Utløpt

Er du en engasjert saksbehandler som vil være med på vår digitale utvikling?

Arbeidsgiver
OSLO PENSJONSFORSIKRING AS
Stillingstittel
fagkonsulent pensjon / rådgiver for IT-forretningsutvikling
Frist
02.10.2020
Ansettelsesform
Fast

OPF er det nest største livsforsikringsselskapet innen offentlig tjenestepensjon i Norge. Vi tar hånd om pensjonsordninger og personalforsikringer for cirka 160 000 yrkesaktive, pensjonister og tidligere ansatte. Kundene våre er Oslo kommune, flere kommunale selskap og statlige helseforetak. 

Digitalisering er et viktig satsingsområde i OPF. Vi har hele tiden som mål å jobbe smartere og mer effektivt. Utvikling med automatisering og digitaliserte prosesser, spiller en viktig rolle i dette arbeidet. Vi har nå et økt behov for å styrke brukerperspektivet i det digitale utviklingsarbeidet vårt og søker etter pensjonssaksbehandlere som vil bli med på vår endringsreise.

Vi ser etter deg som er engasjert og kundeorientert med lyst til å skape forbedringer. Du brenner for å skape gode digitale brukeropplevelser og ser muligheter for automatisering og forenkling.

Du vil få en utfordrende og variert stilling, der du både jobber som saksbehandler og har en viktig rolle i den digitale forretningsutviklingen til OPF. 

Vi tilbyr:

  • En viktig rolle med mulighet til å bidra og påvirke utviklingen av selskapet. OPF er en liten organisasjon med kort vei fra idé til beslutning og handling.
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et dyktig fagmiljø, med hyggelige kolleger
  • Moderne og sentrale kontorlokaler i Oslo sentrum. Meget bra kantine.
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gunstige pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser
  • Gode lånebetingelser

Hovedarbeidsoppgaver:

  • Delta i en spennende digitaliseringsprosess der vi i OPF skal tilby gode tjenester til kundene våre og skape verktøy som støtter bedre og mer effektive interne arbeidsprosesser.
  • Jobbe i skjæringspunktet mellom forretning og IT. Se etter muligheter for forbedringer. Følge behov fra de defineres til de er godkjent til produksjon, herunder testing, og ivareta at brukernes behov står sentralt gjennom hele denne prosessen. 
  • Behandle innkomne søknader, fatte vedtak og beregne pensjon (AFP/alderspensjon/uførepensjon og/eller etterlattepensjon)
  • Behandle refusjonskrav fra andre offentlige tjenestepensjonsordninger.
  • Opplæring gis.

 Ønskede egenskaper og kvalifikasjoner:

  • Ser muligheter for automatisering og forbedring
  • Har jobbet med digitalisering
  • Har erfaring fra relevant virksomhet, gjerne offentlig tjenestepensjon eller fra NAV
  • Høyere utdanning
  • Har god analytisk evne og tallforståelse
  • Liker å gi god service, og har god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Har gode samarbeidsevner og er strukturert 

Om arbeidsgiveren

Oslo Pensjonsforsikring AS (OPF) er et av Norges største livsforsikringsselskap/konsern innen tjenestepensjon og har i dag en forvaltningskapital på ca. 106 milliarder kroner. OPF tar hånd om pensjonsordningene og forsikringene for Oslo kommune og selskaper eid av Oslo kommune, samt flere statlige helseforetak i Oslo-området. Pensjonsordningene omfatter 160 000 yrkesaktive, pensjonister og tidligere ansatte. OPF-konsernet har i dag 95 ansatte. Konsernet er meget solid og har levert gode resultater til kunder og eier over mange år.

Sektor
Privat
Antall stillinger
2
Sted
Rosenkrantz' gate 22, 0160 Oslo
Bransje
Bank, finans og forsikring,
IT
Stillingsfunksjon
IT utvikling / QA/Testing,
Konsulent,
Saksbehandler

Nøkkelord

digitalisering, pensjon, saksbehandler, rådgiver, automatisering

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Anita Dybdahl
Stillingstittel
seksjonsleder
Mobil
97 63 72 14
Følg firma
141 følger dette firmaet

Rosenkrantz' gate 22, 0160 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 191723500
Sist endret 28. okt. 2020 15:56

Rapporter annonse