Saksbehandler ved forvaltningskontoret
- Arbeidsgiver
- Røros kommune
- Stillingstittel
- Saksbehandler
- Frist
- 31.10.2019
- Ansettelsesform
- Vikariat
Kort om stillingen
Vi har ledig et 100 % vikariat som saksbehandler ved forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester. Stillingen er ledig fra 01.02.2020 og er et svangerskapsvikariat.
Om oss
Forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester er veien inn til alle søknadsbaserte helse- og omsorgstjenester. Vi gir informasjon, behandler søknader, utreder saker og fatter vedtak. Forvaltningskontoret er også kommunens koordinerende enhet og har et overordnet ansvar for arbeidet med individuell plan og koordinatorer. Virkeområdet er bredt og med stort fokus på tverrfaglig samhandling i saksbehandlingsprosessen.
Kvalifikasjoner
- Høyskole-/universitetsutdanning innen helse eller sosialfag
- Videreutdanning innen helsefag og/eller helserett er ønskelig. Lang erfaring fra arbeid innen fagfeltet kan kompensere for manglende videreutdanning
- Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling med kjennskap til aktuelle lover med forskrifter, kommunens tjenesteapparat og samarbeidspartnere er ønskelig
- Sikker språkføring med god muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Må kunne behandle alminnelig dataverktøy. Det er en fordel med kjennskap til fagsystemet Gerica
- Førerkort klasse B
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Arbeidsoppgaver og ansvar
- Gi informasjon om tjenester og saksgang
- Kartlegge funksjonsnivå og hjelpebehov
- Samarbeide med tjenesteutøvende virksomheter
- Vurdere saker og fatte vedtak
- Det forventes at man tilegner seg kunnskap og bidrar på hele kontorets virkeområde
Personlige egenskaper
- God evne til å lære raskt, ta initiativ
- Evne til å ha være løsningsfokusert og jobbe selvstendig
- Gode ferdigheter innen kommunikasjon og samhandling
Vi kan tilby
- Arbeidsplass med faglige utfordringer hvor tjenestene er i stadig utvikling
- Godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- Lønn etter kvalifikasjoner
- Konkurransedyktig pensjonsordning
- Vi kan være behjelpelig med å finne bolig til tilflyttere
Søknadsfrist: 31.10.19
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til avdelingsleder Borghild Krog tlf. 95191376 eller e-post: borghild.krog@roros.kommune.no.
Røros kommune benytter seg av et elektronisk søknadssystem, se kommunens nettside under Ledige stillinger . CV og søknad skal fylles ut direkte i systemet, ikke kun legges ved som vedlegg. Ved spørsmål om søknadssystemet ta kontakt med HR-konsulent Anna Damps tlf. 48191147 eller epost: akd@roros.kommune.no
Godkjente vitnemål og attester tas med på eventuelt intervju. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.
Røros kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
Om arbeidsgiveren
Verdensarvstedet Røros ligger i Trøndelag og har ca. 5600 innbyggere. Kommunen har et variert næringsgrunnlag, rikt kulturliv i historisk miljø, gode muligheter for friluftsliv sommer som vinter, og et godt utbygd kommunikasjonsnett med fly, buss og jernbane. Organisasjonen Røros kommune har bortimot 600 ansatte fordelt på 13 virksomhetsområder.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Bergmannsgata 19, 7374 Røros
- Bransje
- Helse og omsorg,
- Offentlig administrasjon,
- Juridiske tjenester
- Stillingsfunksjon
- Saksbehandler
Nøkkelord
saksbehandler, forvaltning, kommune, forvaltningsrett, helse
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Borghild Krog
- Stillingstittel
- Avdelingsleder
- Mobil
- 95 19 13 76
Bergmannsgata 19, 7374 Røros