund i borettslaget. Hunder skal føres i bånd gjennom borettslagets område. Det er ikke tillatt å ha katt i borettslaget, bortsett fra "innekatt" (det vil si "katt som ikke går ute").

Forsikring

OBOS Skadeforsikring AS. Polisenummer: 10690.

Felleskostnader

Kr 2 236,- inkl.plass, i felles garasjeanlegg, varmt vann, trappevask, kabel-TV (GET), komm.avg., bygningsforsikring, nedbetaling av fellesgjeld m.m.

Totale felleskostnader pr d.d. kr 2 236,- pr. mnd.
Herav:
Felleskostnader kr 1 254,-
Trappevask kr 103,-
Kabel-TV kr 204,-
Kapitalkostnader kr 675,-.

Andel fellesgjeld/fellesformue

Andel fellesgjeld utgjør pr. 01.04.2012 kr 40 320,-.

Lånevilkår

Lånetype: Annuitetslån
Restløpetid: 4 år og 2 mnd.
Rentesats: 3,95%

Lånetype: Annuitetslån
Restløpetid: 19 år og 5 mnd.
Rentesats: 3,95%

Sistnevnte lån er avdragsfritt tom. 01.01.2014.

Mulighet for individuell nedbetaling av fellesgjeld. Ved etablering av avtale om dette påløper et engangsgebyr på p.t. ca. kr 3 440,-. Ved forspørsel til OBOS' forvaltningsavdeling vil andelseier få tilsendt avtale og giro som skal benyttes ved innbetaling. Innbetaling kan foretas to ganger pr. år ved terminforfall 30.05. og 30.11. på B/L's felleslån. Andelseier må ta kontakt med OBOS' forvaltningsavdeling min. en måned før terminforfall for opprettelse av avtale. Beløpet må være kreditert OBOS' klientkonto 10 dager før terminforfall. Minimumsbeløpt for innbetaling er kr 60.000,- pr. gang. Ved innbetaling vil andelseieren få redusert sine kapitalutgifter (andel renter og avdrag) som kreves inn sammen med felleskostnadene. Innfrielse forutsetter at B/L har flytende rente på sine lån.

Diverse

Det er innvilget lån i Terra på kr 30.000.000 til diverse bygningsmessig vedlikehold og oppgraderingstiltak i tidsrommet 2011 til 2013. Kr 4 011 935,- av lånet ble utbetalt med valuta 26.08.2011 og tillagt fellesgjelden 30.08.2011.

Terrasseblokkene står overfor omfattende utvendig vedlikehold. Styret har i 2010-11 arbeidet videre med prøvetaking av betongkvaliteten i alle de seks blokkene. Et antall boreprøver sommeren/høsten 2010 ga ikke noe entydig resultat. Derfor er det foretatt flere og mer systematiske prøver vinteren 2011 av status for realkalisering og kloriduttrekk, som ble foretatt for ca. 20 år siden (1992). Mulig korrosjonsutvikling pa armeringsjern undersøkes også. De siste prøvene kan ikke foretas før utetemperaturen er minst 10., og et analyseresultat vil derfor ikke foreligge for tidligst sommeren 2011.

Følgende andre storre vedlikeholdstiltak på terrasseblokkene er også under forberedelse:
-membraner pa balkongene, som er modne for utskifting,
-reparasjon og vedlikehold av boder pa balkongene,
-utbedring eller utskifting av betongblomsterkasser
-overflatebehandling (rensing, maling) av betongflater.

Styret har engasjert et arkitektfirma til å utrede og foreslå en alternativ fasadeløsning uten nåværende betongblomsterkasser for blokkene. Når forslag foreligger, vil beboerne bli informert og styret vil innkalle til beboermøte.

Rekkefølgen i gjennomføringen av disse vedlikeholdstiltakene vil være viktig for å sikre en rasjonell og kostnadseffektiv prosess. Styret ser for seg at resten av 2011 trenges til planlegging, og at gjennomføringen vil foregå i 2012-2013. Kostnadene til disse tiltakene vil bli betydelige, og styret anser det helt nødvendig a ta opp lån i denne forbindelse.

