Bildegalleri
1972 Porsche 911 2.4T motor i deler
Beskrivelse av varen
Bilmerke: Porsche
Tilstand: Brukt
BUD PÅ 25000,- ER MOTTATT
Motoren skal selges ila helga.
En mulighet hvis man vil holde utgiftene nede er å kjøpe 2.2E stempler. Da slipper man porting og alt det medfører, men får høyere komp som gir noen hester ekstra. Jeg tipper ca 180 HK, og det er sprekt i en gammel 911. Wössner har høykomp stempelkit for 2.4 T/E/S. Kan hende de er noe billigere enn Mahle, ender på ca 10 tusen kroner pluss mva.
https://www.design911.co.uk/fu/prod132493/W-ssner-Forged-Piston-Kit-Porsche-911-S-22-12v-1969-70--180PS-/
---
Byggesett som trenger overhaling. Består av magnesium motorblokk med veivaksel, 911E topper, 2.4 biral sylindere (originale sylindre til 911T er i støpejern). Viftehus, oljekjøler, bakre motorfeste og svinghjul følger med med mindre annet avtales. Jeg har også enkelte smådeler som ikke er på bildene. Spør hvis du savner noe.
Blokka er type 911/57 og har nr 6520065.
Iom at 2.4 motoren har balansert veivaksel, samt at toppene har samme ventildiameter for både T, E, S og RS versjonen, er dette et byggesett med stort potensial. Høy effekt kan oppnås for eksempel med smidde Wössner stempler og porting av topp, samt S kamaksler. Det tilsvarer S spec. Med 2.7 liters nicasil sylindre (nickies) får man RS spec. Velger man stempler med 9.5:1 komp, istedenfor de spesifiserte 8.5:1, blir det 10-15% ekstra toppeffekt, uten at dobbeltenning er påkrevet.
Jeg har et sett S profil kammer som antagelig skal selges om ikke lenge.
Prisen er diskutabel, er bare å komme med bud. Kan sendes på pall for kjøpers regning.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 29.11.2021, 09:05 ・ FINN-kode: 238214073