Utløpt

Vil du være med å bygge opp en ny enhet for godkjenning og kontroll av private og kommunale barnevernsinstitusjoner? Fra 1. januar 2022 samles godkjenningsmyndighetene i Bufetats fem regioner i en ny enhet, og vi har i den forbindelse to ledige stillinger

Arbeidsgiver
Barne-, ungdoms- og familieetaten
Stillingstittel
Rådgiver/seniorrådgiver
Frist
10.11.2021
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med BUFETAT (Barne,- ungdoms- og familieetaten)
Informasjon om arbeidsstedet og stillingen

Fra 1. januar 2022 blir vi en landsdekkende enhet og vi vil ved oppstart ha medarbeidere lokalisert i Bodø, Bergen, Tønsberg og Lillestrøm. Kontorsted for de utlyste stillingene kan være Lillestrøm, Tønsberg, Bergen, Trondheim eller Bodø. Ønsket kontorsted bes opplyst i søknaden.  Enhetens oppdrag hjemles i barnevernloven og godkjennings- og kvalitetsforskriften. Enhetens oppgave er å behandle søknader om godkjenning fra private og kommunale institusjoner, samt gjennomføre etterfølgende kontroll av institusjonene. Enheten vil arbeide tverrfaglig i team. Den som ansettes må påregne reisevirksomhet i hele landet.  Enheten vil  ved oppstart bestå av enhetsleder og 16 saksbehandlere. Enheten er organisatorisk en del av Bufetat region øst og rapporterer direkte til regiondirektør.

 

Ved Bufetats enhet for godkjenning av barneverninstitusjoner (BEG) har vi ledig to faste stillinger som rådgiver/seniorrådgiver. Hos oss vil du være en del av et spennende fagmiljø som er opptatt av å vedlikeholde og videreutvikle kompetanse.


Hva vil arbeidsdagen din bestå av?
  • Saksbehandling i form av veiledning, utforming av vedtak og kontrollrapporter. 
  • Gjennomføre stedlige og digitale kontroller av institusjoner. 
  • Rapportering.
  • Utarbeidelser av høringsuttalelser.
  • Deltakelse i prosjektarbeid. 
  • Samarbeide med andre forvaltningsorgan.
  • Oppdatere og informere om status og endringer innenfor vårt arbeidsområde.
  • Registrere og oppdatere informasjon om godkjente plasser på barnevernsinstitusjoner i fagsystemet BIRK.

Hvilken bakgrunn har du?

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdanning på bachelor eller masternivå, for eksempel innen jus, barnevern- eller sosialfaglig retning. Søkere med juridisk embetseksamen/mastergrad i rettsvitenskap vil bli foretrukket for en av stillingene. 
  • Kunnskap om barnevern og/eller barns utvikling og behov.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • Gode IKT-kunnskaper. 
  • Førerkort kl B. 

Det er i tillegg ønskelig at du har: 

  • Kjennskap til institusjonsarbeid innen barnevern eller helse.
  • Erfaring med veiledning.
  • Erfaring fra analytisk arbeid.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning.
  • Erfaring med kvalitetsrevisjon, tilsyns- eller kontrolloppgaver.

Hvem ser vi etter?

Personlige egenskaper

  • Du arbeider systematisk og kan utvise fleksibilitet ved behov.
  • Du har erfaring med større lese- og skriveoppgaver.
  • Du har erfaring med å forvalte en offentlig portefølje. 
  • Du trives med å arbeide selvstendig og i team.
  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø.
  • Du utviser god rolleforståelse. 
  • Du evner å stå i krevende situasjoner. 

 

 


Hva får du hos oss?
  • Stillingene er plassert i statlig lønnsregulativ som rådgiver i stillingskode 1434, pt. kr 524 900 - 650 300 pr. år (ltr. 58 - 70) eller som seniorrådgiver i stillingskode 1364, pt. kr 563 900 - 715 900 pr. år (ltr. 62 - 75). Avlønning og stillingskode vurderes etter utdanning og erfaring.
  • Fleksitid, sommer/vintertid og mulighet for en times trening i arbeidstiden pr uke.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.

I tillegg kan vi tilby:

  • Et engasjert og spennende fagmiljø med fokus på fagutvikling.
  • Sosiale tiltak sammen med gode kolleger. 
  • Du får være med på å løfte oss slik at vi kan gi barn og unge og familier et enda bedre tilbud, og det mener vi har en stor verdi i seg selv.

Opplysninger til deg som søker
  • Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
  • Du vil bli ansatt i Bufetat region øst. Stillingen er p.t. lagt til Bufetats enhet for godkjenning av barnevernsinstitusjoner (BEG).
  • Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
  • Oppstart 1. januar 2022, eller så snart som mulig etter denne datoen. 

Kontaktinformasjon

Leder Torbjørn Seljevoll, mobil: 907 65 928.

epost: torbjorn.seljevoll@bufetat.no

Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.

Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal tas med ved et evt. intervju.

Om arbeidsgiveren

Barne-, ungdoms- og familieetatens fem regioner har som hovedoppgave å drive etatens institusjoner og familievernkontor. I tillegg har regionene ansvar for fosterhjemsrekruttering og oppgaver knyttet til adopsjon. Barn, unge og deres familie skal få riktig hjelp til rett tid uansett hvor de bor i Norge. Bufetat sine fem regioner og Bufetat Senter for administrasjon og utvikling rapporterer til Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet som er underlagt Barne- og familiedepartementet.


Bufetat, region øst dekker fylkene Innlandet og Viken med unntak av tidligere Buskerud.  I tillegg har vi fire familievernkontor i Oslo.
Regionkontoret ligger i Lillestrøm. Bufetat, region øst har oppgaver innen områdene barnevern, familievern, adopsjon og enslige mindreårige asylsøkere.

 

Sektor
Offentlig
Antall stillinger
2
Sted
Kanalveien 18, 2004 Lillestrøm
Flere arbeidssteder
  • 7005 Trondheim
  • 3125 Tønsberg
  • 5003 Bergen
  • 8001 Bodø
Bransje
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Jurist,
Omsorg og sosialt arbeid,
Saksbehandler

Nøkkelord

Trøndelag, Vestland, Viken, Nordland, Vestfold-Telemark

Følg firma
4285 følger dette firmaet

Kanalveien 18, 2004 Lillestrøm

Annonseinformasjon

FINN-kode 236195454
Sist endret 22. okt. 2021 15:04

Rapporter annonse