Kjølerommet i Ivar Knutsons vei 52 ble i 2010 ominnredet til ordinære boder etter en lengre periode ute av drift i flere år etter muggsoppangrep. Etter kassasjon av tidligere innredning og grundig renhold med fjerning av all soppdannelse, ble rommet malt og ny innredning anskaffet og montert.

Porttelefonene i alle blokkene ble skiftet ut med mer moderne utstyr sommeren 2010. En fordel med det nye utstyret er at navnetavlene ved inngangene er lettere a se og bedre belyst.

Ca. 95 av varmtvannsberederne i de 98 rekkehusleilighetene er skiftet ut suksessivt over en årrekke, hovedsakelig prioritert etter når andelseieren ønsker å foreta renovering av leiligheten og/eller fornyelse av kjøkkenet. Styret anser at det snart vil være aktuelt å begynne på en ny runde med utskifting av varmtvannsberedere i rekkehusene.

Etter at det ble konstatert flere tilfeller av radongass i rekkehusleiligheter i 2009, har styret i 2010 iverksatt tiltak for å bedre ventilasjonen i de leilighetene hvor det er påvist radonmengder høyere enn anbefalte verdier. Videre har styret tatt initiativ til mange flere radonmålinger i rekkehusene og blokkleiligheter pa bakkenivå både vinteren 2010 og 2011. Det
viser seg at måleresultatene varierer en god del, også mellom naboleiligheter i samme rekkehusrekke. Det kan være at radongassen strømmer opp fra grunnen gjennom hull ved avløpsrør og sprekker i sålen under bygningene, og at det er årsaken til de varierende måleresultatene (variasjon mellom 0 og 6-700 bq pr m3, mens myndighetene har satt tiltaksgrensen til 100 bq pr m3). Det er ikke påvist radongass i noen leilighet i terrasseblokkene. Styret har som mål at Nordseter skal vare et radonfritt borettslag, i den forstand at ingen boenhet skal ha radonmengder over tiltaksgrensen i inneluften.

I 2010 ble det gjenomfort utvendig vedlikehold av 21 rekkehusenheter i nordre del av Jordbærveien. Dette er første gang borettslaget foretar systematisk utvendig vedlikehold av veggene på rekkehusene. Over år hadde utviklingen medført at det, med egeninnsats som prinsipp, etter hvert var blitt en svært varierende status pa vedlikeholdet. Arbeidene ble mer omfattende enn forventet fordi det var større behov for utskifting av dårlig treverk enn forutsatt, mange bygningsmessige detaljer å ta hensyn til (særlig i utbygde rekkehus) , og tidkrevende maling av vindusomramming fordi våre rekkehus har relativt store vindusarealer. Styret la opp til at beboerne selv beiser der hvor det er greit å komme til, som f eks ved boder på bakkenivå og innsiden av balkongrekkverk. I 2011 planlegger styret utvendig vedlikehold etter samme opplegg av alle resterende rekkehusboenheter. Som tidligere vil beis og malekoster bli stilt til rådighet og kan fås ved henvendelse til vaktmesteren.

Styret har i 2010-2011 fortsatt å bruke firmaet Dr. Techn. Kristoffer Apeland AS, rådgivende ingeniører i byggeteknikk, til å foreta planlegging, prosjektering, tilbudsinnhenting, kontraktforberedelse og ledelse av bygningsmessige vedlikeholds- utbedringstiltak. Styret har i samråd med Kr Apeland AS i 2010 laget en ny, rullerende 10-årig vedlikeholdsplan som vil gi et godt grunnlag for planmessig vedlikehold av bygningene.

