Utløpt

1 SERVICE DESIGNER / TJENESTEDESIGNER OG 2 UX DESIGNERS / INTERAKSJONSDESIGNERE - VI HENTER DEG!

Arbeidsgiver
Møller Digital AS
Stillingstittel
Service Designer / Tjenestedesigner
Frist
29.10.2019
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med MØLLER MOBILITY GROUP AS

Vi i Møller Digital er problemløsende og nysgjerrige mennesker som jobber i spenningsfeltet mellom teknologi, forretning og design. Her legger vi sjela i å gjøre ting så enkelt som mulig for våre kunder, og nettopp derfor er brukeropplevelsen svært viktig i alt vi gjør. En kunde av oss kan være alt fra bilimportøren, Harald A. Møller AS, våre bilforhandlere av SEAT, Volkswagen, Audi og Skoda og deres sluttbrukere, til våre kjære kolleger på hovedkontoret. I samarbeid med disse er vi er stolte av å kunne utvikle digitale produkter til Norge ledende merkevarer, og utvikle fremtidens mobilitetstjenester.

Vi er på en reise ift arbeidet med å se de nærmest utømmelige mulighetene som finnes ved hjelp av teknologi, og håper du er klar for å bli med oss å lage reiseruten! Uansett om du i dag setter UX, UI, Produkt, Service, Interaksjon eller noe annet før din nåværende designtittel, spiller ingen rolle for oss så lenge du liker å samle inn innsikt, skape prototyper, teste løsninger og raffinere dem når de blir bygget og satt foran brukere.

 

UX teamet består av 6 personer som jobber kontinuerlig med kundeinnsikt på tvers av hele Møller Mobility Group i både Norge, Sverige og Baltikum. Vi er kundens forkjempere, og har alltid kunden i fokus i det vi gjør. Vi har fokus på å teste raskt og tørre å feile, og jobber etter metoder som LEAN innovasjon og Design Thinking i det daglige.

 

Hvem er du?

Du er en omgjengelig og hyggelig person, som identifiserer deg med våre verdier – åpen og ærlig, initiativrik, omtenksom og engasjert. Du kombinerer brukerinnsikt med forretningsforståelse, og evner å designe tekniske og brukervennlige løsninger for å løse komplekse problemstillinger. Du har god kunnskap om brukersentrerte designprosesser, tilnærmer deg problemstillinger på en iterativ måte, og er ikke redd for å eksperimentere og komme raskt til testing av idéer. Du lar deg ikke bare engasjere av å forstå kundens og sluttbrukernes problemstillinger, du begeistres!

 

For rollen som tjenestedesigner/servicedesigner ønsker vi oss gjerne at du kjenner deg igjen i disse kompetanseområdene:

  • 3-5 års erfaring Brukerdrevne designprosesser
  • Erfaring som lead i produktteam, designteam e.l
  • Fasilitering av workshops
  • Evne til å kombinere design, forretningsforståelse og teknologi til å skape gode brukeropplevelser og økt lønnsomhet
  • Relevant 3-årig designutdanning (design, interaksjonsdesign eller servicedesign)
  • Erfaring med brukertesting og kvalitative brukerintervju
  • Erfaring med fasilitering av designsprinter og/eller bruk av lean innovasjonsverktøy
  • Evne til å tenke helhetlig mellom det fysiske og digitale
  • Visualisering av innsikt
  • Strukturert prosessarbeid for å jobbe helhetlig med innsikt
  • Norsk skriftlig og muntlig, og gjerne engelsk

 

Disse er blant arbeidsoppgavene vi ser for oss at du skal løse:

  • Ansvarlig for valg av prosess og metoder i innsiktsarbeidet
  • Systematisere innsikt
  • Oversette innsikt på en enkel og forståelig måte og kommunisere dette internt
  • Forstå forretningskrav og teknologiske muligheter
  • Prioritere arbeidsoppgaver for innsiktsteamet
  • Komme med anbefalinger og råd innen innsiktsarbeid
  • Planlegge, gjennomføre og oppsummere brukertester og dybdeintervju
  • Utarbeide skisser og prototyper, med penn og papir, og i Sketch, Invision e.l

 

For UX designerne/ interaksjonsdesignerne ønsker vi oss gjerne at du kjenner deg igjen i disse kompetanseområdene:

  • Minimum 2 års erfaring Brukerdrevne designprosesser
  • Fasilitering av workshops
  • Relevant 3-årig designutdanning (design, interaksjonsdesign eller servicedesign)
  • Erfaring fra design og lansering av digitale produkter og løsninger
  • Erfaring med brukertesting og kvalitative brukerintervju
  • Kjennskap til lean innovasjon og design thinking
  • Norsk skriftlig og muntlig

 

Disse er blant arbeidsoppgavene vi ser for oss at du skal løse:

  • Innhente innsikt både kvalitativt og kvantitativt
  • Forstå og tegne opp kundereiser
  • Identifisere og beskrive problemområder
  • Planlegge, gjennomføre og oppsummere brukertester og dybdeintervju
  • Utarbeide skisser og prototyper, med penn og papir, og i Sketch, Invision e.l

 

Hva får du hos oss?

Du får et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø rundt deg som elsker det de driver med - hos en solid arbeidsgiver med en sterk markedsposisjon, lokalisert i moderne lokaler i Oslo.

Vi vil at du alltid skal være opptatt av egen læring og å forstå trender og muligheter, og vil legge til rette for det så godt vi bare kan!

 

NB: Vi intervjuer fortløpende og venter ikke til søknadsfristen utløper!

 

Slå på tråden til oss, så henter vi deg gjerne for en uforpliktende prat!

 

Sektor
Privat
Antall stillinger
3
Sted
0883 Oslo
Bransje
Bil, kjøretøy og verksted,
IT
Stillingsfunksjon
Design / Web,
Analyse,
Design / Illustrasjon

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Ann-Kristin Fiskebeck
Stillingstittel
Head of Customer Experience
Telefon
41 65 83 65
Følg firma
1210 følger dette firmaet

0883 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 161183819
Sist endret 23. okt. 2019 10:51

Rapporter annonse