Utløpt

Virksomhetsleder søkes til Tekniske tjenester

Arbeidsgiver
Jevnaker kommune
Stillingstittel
Virksomhetsleder
Frist
07.07.2019
Ansettelsesform
Fast

Kommunen søker etter ny virksomhetsleder for tekniske tjenester. Per i dag innebærer dette ansvar for mange ulike fag innenfor eiendom og teknisk infrastruktur.

Jevnaker kommune er i stor vekst og står foran mange spennende utviklingsprosjekter. Jevnaker kommune er en del av Ringeriksregionen som av noen analytikere vurderes som en av de regioner som vil ha størst utvikling i årene framover. Fagene som er underlagt stillingen vil være sentrale i en forventet utvikling. Vi søker derfor etter en utviklingsorientert leder som skal være med å bygge opp under det faglige miljøet og ha kompetanse og evner til å utvikle Jevnaker i en ønsket retning.

Sentrale oppgaver er:

  • Lede og utvikle forvaltning, drift vedlikehold og investeringer både faglig, personalmessig og økonomisk innenfor områdene
    • Kommunal eiendom (forvaltning, drift og vedlikehold)
    • Investeringer og utviklingsprosjekter i kommunen
    • Teknisk infrastruktur (vei, vann, avløp)
    • Samarbeidet tverrfaglig med andre tjenesteområder i kommunen.
    • Kontakt mot regionale myndigheter og nabokommuner
    • Kontakt mot kommunens innbyggere.

En pågående intern organisasjonsutviklingsprosess (ORG2020) som omhandler tjenestene vil kunne påvirke det endelige omfanget av stillingen og endringer vil måtte påregnes.

 Ønsket kompetanse:

  • Relevant høyskole/universitet utdannelse helst på masternivå
  • Faglig kompetanse innenfor de områder stillingen er satt til å lede
  • Lederkompetanse/ledererfaring
  • Økonomisk kompetanse
  • Gode digitale ferdigheter/digital kompetanse.

Ønskede egenskaper:

Vi er på jakt etter en dyktig og erfaren leder, gjerne med teknisk kompetanse, høy grad av gjennomføringsevne, gode kommunikasjonsevner, god på menneskelige relasjoner samt kompetanse og interesse for fagene.

Det er videre ønske om at søker har erfaring med prosjektstyring og er kundeorientert.

Vi ønsker en person med gode samarbeidsevner som er tydelig og faglig engasjert, nysgjerrig og motivert for oppgaven.  Stillingen vil medføre mye kontakt med kommunens innbyggere og det er derfor viktig å være serviceorientert.

Evnen til å skape tillit og lede sine medarbeidere på en positiv og tydelig måte tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Varierte og spennende oppgaver
  • Gode personlige utviklingsmuligheter
  • Hyggelige og engasjerte medarbeidere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid og konkurransedyktig lønn
  • Være med på å utvikle en kommune i utvikling
  • Lederansvar

Stillingen ligger innenfor området Plan og samfunn og virksomhetsleder rapporterer til kommunalsjef.

Om arbeidsgiveren

Jevnaker kommune er en kommune i utvikling der kort avstanden til Oslo, nærhet til Randsfjorden og fantastisk kultur- og naturlandskap gjør at mange ønsker å bosette seg i Jevnaker. Siden det gjøres store statlige investeringer i regionen i form av Ringeriksbane og ny E-16, opplever kommunen stor optimisme og stor vekst. Kommunen har i dag ca. 6800 innbyggere og har et svært aktivt kultur- og idrettsmiljø. Videre har kommunen full barnehagedekning og et godt skole tilbud. Sentrum i Jevnaker ligger helt ned til Randsfjorden med vann på 3 kanter og utvikler seg til moderne sentrum der avstanden til regionhovedstaden Hønefoss er kun 10 min.

Nettverk
Facebook
Sektor
Offentlig
Lederkategori
Leder
Sted
KIRKEGATA 6, 3520 Jevnaker
Bransje
Drift og vedlikeholdstjenester
Stillingsfunksjon
Ledelse

Nøkkelord

teknisk, drift, eiendom, vann, avløp

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Hans Tollef Solberg
Stillingstittel
kommunalsjef
Telefon
90 56 95 17
Kontaktperson
John Steinar Granheim
Stillingstittel
HR-sjef
Telefon
90 79 66 11
Følg firma
82 følger dette firmaet

KIRKEGATA 6, 3520 Jevnaker

Annonseinformasjon

FINN-kode 149933013
Sist endret 8. jul. 2019 00:06

Rapporter annonse