I 2009-2010 er lokalene borettslaget disponerer i Ivar Knutsons vei 58-60 blitt pusset opp og ominnredet. Lokalene i Ivar Knutsons vei 58 framstår nå som henholdsvis et moderne og velutstyrt selskaps- og møtelokale for beboerne, og dette er blitt meget godt mottatt. Oppgraderingen av disse rommene og anskaffelse av nye møbler og alt av utstyr kostet i alt
kr 435 000,-. OBOS støttet dette tiltaket med kr 140 000,- fra Fondet for Miljø og utvikling. Styret retter en stor takk til OBOS for hjelpen med å få dette tiltaket i havn! I 2010 ble Liss Grasmo, Ivar Knutsons vei 44, engasjert til å stå for utleien og føre tilsyn med selskapslokalene. Lokalene i Ivar Knutsons vei 60 er også pusset opp grundig og brukes til kontor og møterom for styret og vaktmesteren, samt til hvile-, oppholds- og oppbevaringsrom for entreprenørfirma og håndverkere borettslaget engasjerer.

Borettslaget har selskapslokaler til utleie i Ivar Knutsons vei 46. Utleieansvarlig
er: Liss Grasmo, tlf. 909 96 463, e-post: lissgras@getmail.no

Utebodene til mange av rekkehusene trenger vedlikehold (skjev såle, skjeve boder, dårlig treverk, gisne dører).

Styrets forslag til ny renovasjonsordning med kildesortering vil innebære at avfall fra rekkehusene samles i noen få deponier. Avlukkene som nåværende avfallsdunker står i kan dermed bygges inn og gi mer bodplass til oppbevaring.

Generalforsamlingen 06.03.2012 gav styret fullmakt til å etablere ny renovasjonsordning for leiligheter i rekkehusene, og når det gjelder papiravfall også for leiligheter i terrasseblokkene. Ordningen innføres så snart som praktisk mulig i tråd med styrets planer slik de er forelagt generalforsamlingen.

I 2010-2011 har det, heldigvis, vært færre vannskader i boenheter enn på mange år. Takk til beboere som følger med og sørger for at vvs-utstyr er i orden, og reagerer ved tegn til lekkasje. Vannlekkasjer forårsaker mange ganger omfattende skader, både i egen og underliggende leilighet(er). Kostnadene til utbedring løper gjerne opp i kr 100 000-200 000,-, og ulempene mens utbedring pågår er betydelige. Lekkasjer skyldes ofte at rør og slanger begynner å bli gamle og sprekker. I andre tilfeller skyldes vannskader at beboere eller håndverkere de har engasjert, ikke har vart påpasselige nok med å følge opp at vann- og avløpsarbeider gjøres forskriftsmessig. Borettslagets bygningsforsikring dekker utbedring av vannskader i de fleste tilfeller, men det må fra 2011 betales en egenandel pa kr 10 000,- for hver skadesak (økning fra tidligere kr 6 000,-). Styret vurderer i hvert tilfelle om egenandelen bør dekkes av borettslaget eller vedkommende beboer. Det er viktig at alle beboere følger med og melder fra om lekkasjer og utette kraner eller rør, slik at vannskader i størst mulig grad kan unngås.

STYRETS ARBEID I 2011-2012
1) Gjennomføre utvendig vedlikehold av alle rekkehusboenheter som ikke ble omfattet i 2010.
2) Planlegge og gjennomføre utvendig vedlikehold av terrasseblokker, herunder utrede og legge fram for beboerne forslag om ny fasadeløsning uten betong blomsterkasser.
3) Sørge for radon-måling i alle leiligheter på bakkenivå og gjennomføre tiltak der radon-mengden overstiger tiltaksgrensen myndighetene har fastsatt.
4) Følge opp og ajourføre vedlikeholdsplanen for borettslagets bygninger.
5) Legge til rette for ny renovasjonsordning med kildesortering.
6) Bedre atkomsten (gangveier) mellom blokkene og rekkehus-rekkene.
7) Oppgradere to grøntområder ved henholdsvis veidelet Ivar Knutsons vei - Jordbærveien og mellom Jordbærveien 1-2-3-4-10.
8) I samarbeid med styret i Fjellhytta borettslag vurdere utskifting av gammel arbeidsmaskin.
9) Vurdere økonomien i årene framover, herunder utarbeidelse av finansieringsanalyse og låneopptak til større vedlikeholdsprosjekter.

