Veileder med sikkerhetsfunksjon
- Arbeidsgiver
- NAV
- Stillingstittel
- Veileder med sikkerhetsfunksjon
- Frist
- 01.09.2021
- Ansettelsesform
- Fast
Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med andre mennesker som er i en
krevende situasjon og trenger bistand? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? Er du en god person å ha med seg i denne prosessen? Har du et blikk for godt sikkerhetsarbeid og ivaretakelse av kolleger og brukere? Da kan du være den vi ser etter.
Arbeidsoppgaver
- Inngå i kontorets lokale sikkerhetsgruppe som har ansvar for å avholde sikkerhetsøvelser for alle ansatte
- Ha ansvar for daglig sikkerhet i publikumsmottaket og ansvar for å kunne avverge potensielt eskalerende situasjoner
- Kartlegge og avklare oppfølgingsbehov etter gjeldende lover og regler
- Kartlegge ressurser, kompetanse og se nye muligheter sammen med arbeidssøker
- Motivere arbeidssøker til å holde et høyt tempo i jobbsøking
- Informere om inntektssikring ved behov
- Gjennomføre dialogen med arbeidssøkere via digitale verktøy
- Oppfølging og bistand til personer som står utenfor arbeidsmarkedet og sykemeldte
- Kontakt med arbeidsgivere som har behov for arbeidskraft
- Diverse saksbehandling
Grunnet stillingens oppgaver knyttet til den daglige sikkerheten på kontoret forutsettes det fysisk oppmøte på kontoret alle dager.
Endringstakten i NAV er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet. Bachelor innen sosialfag, pedagogikk, samfunnsfag, psykologi, veiledning eller personal og ledelse er en fordel. Andre studieretninger kan også være aktuelle
- Gode norskkunnskaper. Dersom du har et annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål
- Er flink til å bruke digitale verktøy i arbeidet og har kjennskap til Office 365
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Det er ønskelig at du har:
Erfaring fra sikkerhetsarbeid
- Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb, gjerne fra NAV eller rekrutteringsbransjen
- Har interesse for arbeidsmarkedet og arbeidsmarkedets behov
- Erfaring med å jobbe tverrfaglig
- Gode engelskkunnskaper, eventuelt andre språk
Personlig egnethet vil vektlegges i stor grad
Personlige egenskaper
- Du må ha evne til å raskt omstille deg i en hektisk arbeidshverdag og kommunisere
med mennesker i utfordrende livssituasjoner - Du må tåle uforutsigbarhet og høyt tempo i arbeidshverdagen
- Du må ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Du må ha gode evner på konflikthåndtering og en konfliktdempende kommunikasjonsform
- Du må kunne håndtere og ta ansvar for å avverge eskalerende situasjoner, samt roe situasjoner/avverge situasjoner med tanke på beste for brukere og ansattes sikkerhet
- Du må være god på struktur og selvledelse
- Du må ha evne til å være tydelig i skriftlig og muntlig kommunikasjon
- Du må ha evne til å raskt ta til seg ny kunnskap og ta ansvar for egen læring
- Du må være i stand til å håndtere stadig endringer i rammebetingelser for NAVs arbeid og ha en evne til å håndtere endringer i arbeidsoppgaver
- Du må ha evne til å skape tillit og være en god relasjonsbygger
Vi tilbyr
- Muligheten til å skaffe seg nyttig kompetanse som kan være relevant for
jobbkarrieren - Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kolleger
- Trivelig og hektisk arbeidsmiljø med mulighet for fleksitid
- Stillingskode 1408 førstekonsulent i lønnstrinn 53-56 tilsvarende kr 483.000,- til kr 507.600,-. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
- God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse.
Våre personalordninger finner du mer om på www.nav.no under "NAV og Samfunn - Søk jobb i NAV"
Om arbeidsgiveren
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 19.000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Olaf Helsets vei 6, 0694 Oslo
- Bransje
- Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon
- Saksbehandler,
- Rådgivning
Nøkkelord
Veileder, Saksbehandler
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Marita Heggen
- Stillingstittel
- Avdelingsleder Publikumsmottaket
- Telefon
- 90 07 58 67
Olaf Helsets vei 6, 0694 Oslo