Utløpt

Veileder med sikkerhetsfunksjon

Arbeidsgiver
NAV
Stillingstittel
Veileder med sikkerhetsfunksjon
Frist
01.09.2021
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med NAV

Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med andre mennesker som er i en
krevende situasjon og trenger bistand? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? Er du en god person å ha med seg i denne prosessen? Har du et blikk for godt sikkerhetsarbeid og ivaretakelse av kolleger og brukere? Da kan du være den vi ser etter.

Arbeidsoppgaver

  • Inngå i kontorets lokale sikkerhetsgruppe som har ansvar for å avholde sikkerhetsøvelser for alle ansatte
  • Ha ansvar for daglig sikkerhet i publikumsmottaket og ansvar for å kunne avverge potensielt eskalerende situasjoner
  • Kartlegge og avklare oppfølgingsbehov etter gjeldende lover og regler
  • Kartlegge ressurser, kompetanse og se nye muligheter sammen med arbeidssøker 
  • Motivere arbeidssøker til å holde et høyt tempo i jobbsøking
  • Informere om inntektssikring ved behov
  • Gjennomføre dialogen med arbeidssøkere via digitale verktøy
  • Oppfølging og bistand til personer som står utenfor arbeidsmarkedet og sykemeldte 
  • Kontakt med arbeidsgivere som har behov for arbeidskraft
  • Diverse saksbehandling

 

Grunnet stillingens oppgaver knyttet til den daglige sikkerheten på kontoret forutsettes det fysisk oppmøte på kontoret alle dager.

Endringstakten i NAV er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene.

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som har:

  • Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet. Bachelor innen sosialfag, pedagogikk, samfunnsfag, psykologi, veiledning eller personal og ledelse er en fordel. Andre studieretninger kan også være aktuelle
  • Gode norskkunnskaper. Dersom du har et annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål
  • Er flink til å bruke digitale verktøy i arbeidet og har kjennskap til Office 365
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

 

Det er ønskelig at du har:

Erfaring fra sikkerhetsarbeid

  • Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb, gjerne fra NAV eller rekrutteringsbransjen
  • Har interesse for arbeidsmarkedet og arbeidsmarkedets behov
  • Erfaring med å jobbe tverrfaglig
  • Gode engelskkunnskaper, eventuelt andre språk

 

Personlig egnethet vil vektlegges i stor grad

Personlige egenskaper

  • Du må ha evne til å raskt omstille deg i en hektisk arbeidshverdag og kommunisere
    med mennesker i utfordrende livssituasjoner
  • Du må tåle uforutsigbarhet og høyt tempo i arbeidshverdagen
  • Du må ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du må ha gode evner på konflikthåndtering og en konfliktdempende kommunikasjonsform
  • Du må kunne håndtere og ta ansvar for å avverge eskalerende situasjoner, samt roe situasjoner/avverge situasjoner med tanke på beste for brukere og ansattes sikkerhet 
  • Du må være god på struktur og selvledelse
  • Du må ha evne til å være tydelig i skriftlig og muntlig kommunikasjon
  • Du må ha evne til å raskt ta til seg ny kunnskap og ta ansvar for egen læring
  • Du må være i stand til å håndtere stadig endringer i rammebetingelser for NAVs arbeid og ha en evne til å håndtere endringer i arbeidsoppgaver
  • Du må ha evne til å skape tillit og være en god relasjonsbygger

Vi tilbyr

  • Muligheten til å skaffe seg nyttig kompetanse som kan være relevant for
    jobbkarrieren
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde 
  • Aktive og engasjerte kolleger
  • Trivelig og hektisk arbeidsmiljø med mulighet for fleksitid
  • Stillingskode 1408 førstekonsulent i lønnstrinn 53-56 tilsvarende kr 483.000,- til kr 507.600,-. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
  • God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse.

 

Våre personalordninger finner du mer om på www.nav.no under "NAV og Samfunn - Søk jobb i NAV"

Om arbeidsgiveren

NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.


NAV består av 19.000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.


For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.


NAVstilling

Sektor
Offentlig
Sted
Olaf Helsets vei 6, 0694 Oslo
Bransje
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Saksbehandler,
Rådgivning

Nøkkelord

Veileder, Saksbehandler

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Marita Heggen
Stillingstittel
Avdelingsleder Publikumsmottaket
Telefon
90 07 58 67
Følg firma
4540 følger dette firmaet

Olaf Helsets vei 6, 0694 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 228955621
Sist endret 19. aug. 2021 08:49

Rapporter annonse