REHABILITERING OG STØRRE VEDLIKEHOLD:
2010 - 2011 Skiftet treverk og beiset rekkehus. På i alt
21 rekkehus av typene A og C ble dårlig treverk skiftet og ny dekkbeis påført. Etter dette gjenstår 80 boenheter i rekkehusene, som planlegges tatt i 2011.
2010 Nytt porttelefonanlegg i blokkene.
2009 Alle gavlvegger i blokkene, unntatt nordveggen i Ivar Knutsons vei vedlikeholdt utvendig: Treverk ettersett og i nødvendig utstrekning skiftet ut, behandlet med dekkbeis. Skraping og overflatebehandling av metallbeslag.
2009 Pusset opp selskapslokale og styrerom.
2008 Renset ventilasjonsanlegget i blokkene 2007 - 2008 Nye varmepumper i Ivar Knutsons vei 17 og 23.
2007 Nye varmtvannsberederanlegg med 400 liters tanker installert i fire av blokkene, Ivar Knutsons vei 17, 23, 44 og 52.
2007 Murvange i nordenden av Ivar Knutsons vei 54 revet og støpt på nytt (var i ferd med å gli ut).
2001 - 2009 Utvendig beising av vegger og vinduer i blokker og rekkehus. Utskifting av kledning, karmer og vindskier der det har vært behov. Nye metallbeslag på tre gavlvegger i terrasseblokkene.
2005 Arbeidet med installasjon av automatiske døråpnere i alle oppganger ble ferdigstilt.
2004 Trekanten ved Ballplassen i Jordbærveien ble satt i stand med kantsteiner, asfalt og nyplantning.
2004 - 2006 Nye balkongdører.
2003 Nye takrenner og nedløpsrør, rekkehus.
2003 Nytt utstyr for tv-overvåking i garasjer 2003 Opprusting av lekeplasser. Fornying av defekte lekeapparater.
2000 Byttet til nye røykvarslere i alle leiligheter. Kontrollerte og etterfylte samtlige pulverapparat i blokkoppgangene og lagerrom, samt monterte røykvarsler på de samme stedene. Brannslangene i fellesgarasjene ble kontrollert.
1999 - 2003 Rehabilitert utvendige betongoverflater.
1999 Oppgradert kabelanlegget til mottak av digitale tv-signaler og toveis kommunikasjon for telefoni og internett.
1999 Asfaltert veiene Jordbærveien og Ivar Knutsons vei.
1998 Vamtvannsberedere, utskiftingsprogram Påbegynte utskiftingsprogram for varmtvannsberedere i rekkehusene og blokkene. 2001: Varmtvannstanken i T 1 ble byttet ut. 2002: Varmtvannstanken i T 6 ble byttet ut.
1997 - 2003 Ny takpapp og beslag.
1995 - 1996 Montert takrenner under terrassedekker.
1991 Byttet ut skadet bordkledning i gavler Bordkledning i deler av gavlveggene ble skiftet.
1990 - 1991 Rehabilitert utvendige betongoverflater utvendig, på blokkene og B-rekkehusene.
1987 Montert varmepumpe i blokkene til varmegjenvinning.
1986 Porttelefoner i alle blokkoppgangene.

Borettslaget har gitt OBOS fullmakt til å fremforhandle en kraftavtale. Borettslaget er tilsluttet avtalen med Alpiq Norway AS og LOS (Agder Energi AS). Alpiq Norway AS star for rådgivning og kraftforvaltning, og LOS star for kraftleveranser og fakturaadministrasjon. Kraftforvaltningsavtalen utløper den 31.12.2011.
Kraftforvaltningsavtalen gir følgende fordeler for borettslaget:
-Ett av markedets laveste administrative påslag: 0,95 ore pr. kWh.
-Elektrisk kraft til spotpris kombinert
med forvaltning som gir gunstige strømpriser.
-Profesjonell forvaltning fra Alpiq Norway AS.
-Borettslaget v/styret får tilgang til sine anlegg på www.styrerommet.net bl.a. for forbruks- og faktureringsdata.
-Rabattert kraft via kjøp fra energigjenvinningsanlegg hos Elkem ASA og Eramet AS.
For 2010 har kraftforvaltningsportefoljen fulgt markedsprisen gjennom hele året, og strømkostnadene for 2010 kan sammenlignes med en spotprisavtale.

