Utløpt

2 controllere innkjøp (Tønsberg)

Arbeidsgiver
Helfo
Stillingstittel
2 controllere innkjøp (Tønsberg)
Frist
19.08.2019
Ansettelsesform
Fast

Helfo er nå inne i en viktig endringsprosess. Endret brukeratferd og nye løsninger innen digitalisering av oppgaver reduser behovet for manuelt arbeide og antall lokasjoner reduseres fra 25 til 6. For å kvalitetssikre og optimalisere effektene av disse endringene søker vi nå to dyktige medarbeidere innenfor arbeidsområdene innkjøp, fakturakontroll og budsjettoppfølging. Arbeidssted vil være i sentralt i Tønsberg.

Er du klar for en utfordrende og sentral rolle som skal sikre at Helfo utnytter ressursene på best mulig måte?

Arbeidsoppgaver

  • Videreutvikle, følge opp innkjøpsportal og ta i bruk nytt innkjøpssystem.
  • Samarbeide med innkjøpskoordinator og NHN (Norsk Helsenett) i arbeidet med å inngå og følge opp avtaler, og videreutvikling av policy og standarder for innkjøp.
  • Sikre korrekt innkjøp og rett kontering i regnskapet.
  • Analysere forbruksmønster.
  • Informere om policy og rutiner/ service innen innkjøp.
  • Samarbeide med budsjett- og regnskapsansvarlig.                             
  • Budsjettarbeid/oppfølging av driftsbudsjett.

Krav til kompetanse

  • Minimum fullført bachelor eller tilsvarende med økonomi, regnskap og eller administrasjon i fagkretsen.
  • Vi søker deg med erfaring fra liknende arbeid i tilsvarende virksomhet.
  • God kompetanse i bruk av Excel eller andre analyse/estimeringsverktøy.
  • Du bør ha erfaring med regelverk for offentlige anskaffelser, i tillegg til erfaring med statens økonomireglement og bruk av DFØ- verktøy.
  • Du må ha god formidlingsevne både muntlig og skriftlig, i tillegg til å kunne analysere resultater og formidle dette på en enkel forståelig måte.
  • Det kreves god forståelse av sammenhengen mellom budsjett og innkjøp/anskaffelser og hvordan avtaler styrer innkjøp.

Personlige egenskaper

  • Operativ og selvstendig, men samtidig service/samarbeidsorientert
  • Gode relasjons/samhandlingsegenskaper
  • Utviklingsorientert, systematisk og strukturert
  • Initiativrik og engasjert
  • Opptatt av egenutvikling/læringsvilje
  • Sosial/godt humør
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Vi tilbyr

  • En ansvarsfull stilling med flere viktige oppgaver som må sees i sammenheng.
  • Spennende arbeidsoppgaver under kontinuerlig utvikling.
  • Dyktige og engasjerte kolleger.
  • Aktuelt lønnsspenn er fra kr 488.000 til kr 580.000,-. Stillingstype blir vurdert ut fra kvalifikasjoner (rådgiver/seniorrådgiver). Mulighet for høyere avlønning for særskilt kvalifiserte søkere.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse.
  • Fleksitid.
  • Fine kontorfasiliteter sentralt i Tønsberg.

 

Mangfold i Helfo
Medarbeidere i Helfo skal representere hele Norges befolkning, og vi vil ha ansatte med forskjellig alder, kjønn og bakgrunn. Vi ønsker å bidra til og oppnå regjeringens målsetting om 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med hull i CV eller nedsatt funksjonsevne. Hvis du opplyser at du har nedsatt funksjonsevne, innvandrerbakgrunn eller hull i CV'n kan opplysningene bli brukt til registreringsformål.

Søk elektronisk
Søknad og CV sender du elektronisk. Du må legge ved alle relevante attester og vitnemål når du søker.

Offentlig søkerliste
Helfo vil utarbeide offentlig søkerliste for stillingen. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ønsker å bli utelatt fra søkerlisten. Søkeren vil i så tilfelle bli varslet om dette. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste.

Ta gjerne kontakt med oss
Hvis du har spørsmål om stillingen, kan du ta kontakt med avdelingsdirektør økonomi- og administrasjonstjenester Lise Krey Antonsen på telefon 932 51 651 eller seksjonssjef Terje Aske på telefon 906 11 971.

Søknadsfrist: 19. august 2019


For mer informasjon om Helfo, se helfo.no. Se også relevant info på helsenorge.no.

 

Om arbeidsgiveren

Helfos samfunnsoppdrag er å ivareta rettighetene til helseaktører og privatpersoner og å gi informasjon og veiledning om helsetjenester.

Helfo er Helsedirektoratets ytre etat, og forvalter årlig om lag 34 milliarder kroner. Dette omfatter oppgjør fra folketrygden til behandlere, leverandører og tjenesteytere, samt individuell refusjon av privatpersoners utgifter til blant annet legemidler, tannhelse og helsetjenester i utlandet.

Helfo jobber for å gjøre hverdagen enklere for helseaktører og privatpersoner gjennom tilgjengelige, likeverdige og effektive helsetjenester. Helfo er i en omstillingsprosess for å møte stadig raskere endringer i samfunnet og økte forventninger om brukertilpassede, digitale tjenester. Helfo er i dag fordelt på 22 kontorsteder over hele Norge, og regjeringen har besluttet at vi fra 2021 skal bestå av kontorene i Tønsberg, Fredrikstad, Sola, Ørsta, Mo i Rana og Kirkenes.

Sektor
Offentlig
Antall stillinger
2
Sted
3104 Tønsberg
Bransje
Konsulent og rådgivning,
Økonomi og regnskap,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Innkjøp/forhandling,
Rådgivning,
Økonomi og regnskap / Controller

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Lise Antonsen
Telefon
93 25 16 51
Kontaktperson
Terje Aske
Telefon
90 61 19 71
Følg firma
478 følger dette firmaet

3104 Tønsberg

Annonseinformasjon

FINN-kode 154978878
Sist endret 15. aug. 2019 11:47

Rapporter annonse