Utløpt

Kundeansvarlig Havnæring

Arbeidsgiver
Geodata
Stillingstittel
Kundeansvarlig Havnæring
Frist
01.03.2020
Ansettelsesform
Fast

Havnæringen står for omtrent en fjerdedel av verdiskapningen i norsk næringsliv, og en ansvarlig forvaltning og næringsutvikling av ressursene er en viktig oppgave hvor geografi og geografiske analyser står sentralt. Geodata er en etablert aktør i markedet, og vi har stadig økende etterspørsel etter vår kompetanse og løsninger. Vi ser at det er mange nye muligheter i denne sektoren som vi har lyst til å ta tak i. Derfor søker vi etter en kundeansvarlig som kan lede dette arbeidet. Kundegrunnlaget består av offentlig forvaltningsmyndigheter som Fiskeridirektoratet, Kystverket, Havforskningsinstituttet m.fl og andre, kommersielle aktører.

Her er noe av det du vil jobbe med:  

  • Utforme og videreutvikle vår strategi innenfor sektoren, og omsette den til konkrete aktiviteter og resultater. 
  • Lede kundeteam, etablere kundeplaner og gjennomføre dem i samarbeid med Esri og Geodatas leveranseteam.  
  • Ta en tydelig posisjon på eksterne arenaer, og i samarbeid med markeds- og kommunikasjons-avdelingen, sørge for at vi blir en synlig "talsperson" i bransjen. 
  • Ha en sentral rolle i tilbuds- og anbudsarbeid, forhandle kontrakter og utforme avtaler. 
  • Sørge for at Esri plattformen blir et foretrukket verktøy hos offentlige forvaltnings-aktører, kommersielle aktører og andre samarbeidspartnere. 
  • Sikre at kunder og samarbeidspartnere er fornøyde og har tillit til Geodata som leverandør.  
  • Selge konsulentkapasitet ved Stavanger kontoret innenfor alle segmenter i regionen, med unntak av olje og gass. 

Hvem er du:  

Du er glødende interessert i havbruksnæringen og har god forståelse av hvordan vi som selskap kan utvikle vår forretning her. Du trives best i møter med kunder, og er god til å etablere relasjoner og skape tillit både hos brukere og på ledernivå. Du er flink til å tenke strategisk og sette deg inn i kundens situasjon, samtidig som du klarer å omdanne strategiske prinsipper til operative planer og aksjoner.  

Du er interessert i kartteknologi, har god IT-teknisk forståelse og erfaring med å kommunisere kobling mellom teknologi og kundens forretningsbehov. Du er en team spiller som ønsker å gjøre andre gode, samtidig som du liker å ta styringen og ha et overordnet eierskap.  
 
Det er sammen med kundene våre at vi finner de beste løsningene. En tett og god dialog med kunder er derfor viktig, og du må trives med en slik rolle. Utforming av strategiske planer og aktiviteter må tilrettelegges for de det skal treffe. Det er derfor viktig at du har teft for å stile budskap avhengig av hvem som er mottaker.  
 
Vi forventer at du har gode rutiner for styring av arbeidsdagen (personlig time management) da du får et stort ansvar for å styre dagene dine ut fra kundeprioriteringer. Som kundeansvarlig betyr det at du må ta fullt eierskap til oppgavene dine og skape gode samhandlingsarenaer hvor du viser deg som trygg, kompetent og erfaren. 

Du håndterer å være i strekksonen av det kjente og ukjente når det gjelder arbeidsoppgaver, persontyper og teknologier, og gjør ditt beste arbeid når hverdagen er fylt med en god del positivt stress. Du er ambisiøs på egne og Geodatas vegne, og har beina godt plantet på et fundament av selvsikkerhet og pågangsmot.   

I Geodata snakker og skriver vi norsk med hverandre uansett hvilket morsmål vi opprinnelig har. Vi krever derfor at du behersker norsk, svensk eller dansk på et høyt nivå. Det er også viktig at du skriver og snakker engelsk på et høyt nivå da det vil være mye samarbeid og dialog med Esri innenfor ditt ansvarsområde. 

Hva kan vi gi deg? 

  • En utfordrende stilling med mye ansvar hvor du får jobbe med spennende kunder på tvers av næringer knyttet til havnæring og forvaltning 
  • Muligheten til å være en del av et stort fagmiljø med en veletablert delingskultur 
  • Romslig budsjett for din kompetanseutvikling 
  • Et internasjonalt nettverk 
  • Fleksibel arbeidstid med kontor i Ipark, Stavanger 
  • Høy medarbeidertilfredshet 
  • Et dynamisk miljø med høy kompetanse, mye engasjement og mange sosiale aktiviteter 
  • Mange goder vi er stolte av som behandlingsforsikring og seks uker ferie 

 
For mer informasjon om stillingen ta kontakt med Espen Kristiansen på tlf 90 82 93 22 eller e-post Espen.Kristiansen@geodata.no 

Les mer om Geodata i havnæringen:
https://www.geodata.no/bransjer/tryggere-sjovei-med-nautisk-fagsystem
https://www.geodata.no/bransjer/miljohistorier-med-kartverktoy

Om arbeidsgiveren

Om Geodata AS
Geodata har et arbeidsmiljø som er inkluderende og stabilt. Vi trives på jobb. Det viser også medarbeider- og kultur-undersøkelsen?Great Place to Work, der vi hvert år har havnet på topp 10 blant Norges beste arbeidsplasser.
Geodata er en teknologibedrift som er markedsledende i Norge på vårt fagfelt - geografiske informasjonssystemer (GIS).
Skal du trives hos oss må du like å ta inn over deg ny teknologi. En hverdag byr på varierende arbeidsoppgaver, spennende kundeprosjekter og inspirerende kollegaer.
Blant kundene til Geodata finner du flere av landets største virksomheter. Vi er 150 personer som jobber i Geodata. De fleste av oss jobber teknisk (GIS-konsulenter, systemutviklere og rådgivere), men vi har også en fin gjeng på salg, marked, produkt, HR og administrasjon.

Nettverk
Facebook
Sektor
Privat
Sted
Ipark innovation park Stavanger, 4021 Stavanger
Bransje
IT - programvare
Stillingsfunksjon
Konsulent,
Salg / Løsningssalg

Nøkkelord

Esri, GIS, Bærekraft, Salg, Havnæring

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Espen Kristiansen
Stillingstittel
Direktør Kundeopplevelse, marked og salg
Telefon
90 82 93 22
Følg firma
315 følger dette firmaet

Ipark innovation park Stavanger, 4021 Stavanger

Annonseinformasjon

FINN-kode 169456022
Sist endret 2. mar. 2020 00:14

Rapporter annonse