Alpina B10
Bi-Turbo / 360hk / Nr. 232 /
Beskrivelse
Alpina B10 Bi-Turbo – introdusert av Alpina som deres raskeste bil i 1989. Det tok to år for å utvikle dette maskineriet med en 3.5 liter motor som får hjelp av to turbiner. Bilen kostet nesten dobbelt så mye som en ny BMW E34 M5. Selv prisen, ble det en bestseller på dette tidspunktet. Arkivene sier at det var kun produsert 507 eksemplarer av denne modellen. Denne bilen er nr. 232. På kjøpet får du også en nøkkelring, produsert i begrenset antall 291 stk, for 30-års markeringen av Bi-Turboen – en liten dings, med mye glede.
Utvendig er ting selvfølgelig på stell. Originalt frontleppe, baklukespoiler, eksos, hjul og så klart gullstriper. Mestparten av bilen har fortsett original Granitsilber Metallic lakk. Noen av delene ble omlakkert (bl.a frontfanger, spoiler, litt av bakskjermen). Bilen har ingen skadehistorikk. Alt ble gjort kun av kosmetiske årsaket. Bilen har også vært på et oppfattende bilpleie SPA med bl.a. rens og keramisk lakkforsegling. Spør meg gjerne om detaljer.
Interiøret er utstyrt med elektriske Recaro sportsseter i antrasitt Alpina stoff med ikoniske striper, momo ratt med nytrukket skin og høyglanset tre-detaljer som sørger for et usedvanlig stemning i bilen. Du finnet også flere instrumenter enn i vanlig E34, som informerer deg om bl.a. oljetemperaturen eller turboladning. På kjøpet får du med en moderne, men legendarisk og tidsriktig radio Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB. Dessverre, det er et par ting som ikke er bra med interiøret – taktrekket henger noen steder, armlene/håndtak på framdørene er noe deformert og det er en liten sprekk på daschbordet (se bilder for mer info, eller spør).
Mekanisk er bilen i topp stand. Mesteparten av brukbare deler ble byttet mot nye; så her er det bare å starte bilen og nyte veien – uten unødvendig bekymring. Det som avviker fra originalen er nivåregulering, som er byttet ut mot vanlige fjærer.
Noen av tingene som ble skiftet og som er verdt å nevne:
2020 ved cirka 100.000 km
- Komplett clutch med svinghjul
- Vannpumpe til turbo
- Diverse slitedeler ved understellet
- Pakninger rundt bakdører
- Alle filtere og olje så klart
- Black Hella frontlykter
- Nytrukket ratt
- Annet småting
2021 ved cirka 103.000 km
- Alt av bremsedeler rundt om
- Dempere foran
- Alle slitedeler ved understellet
- Bensinpumpe
Alle fakturaer følger selvfølgelig med.
Jeg har brukt cirka 215.000 kr på bilen de to siste årene!
Bilen har gått 105.500 km mens denne annonsen publiseres. Den brukes selvfølgelig i finværet, derfor litt mer km må påregnes ved en eventuel visning.
Ta gjerne kontakt, for en hyggelig bilprat.
Bilen må ikke selges, så ikke kom med skambud.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Grå
- Fargebeskrivelse
- Granitsilber Metallic
- Interiørfarge
- Antrasitt Alpina stoff
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 360 Hk
- Sylindervolum
- 3,5 l
- Vekt
- 1 715 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BT98528
- Chassis nr. (VIN)
- WAPBATL001B750232
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.