Utløpt

Vi søker dyktig konsulent til vårt SW support team!

Arbeidsgiver
Canon Norge as
Stillingstittel
Software support konsulent
Frist
Snarest
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med Canon Norge

Canon Professional Services håndterer et økende antall kunder. Funksjonen Software Support har en sentral rolle i å bistå på feil og hendelser hos våre kunder på sikker print-løsninger og innenfor IM (Information Management) løsninger. Vi støtter flere nye løsninger og vi har stadig flere kunder der vi har driftsansvar. Det er derfor behov for å styrke både kapasitet og kompetanse. Vi søker nå etter en SW Support konsulent med god teknisk innsikt og god IT kompetanse. 

Arbeidsoppgaver

  • Feilsøking på kundens programvareløsning, både serverbaserte og skybaserte (online) løsninger. Her inngår feilsøking av nettverk, databaser og Windows systemer.
  • Kundekontakt på telefon ifm. feilretting.
  • Problemhåndtering og eskalering ifølge ITIL-rutiner.
  • I forbindelse med Canons driftsansvar vil forebyggende arbeid, endringskontroll, oppsett og bruk av overvåkningsverktøy, videreutvikling av rutiner og prosedyrer, arbeid med dokumentasjon m.m. være viktige oppgaver.
  • Vi ser kunnskapsdeling med andre i avdelingen som en naturlig del av arbeidsoppgavene.

Arbeid med hendelser og henvendelser skjer med utgangspunkt i et ITSM støtteverktøy.

Ønsket bakgrunn

Vi ser etter deg som har en grundig teknisk forståelse og kunnskap om nettverk og serverdrift. Har du noe erfaring med programmering er det en fordel. Viktigst vil være at du har en sterk evne til feilsøking og til å se sammenhenger mellom komponenter som påvirker løsningen. Har du erfaring fra IT drift og konsulentrelatert virksomhet er det en stor fordel.

Videre ser vi for oss at du har:

  • Minimum 3-årig relevant IT-utdanning på høgskole / universitetsnivå. Realkompetanse kan veie opp for manglende formell utdanning.
  • Solid forståelse av IT infrastruktur som nettverk, lagring og servere
  • Kompetanse om skyplattformer som MS Azure
  • Kjennskap til AD, roller og grupper
  • Erfaring med kundekommunikasjon og -oppfølging
  • Kjennskap til ITSM-verktøy og andre IT-verktøy
  • Erfaring med å jobbe etter ITIL-metodikk

I tillegg er det en fordel om du har kompetanse innen ett eller flere av følgende områder:

  • Sikker-print løsninger
  • Information Management løsninger innen dokumenthåndtering, skanning og tolkning, arbeidsflyt og automatisering
  • Drift og forvaltning av forretningskritiske løsninger.

Gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig, er et krav.

Personlige egenskaper

I Canon er vi svært opptatt av våre kunder, og du må derfor være serviceinnstilt, ha en positiv holdning og være opptatt av å levere kvalitet. Vi er i rask endring og dette krever at du er fleksibel, selvstendig og motiveres av gode resultater. Du er faglig engasjert, nysgjerrig og sulten på ny kunnskap, og har sterk evne og vilje til ny læring. Du motiveres av å oppnå gode resultater i samarbeid med andre, og kommuniserer lett og enkelt med andre mennesker. Videre kan du kjenne deg godt igjen i følgende egenskaper:

  • Strukturert og ryddig
  • Ærlig og tydelig i kommunikasjon
  • Ansvarsvillig og utholdende
  • Kundeorientert
  • God teknisk forståelse og evne til logisk tenking

Hva vi tilbyr

Hos oss får du muligheten til å jobbe i et velkjent internasjonalt selskap i med mange spennende utfordringer og utviklingsmuligheter. Du vil bli en del av et særdeles hyggelig arbeidsmiljø, noe vår topp 10 plassering i kåringen Great Place to Work hver gang vi har deltatt er et godt bevis for. Videre tilbyr vi attraktive goder som egen læringsportal, svært konkurransedyktige pensjons- og personforsikringer, firmahytter ved sjø og i fjell, subsidiert kantine, tilgang til treningsrom samt aktivitetstilbud gjennom vår #FriskiCanon satsning.

Vi ser frem til å motta din CV og søknad med din begrunnelse for hvorfor nettopp DU er den rette kandidaten for stillingen.

Om arbeidsgiveren

Canon Inc. er et verdensomspennende konsern med over 190 000 ansatte. Canon Norge har rundt 330 medarbeidere og er, i tillegg til sitt hovedkontor på Holmlia, representert ved 11 salgskontorer, derav 9 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester.

Canon er ledende innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet, i tillegg til avanserte produksjonsmiljøer, medisin og sikkerhet. Vi setter vår stolthet i motiverte medarbeidere som når sine mål og trives på arbeidsplassen. Dette gjenspeiler seg også i at selskapet gjentatte ganger har ligget på topp ti i arbeidsmiljø-kåringen Great Place to Work.

Nettverk
Facebook, LinkedIn
Sektor
Privat
Sted
Hallagerbakken 110, 1256 Oslo
Bransje
IT,
IT - maskinvare,
IT - programvare
Stillingsfunksjon
IT drift og vedlikehold / Drift/Operations,
IT drift og vedlikehold / IT-support,
Konsulent

Nøkkelord

IT, programvare, konsulent, support

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Anders Ellefsen
Stillingstittel
Output Management Manager
Mobil
90 14 53 12
Nettverk
LinkedIn
Kontaktperson
Heidi Figenschau
Stillingstittel
HR Business Partner
Mobil
90 59 45 72
Nettverk
LinkedIn
Følg firma
558 følger dette firmaet

Hallagerbakken 110, 1256 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 190287966
Sist endret 23. feb. 2021 16:32

Rapporter annonse