Vil du lede Norges beste Key Account Managere?
- Arbeidsgiver
- Schenker AS
- Stillingstittel
- Head of Key Account Management
- Frist
- 16.07.2021
- Ansettelsesform
- Fast
Vi i DB Schenker har klare planer om å fortsette vår vekst, og nå søker vi etter deg som har lyst til å være en del av Norges beste salgsteam, og hjelpe oss med å sikre at vi forsterker og forbedrer vår markedsposisjon. Vi skal ha Norges beste salgsteam, og vi trenger deg med på reisen!
Vi tilbyr et unikt konsept innenfor logistikk, med produktene fly-, sjø- og landtransport. Vi jobber hver dag for å tilby de beste løsningene for våre kunder, og vi ønsker oss deg som kollega som er motivert, engasjert og som har lyst til å bli en del av Norges beste salgsteam!
Vi, DB Schenker, er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi har over 76.000 dyktige kollegaer i 140 land. Vi i Norge omsetter for ca. 4,5 milliarder og har 1060 dyktige kollegaer fordelt over hele landet!
Du vil få muligheten til å utfolde deg i rollen, og vil være en viktig bidragsyter til å forme fremtiden for Schenkers KAM team. Du vil rapportere til Chief Commercial Officer, og ha arbeidssted på Alnabru i Oslo. Vi ser etter en motivert, engasjert og selvgående leder som ønsker å gå den ekstra milen sammen med oss.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Skape unike relasjoner hos våre eksisterende kunder og nye kunder
- Skape nye avtaler i henhold til vår salgsstrategi og planer
- Være med å bidra til å skape og synliggjøre merverdi for våre ansatte og kunder
- Lede og veilede Norges beste Key Account organisasjon
- Ansvar for at Key Account Management når sitt salgsbudsjett
- Rapportering nasjonalt og regionalt, KPI oppfølgning
- Inngår i salgsledelsen i selskapet
- Reisevirksomhet må man regne med
Ønskede kvalifikasjoner:
- Vi ønsker oss at du har solid ledererfaring fra salgsarbeid og salgsledelse, med dokumenterte salgsresultater fra større miljøer
- Vi ønsker oss at du har høyere utdannelse innenfor salg/markedsføring/økonomi eller andre relevante fagområder
- Vi ønsker oss at du har god erfaring fra avtaleforhandlinger og kundekontakt
- Vi ønsker oss at du har god erfaring med bruk av CRM systemer
- Vi ønsker oss at du har svært gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på norsk og engelsk
- Vi forventer at du har kommersiell orientering
- Bransjeerfaring er en fordel
Personlige egenskaper:
- Vi trenger at du vektlegger nettverksbygging eksternt og internt
- Vi trenger at du evner å bygge sterke team, og har svært gode kommunikasjonsegenskaper
- Vi trenger at du er strukturert, tydelig og handlekraftig
- Vi trenger at du har gode lederegenskaper, og evner å motivere og coache dine ansatte til å levere sterke resultater
- Vi trenger at du er resultatorientert og at du motiveres av å jobbe mot mål
- Vi trenger at du er en kremmer, analytisk, skapende og nysgjerrig
- Vi trenger at du har høy arbeidskapasitet og evne til å tåle press
- Vi trenger at du er omgjengelig og positiv, og at du bidrar i vårt fantastiske arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Konkurransedyktig lønnspakke og firmabil i henhold til gjeldende retningslinjer
- Allsidige og utfordrende arbeidsoppgaver i en spennende organisasjon i kontinuerlig utvikling
- Høyt aktivitetsnivå i et godt arbeidsmiljø med engasjerte og hyggelige kollegaer
- Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter i et selskap som satser på kompetanseutvikling og opplæring for ledere
- Muligheten til å lede og bli en del av Norges beste team!
CV og søknad må sendes via vårt elektroniske rekrutteringssystem for å bli behandlet.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi tilbyr land-, fly-, sjø- og kontraktslogistikk nasjonalt og internasjonalt. DB Schenker har 76.000 ansatte ved 2000 kontorer i 140 land. I Norge omsetter vi for ca. 4.2 milliarder og har 1050 dyktige medarbeidere fordelt på 28 terminaler og kontorer.
Vi har klare mål om vekst. Vi søker deg som vil være med og nå dem sammen med oss. Din individuelle bakgrunn, perspektiver og ferdigheter vil være en viktig brikke i å bygge et vinnerlag.
- Sektor
- Privat
- Lederkategori
- Leder
- Sted
- Alnabruveien 15, 0668 Oslo
- Bransje
- Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon
- Ledelse,
- Salg,
- Salgsledelse
Nøkkelord
KAM, Salgsledelse, Ledelse, Nettverksbygging
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Peter Stangeland
- Stillingstittel
- Chief Commercial Officer
- Mobil
- 97 52 23 69
Alnabruveien 15, 0668 Oslo