Prosjektstilling som videoprodusent i BT
- Arbeidsgiver
- Bergens Tidende
- Stillingstittel
- Prosjektstilling som videoprodusent i BT
- Frist
- 03.01.2022
- Ansettelsesform
- Prosjekt
BT skal lage mer tv-innhold i 2022, og søker etter en produsent som skal ha særskilt ansvar for våre Ballspark-sendinger.
Ballspark har blitt en sentral del av BTs Brann-dekning de siste årene. Ukentlig gjennomfører vi direktesendinger fra Brann Stadion, fra bortekamper og fra vårt eget studio i MCB.
I 2022 skal vi satse videre. Derfor søker vi etter en dyktig produsent som brenner for visuell journalistikk og som kan bidra til å løfte Ballspark og BT ytterligere. Du vil få et koordinerende ansvar for alle våre Ballspark-produksjoner.
Dette innebærer blant annet at du må:
Utarbeide rutiner og prosedyrer for avvikling av de ulike direktekonseptene våre.
Være hovedprodusent for flere av direktesendingene.
Bidra med utvikling og planlegging av et nytt tv-konsept på bt.no.
Promotere videoinnholdet vårt på bt.no og i sosiale medier.
Du vil bli en del av BTs foto- og videoavdeling, som i dag består av elleve personer. Tre av stillingene er videoprodusenter.
Du bør generelt ha høy teknisk grunnkompetanse, samtidig som du ser positivt på å videreutvikle dine egne ferdigheter. Det er en fordel om du har erfaring med redigering og flerkameraproduksjon.
Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes.
For å formidle nyhetsbildet enda bedre og mer innsiktsfullt, ønsker BT å ansatte personer med ulik bakgrunn og erfaring. Mangfold og inkludering er viktige verdier i en bærekraftig nyhetsredaksjon.
Stillingen er en prosjektstilling med varighet på ett år fra 1. februar 2022.
Søknadsfrist 3. januar 2022.
Kontaktinformasjon:
Bjørn Erik Larsen, Nyhetsleder foto/video
bel@bt.no / 90056847
Christian Nicolaisen, Nyhetsleder sport
cn@bt.no / 99614977
Tonje Aursland, Klubbleder NJ
tonje.aursland@bt.no / 906 50717
Om arbeidsgiveren
Bergens Tidende (BT) er et av Norges største mediehus, og den største avisen med utgiversted utenfor Oslo. Innholdet til Bergens Tidende finner du på alle digitale flater. Vi jobber hele tiden med å utforske nye formater for innholdet vårt gjennom for eksempel podcaster eller arrangement. Bergens Tidende har 231.000 daglige lesere og rundt 80.000 abonnenter. Bergens Tidende er en del av Schibsted Norge med en omfattende portefølje av produkter for papir, nett, tablet og mobil.
Nøkkelord
Video, videoprodusent, produsent, journalistikk, redigering
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Bjørn Erik Larsen
- Telefon
- 90 05 68 47
Lars Hilles gate, Bergen, Norway, 5008 Bergen