Utløpt

Vil du jobbe med å gi mennesker muligheter og forebygge utenforskap?

Arbeidsgiver
Sola kommune
Stillingstittel
Sosialkonsulent
Frist
12.08.2021
Ansettelsesform
Fast

Kort om stillingen

NAV Sola har ledig to stilinger som sosialkonsulent: En 100 % fast stilling og ett 100 % vikariat ut året, med mulighet for fast ansettelse.

 

Vi søker deg som ønsker å jobbe med brukere og forebygge utenforskap. Du er selvstendig samtidig som du er opptatt

av å være en lagspiller og god til å samarbeide. Du er fleksibel på den måten at du raskt kan snu deg og ta andre arbeidsoppgaver. Du må like å ha mange baller i luften, samtidig som du evner å jobbe målrettet, strukturert og systematisk. Saksområdet er p.t. i hovedsak oppfølging og veiledning av brukere og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV.

 

Om virksomheten

I NAV Sola er vi opptatt av å formidle et jobbmestrende perspektiv i møte med våre brukere og jobber for at arbeid, utdanning eller aktivitet er en av de viktigste faktorene for å opprettholde god helse og ha et godt liv. Som saksbehandler av søknader om økonomisk sosialhjelp vil du være en del av tverrfaglig team hvor veiledningen vi gir skal støtte brukerne våre til å selv være aktiv, ta egne valg og bli motivert til egen endringsprosess.

 

Fysisk arbeidssted

NAV Sola holder til i Sola rådhus.

 

Arbeidsoppgaver

Som samarbeidspartner til de som har behov for NAV's tjenester vil du i første rekke jobbe med følgende oppgaver:

• saksbehandling av søknader om sosialhjelp i henhold til Lov om sosiale tjenester i NAV

• gi økonomisk råd og veiledning

• tverrfaglig samarbeid i oppfølging og bistand til personer som står utenfor arbeidsmarkedet

• holde deg oppdatert på arbeidsmarkedet og de muligheter for aktiviteter som er tilgjengelig

• veilede i bruk av NAV sine digitale verktøy 

• betjening av publikumsmottak

 

NAV Sola er i stadig endring og du må påregne endring i hvordan arbeidsoppgaver løses og nye arbeidsoppgaver.

 

Kvalifikasjoner

Du må ha:

• fullført utdannelse tilsvarende bachelor innen sosialfag, pedagogikk, samfunnsfag, psykologi eller veiledning.

Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskrav

• god forståelse for NAVs samfunnsoppdrag

• gode digitale ferdigheter

• erfaring fra oppgaver som krever samarbeid med andre internt og eksternt

• veiledningserfaring fra jobb eller utdanning

• god muntlige og skriftlig framstillingsevne. Søkere med annet morsmål enn norsk, må kunne dokumentere norskkunnskaper (minimum nivå B2)

 

Vi ønsker at du har god lovforståelse og erfaring med forvaltning av lovverk.

 

Personlige egenskaper

• gode kommunikasjonsevner

• relasjonsbygger

• resultatorientert

• beslutningsdyktig

• pågangsmot

 

Vi vektlegger personlige egenskaper sterkt.

 

Vi tilbyr

I Sola kommune jobber vi aktivt med å bygge en heltidskultur. Gjennom "retningslinjer for heltid" skal vi redusere deltidsstillinger og tilby 100 % stillinger som hovedregel.

 

Du vil bli med i et utviklende arbeidsmiljø ved NAV Sola, hvor vi er opptatt av mangfold og muligheter. Vi er ca 45 ansatte som

• jobber med utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde

• er aktive og engasjerte kollegaer

• har fleksibel arbeidstid og et godt sosialt miljø

• har velferdsordninger og gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Ansettelse skjer på de vilkårene og pliktene som går fram av utlysingen, og de lovene, reglementene og tariffavtalene som til enhver tid gjelder.

 

Lønn i henhold til lokal lønnspolitikk.

 

For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette.

 

Slik søker du

Søknadsskjema finner du ved å klikke på "Søk på stilling".

 

Deltidsansatte som har lavere stillingsprosent og som er kvalifisert for den utlyste stillingen, kan gjøre krav på fortrinnsrett. Hvis du søker på fortrinnsrett, må du svare ja på spørsmålet om fortrinnsrett når du fyller ut søknaden.

 

Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Dette må du ta med deg til et eventuelt intervju.

Om arbeidsgiveren

Sola er en mellomstor kommune med rundt 1 800 ansatte. Vi er en innovativ kommune, kjent for flotte strender og en rik kulturhistorie. Vil du bli med på å gjøre Sola til en enda bedre kommune å bo i?

Nettverk
Facebook
Sektor
Offentlig
Antall stillinger
2
Sted
Rådhusvegen 21, 4050 Sola
Bransje
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Saksbehandler,
Rådgivning,
Konsulent

Nøkkelord

nav, saksbehandling, veiledning, veileder

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Siv Maiken Vågseter
Stillingstittel
avdelingsleder
Følg firma
948 følger dette firmaet

Rådhusvegen 21, 4050 Sola

Annonseinformasjon

FINN-kode 225190557
Sist endret 27. aug. 2021 07:32

Rapporter annonse