Vi søker faglig ansvarlig for arkiv og dokumenthåndtering i 100 % stilling
- Arbeidsgiver
- Stiftelsen Diakonhjemmet
- Stillingstittel
- arkivleder/arkivar
- Frist
- 07.08.2022
- Ansettelsesform
- Fast
Diakonhjemmet er en diakonal stiftelse som driver virksomheter innenfor helse, omsorg og utdanning. Disse er organisert som egne selskaper; Diakonhjemmet sykehus, Diakonhjemmet Omsorg og VID vitenskapelige høgskole.
Stiftelsens administrasjon og Diakonhjemmet Omsorg AS har nylig innført sak-arkivsystemet Public 360 som verktøy for saksbehandling og arkivering. I tillegg er Office 365 og Teams tatt i bruk som verktøy i saksbehandling og samhandling om viktige saker og dokumenter på tvers av virksomhetene internt i organisasjonen og organisasjonene.
Arkivleder er faglig ansvarlig for området arkiv- og dokumentasjonsforvaltning, inkl. systemadministrasjon og daglige driftsoppgaver innenfor dokumenthåndtering i både Stiftelsen Diakonhjemmet og i Diakonhjemmet Omsorg.
Stiftelsen Diakonhjemmets administrasjon er en relativt liten organisasjon med ca 30 ansatte. Diakonhjemmet Omsorg har ca 800 ansatte innenfor oppvekst og eldreomsorg.
Har du lyst til å bli med på laget?
Ansvar og oppgaver
- Fagansvarlig for arkiv- og dokumenthåndtering, herunder ivareta og delta i daglige driftsoppgaver som posthåndtering, journalføring, kvalitetssikring, registrering og arkivering
- Systemadministrator for virksomhetenes sak- og arkivsystem inkl. vedlikehold og videreutvikling i samarbeid med ekstern systemleverandør og virksomhetens IT-avdeling
- Ansvarlig for videreutvikling og vedlikehold av arbeidsprosesser, rutiner og styrende dokumenter og arkivplan, samarbeid om grenseområder mot andre systemer for kommunikasjon og saksbehandling i organisasjonen, som for eksempel O365/Teams m.m.
- Sikre god implementering av virksomhetens sak- og arkivsystem i hele organisasjonen, samt utvikling av opplæringsmateriell
- Være aktiv pådriver for nye løsninger som bidrar til effektivisering og nytenking
- Delta i prosjekt som gjelder innkjøp og implementering av nye eller eksisterende system / oppgraderinger ved behov
- Delta i prosjekt innenfor eget fagområde ved behov
- Arkivfaglig rådgivning og bistand til andre enheter i virksomheten
- Opplæring og brukerstøtte
Vi ser etter deg som har
- Minimum bachelorutdanning innenfor arkiv, informasjonsforvaltning og informasjonssikkerhet eller annen relevant utdanning. Særlig relevant erfaring fra arkivfaget eller ledelse av arkiv, kombinert med annen høyere utdanning, kan kompensere for utdanningskravet.
- Høy digital kompetanse og forståelse
- Solid kunnskap og erfaring fra elektronisk arkiv og dokumenthåndtering
- God innsikt i gjeldende regelverk for arkivområdet og oversikt over annet relevant lov- og regelverk
- Kompetanse i bruk av Public 360, Teams og andre Microsoft-applikasjoner
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne både på norsk og engelsk
Og som medarbeider er du
- Målrettet, systematisk og nøyaktig,
- Selvstendig og effektiv
- Løsningsorientert, fleksibel og lojal
- Har høy arbeidskapasitet og evne til å prioritere og variere mellom oppgaver i en hektisk arbeidshverdag
- Liker å arbeide på tvers av organisatoriske skillelinjer og fagområder og har gode kommunikasjons- og samhandlingsevner
- Serviceinnstilt og gode samarbeidsevner
- Kan planlegge og lede utviklingsprosjekt og prosesser
- Motivert for, og har evne til å gå inn i nye arbeidsoppgaver og tilegne deg ny kunnskap
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Varierte og selvstendige oppgaver og en fleksibel arbeidshverdag
- Samarbeid med dyktige og utviklingsorienterte fagfolk og kollegaer
- Et utfordrende og interessant fag- og arbeidsmiljø i en meningsfylt virksomhet med inkluderende og diakonal profil
- Fleksibel arbeidstidsordning, gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter gjeldende tariffavtale
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Om arbeidsgiveren
Diakonhjemmet er en ideell stiftelse innenfor Den norske kirke som har som formål å fremme diakonal virksomhet i kirke og samfunn, gjennom å gi omsorg og hjelp til mennesker i nød, fremme rettferdighet og likeverd og bidra til forsoning og vern om skaperverket.
Diakonhjemmet skal være en pådriver for bærekraft i vid forstand, en tydelig og betydelig samfunnsaktør, og en magnet for samarbeidspartnere, ansatte, studenter og frivillige. Strategiene for å realisere disse målene er helhetlig tilnærming, samhandling og deling, og tydelig verdiprofil.
Diakonhjemmets ulike virksomheter, sykehus, sykehusapotek, omsorg, høgskole, fagskole og stiftelsesadministrasjon, er samlet med på å realisere formålet.
Diakonhjemmet har totalt ca. 3400 hel- og deltidsansatte. Hovedadministrasjonen har arbeidssted på Steinerud i Oslo.
Nøkkelord
arkivleder, arkivar, P360, systemadministrasjon, dokumentforvaltning
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Karen Sikveland
- Stillingstittel
- Spesialrådgiver
- Telefon
- 97 71 07 95
SØRKEDALSVEIEN 43, 0369 Oslo