Overtagelse

Etter avtale med selger.

Eierskifteforsikring

Selger har tegnet eierskifteforsikring.

Boligkjøperforsikring

Det gjøres oppmerksom på at kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring ved kjøp av denne boligen. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Les om denne på www.help.no og ta kontakt med oss for ytterligere informasjon.

Energimerking

Eier skal legge frem energiattest for kjøper, før avtale om salg av boligen/bygningen blir inngått. Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Kjøper må skriftlig anmode om en energiattest innen kjøpekontrakten er underskrevet.

Budgivning

Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Det anbefales at hver budgivers første bud har en tilfredsstillende akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. I følge eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 første ledd har oppdragsansvarlig en plikt til å oppfordre oppdragsgiver til ikke å ta imot bud direkte fra budgiver, men henvise til oppdragstaker.

Budgivning i forbrukerforhold

Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 3. ledd forbyr oppdragsansvarlig i forbrukerforhold å videreformidle bud til selger med kortere akseptfrist enn til kl 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Lørdag regnes ikke som virkedag. Vi fraråder derfor å inngi slike bud da de ikke vil bli videreformidlet til selger. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon i vedlagt budskjema. I følge eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 første ledd har oppdragsansvarlig en plikt til å oppfordre oppdragsgiver til ikke å ta imot bud direkte fra budgiver, men henvise til oppdragstaker.

Løsøre og tilbehør

Listen over løsøre og tilbehør, utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendomsmeglerforetakenes Forening og Eiendomsadvokatenes Servicekontor, gjeldende fra 1.februar 2012, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.

Lov om hvitvasking

Eiendomsmegleren er underlagt Lov om hvitvasking. Dette innebærer at eiendomsmegleren har plikt til å melde fra til Økokrim om ev. mistenkelige transaksjoner.

Solgt "som den er"

Boligen selges som den er, jfr Avhendingslovens § 3-9. Kjøpsinteressenter gjøres kjent med at dette reduserer selgers ansvar etter Avhendingsloven og vil være en del av kontraktsvilkårene. I forhold til mangler, er det kun Avhendingslovens § 3-7 "manglende opplysninger om eiendommen" og § 3-8 "uriktige opplysninger om eiendommen" som kan påberopes, med mindre boligen er i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å regne med ut ifra kjøpesum og forholdene ellers, jfr Avhendingsloven § 3-9.

Selgeren er ikke kjent med at eiendommen er beheftet med mangler i relasjon til offentligrettslige krav ut over det som er opplyst tidligere, jfr Avhendingsloven § 3-2. Skulle det vise seg at slike krav ikke er oppfylt, er selgeren ikke ansvarlig for disse.

Finansiering

Det gjøres oppmerksom på at meglerforretningen mottar provisjon for salg av finansielle tjenester.

Salgsoppgave

Salgsoppgaven er opprettet og utformet iht. lov om eiendomsmegling av 29.06.2007.
Følgende dokumenter følger som vedlegg til salgsoppgaven: (skriv vedlegg her)
Salgsoppgaven er ufullstendig uten alle vedlegg.

Ansvarlig megler

megler Jon Andreas Sørensen

Ta kontakt med megler for komplett informasjon

Beliggenhet

kart
Logo

OBOS Eiendomsme­glere - Lambertset­er/Nordstr­and & Søndre Nordstrand

Annonseinformasjon

FINN-kode34393466
Sist endret03. mai 2012 11:33
Referanse704120041

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.