InfoCare søker Servicetekniker
- Arbeidsgiver
- InfoCare Norge AS avd Ålesund
- Stillingstittel
- Servicetekniker
- Frist
- snarest
- Ansettelsesform
- Fast
Du vil inngå i et dyktig team med teknikere som jobber innenfor et bredt spekter av produkter og servicetjenester i Ålesund og omegn.
Servicetekniker skal hovedsakelig jobbe innenfor områdene retail, print, automater, pc, server, lagring og nettverk, og utføre installasjoner og service innenfor disse segmentene. Det kan også være behov for bistand på andre type produkter som avdelingen har ansvar for. Hovedtjenestene er innenfor garanti-, vedlikeholds-, installasjons- og support tjenester. Tjenestene som tilbys er i nært samarbeid med ledende, internasjonale produsenter, outsourcing selskaper samt de fleste utstyrsleverandører.
Normal arbeidstid er 37,5 timer i uken normalt i tidsrommet mandag-fredag kl. 0800 – 1600 med en halv times ubetalt pause.
Stillingsinnehaver må tilegne seg og opprettholde et omfattende sertifiseringsprogram for å sikre oppdrag via våre partnere.
Arbeidsoppgaver:
- Utføre reparasjoner, service og installasjon primært innen fagområdene retail, print, automaer og pc.
- Bistå våre kunder og partnere onsite, med oppdrag etter instruks og veiledning av oppdragsgiver. Såkalt Hands&Eyes/Smarthands. Oppdrag basert på generell kunnskap om server/nettverk.
- Bistå på andre produkter, slik som PC, konferanseutstyr og Retail produkter for å avlaste andre team.
- Bistå i prosjekter. Utrulling og oppgradering av utstyr.
- Dokumentere forhold i kunders lokaler og datarom (Site survey). WiFi dekningsmålinger m.m
- Utføre serviceoppdrag i.h.t. InfoCares leveranse krav
Kvalifikasjoner:
- Relevant teknisk utdannelse, som Dataelektroniker, Teknisk Fagskole Elektronikk o.l.
- God kjennskap til PC og server og gjerne lagringsprodukter. Sertifisering på Dell Enterprise, Cisco CCT Datacenter, Veritas, m.m. må gjennomføres.
- Erfaring med Windows operativsystem, og gjerne kunnskap på Linux og WMware.
- Konseptforståelse for Intel x86 og x64 arkitektur og raidsystemer.
- Grunnleggende nettverkskompetanse og interesse for å utvide denne. Erfaring med svitsj, ruter og aksesspunkt er ønskelig. Cisco CCT Routing & Switching sertifisering må gjennomføres.
- Serviceinnstilt, løsningsorientert og kundefokusert.
- Evne til å sette seg inn i kundens situasjon og foreta de rette vurderinger i forhold til kritikalitet og kundens krav.
- Strukturert, analytisk og god til å dokumentere.
- Gode samarbeidsevner.
- Må beherske norsk og engelsk godt, muntlig og skriftlig.
- Må ha førerkort og bil.
- Plettfri vandel. Ved behov, kunne søke om Politi attest og sikkerhetsklarering.
Stillingen rapporterer til avdelingsleder.
Vi vurderer søkere fortløpende.
Om arbeidsgiveren
InfoCare er et norsk selskap og i 30 år har selskapet spesialisert seg på tjenester innenfor IT og teknologiskutstyr for bedriftsmarkedet (B2B). I dag består InfoCare av 835 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland. InfoCare er Nordens største aktør innen installasjon, support og vedlikehold på teknologisk utstyr. Noen av tjenester som tilbys er på-stedet support, feilretting, reparasjon utenfor og innenfor garanti, delehåndtering og logistikk innen IT hardware løsninger. Tjenestene som tilbys er i nært samarbeid med ledende, internasjonale produsenter, outsourcing-selskaper og elektronikkforhandlere. InfoCare håndterer mer enn 400.000 service oppdrag pr.år.
I Norge har InfoCare 13 egne servicepunkter. De er lokalisert i Oslo, Fredrikstad, Moelv, Sandefjord, Kristiansand, Stavanger, Haugesund, Bergen, Sogndal, Møre, Trondheim, Tromsø og Bodø. I tillegg har vi en rekke underleverandører som dekker resterende lokasjoner som er under kontinuerlig oppfølging, for til enhver tid tilpasse dette til kundenes behov. Dette gjør at vi kan håndtere kunder over hele Norge med SLA krav ned mot 4 timer og 1 time for utvalgte klienter. InfoCare er tilgjengelig 24/7/365.
Vårt mål er å levere førsteklasses servicetjenester til våre kunder og partnere.
Er du opptatt av høy servicegrad og teknologi?
Da er du akkurat som oss!!
- Sektor
- Privat
- Sted
- Nørvegata 41, 6008 Ålesund
- Bransje
- IT
- Stillingsfunksjon
- IT drift og vedlikehold / Drift/Operations,
- IT drift og vedlikehold / IT-support
Nøkkelord
Support, Tekniker, Print, IT
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Helena Järkenstedt
- Stillingstittel
- Personalkonsulent
- Telefon
- 93 80 21 06
Nørvegata 41, 6008 Ålesund