Bildegalleri

Du bruker en gammel nettleser, som ikke støtter denne bildevisningen. Du kan se alle bildene i bildegalleriet.
Solgt
Vegglifjell Nord

Vegglifjell - eldre tømmerhytte med sjarm og utsikt. Bud foreligger.

Kart med kartnålLisetvegen, 3628 Veggli

Sengeplasser
Meter over havet
875

Les mer om bruksareal her

Fasiliteter

Alpinanlegg
Garasje/P-plass
Peis/Ildsted
Utsikt
Fiskemulighet
Turterreng

Visning

Bud mottas på sms eller tilsendt skjema - ta kontakt!

Adkomst

Adkomst:
Fra Kongsberg følg FV40 mot Geilo, på Veggli ta første vei venstre etter YX-stasjonen merket Vegglifjell. Følg veien oppover, gjennom bom og videre til Veggli Fjellstue, ta første vei venstre foran fjellkirken og følg veien ca. 250m til parkeringslomme på høyre siden av veien ved Liseter. Fra veien, gå kloppen over Lisetåe, skrått opp til venstre og på høyre side av gammelt fjøs, følg sti i skråningen bratt opp forbi 1 hytte før du kommer frem. Pust ut!

Beliggenhet:
Vel fremme kan du nyte utsikten til Senhovd og Blefjell i syd, Fjellstua kan skimtes i øst. Hytta er høyest beliggende i området Sommersti passerer hytta opp mot Linatten og videre mot høyfjellet. Vinterstid går hovedskiløypa langs Lisetåe med milevis av løyper sydover. Nordover er det tilknytning til nyanlagt skistadion med lysløype og høyfjellsløypa, skitrekk og varmestue m.m. i Killingdalen. Flott turområde som er i vekst og utvikling.

Beskaffenhet

Hytta har isolert himling og åpent loft. Yttertak er tett men i dårlig stand og bør fornyes. Fundamentert til fjell med lett tilgjengelig kjeller. Innfelte partier i kjellermur er delvis ødelagt (ikke bærende). Se egenerklæring for fullstendig tilstandsvurdering.
Stor sørvendt og skrånende tomt med noe granskog og myrdrag vest for tomta. Lun og fin beliggenhet for vind fra nordvest som er mest fremtredende vinterstid.

Standard

Fin tømmerhytte med enkel standard. Ikke innlagt vann, strøm eller solcelleanlegg. Oppvarming med "bakerovn" på kjøkkenet og liten peis i stua. Gassbluss, vannkoker og tørkesnor over ovnen.
Umontert nytt biotoalett følger salget.

Vesentlige opplysninger

Verdivurdering er utført av Numedal Takst 10/6 og rapport vedlagt. Ytterligere opplysninger er fremkommet etter at rapporten var avlevert, bl.a. at rett til parkering langs Lisetvegen og adkomst over setermarken er tinglyst. Tomtekartet i taksten er basert på skyldskifte-opplysninger. Tomten er ikke omfattet av reguleringsplan pr. idag, men kan utbygges iht. retningslinjer gitt i kommunedelplan for Vegglifjell.
Felleskostnader veivedlikehold er 200,-/år. Lisetvegen brøytes men hytta er p.t. ikke med på avtale. Parkering ved Fjellstua kan benyttes.
Kommunale avgifter for renovasjon, brannforebyggende arbeid og e-skatt var kr. 2476 i 2020.

Ta kontakt med selger for komplett informasjon

Beliggenhet

kart

Profilinfo

Du må være logget inn for å se profilen

Annonseinformasjon

FINN-kode222256547
Sist endret03. juli 2021 15:41

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.