Utløpt

Vil du jobbe med dokumentkontroll/dokumenstyring i en rekke spennende prosjekter?

Arbeidsgiver
Sporveien AS
Stillingstittel
Dokumentansvarlig
Frist
1.april
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med Sporveien AS

Sporveien søker nå en dyktig dokumentansvarlig til våre utbyggingsprosjekter. Er du en initiativtager som er opptatt av kvalitet og dokumentstyring? Trives du med høy aktivitet, eRoom og forbedringsprosesser? Da kan denne stillingen være noe for deg.

Hos oss i Utbyggingsavdelingen vil du jobbe med spennende prosjekter som er avgjørende for et godt kollektivtilbud i Osloregionen. Du vil få en variert hverdag der du kan påvirke egen arbeidssituasjon. Du vil dessuten få mange profesjonelle og svært hyggelige kollegaer. Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. 

Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt


Arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for å etablere prosjektenes dokumentplaner. Delta i både gjennomgang og godkjenning av leverandørs dokumentplan (kontrollere formelle krav) og formidle Sporveiens krav til dokumentasjon.
  • Superbruker og førstelinjesupport på eRoom for prosjekter og støtte prosjektene i bruk av eRoom. Du vil jobbe med tilgangskontroll, opplæring for prosjektet, medlemshåndtering ol.
  • Ivareta dokumentstyring og dokumentkontroll i prosjekter
  • Samarbeide med fremdriftsplanleggere for å innhente, vedlikeholde og følge opp planlagte datoer for leverandørs dokumentleveranse 
  • Følge opp leverandørs dokumentleveranse gjennom dokumentplanen og sikre korrekt mottak og formell kvalitetssikring av dokumentleveransen 
  • Sørge for korrekt distribusjon av leverandørdokumentasjon inn i prosjektorganisasjonen
  • Bistå med veiledning, opplæring og støtte innenfor dokumenthåndtering, både internt i prosjektene og eksternt mot leverandører
  • Være pådriver i dokumentasjonsprosessen og i våre interne arbeidsprosesser



Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning gjerne innen arkiv og dokumentbehandling. Relevant arbeidserfaring kan i noen tilfeller kompensere for utdanningskravet
  • Inngående erfaring med eRoom og gjerne ProArc
  • Solid erfaring med dokumentstyring/dokumentkontroll i prosjekt
  • Gode datakunnskaper
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Erfaring fra byggherre er en fordel
  • Kjennskap til Teknisk regelverk er en fordel
  • Erfaring med sluttdokumentasjon/FDV


Personlige egenskaper: 

Det er et krav at du er nøyaktig og opptatt av kvalitet i ditt arbeid, samt god til å kommunisere med andre. Det innebærer at du må trives i en arbeidssituasjon der du til daglig samarbeider med kollegaer, ledere og eksterne leverandører. Du må evne å legge frem krav og dokumentasjon på en slik måte at andre oppfatter budskapet korrekt. Du vil også være avhengig av å få god informasjon av andre og derfor vil evnen til å skape gode relasjoner være viktig. Du vil jobbe i mange prosjekter på en gang og det krever at du har stor arbeidskapasitet og kan prioritere. Vi søker etter en kollega som har en positiv innstilling og som tar ansvar for å nå resultater og mål og som også kan drive frem arbeidet på en selvstendig måte.  
 

Hvorfor Sporveien:

  • Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
  • Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og et stort internt jobbmarked
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
  • Trimrom, treningsstøtte og bedriftsidrettslag


Det er viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende og kan være en tydelig kulturbærer av dette.

Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25). Vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater gjennom Semac AS.

 

For spørsmål om stillingen - ta kontakt med leder for prosjektstøtte Linn Neergaard på tlf. 95905030 eller på e-post linn.rannstad.neergaard@sporveien.com. Søk via vår elektroniske søknadsportal innen 1.april 2019.

Vi gleder oss til å ønske vår neste kollega velkommen!

Om arbeidsgiveren

Sporveien leverer reiser med trikk, T-bane og buss med hovedvekt i Oslo, Akershus, Oppland og Vestfold. Selskapet er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser og frakter årlig om lag 267 millioner passasjerer. Konsernet har om lag 3 700 ansatte og omsetter årlig for 4,7 milliarder kroner.

Infrastruktur og prosjekter har ansvaret for å vedlikeholde, bygge og forvalte konsernets eiendommer og infrastruktur for trikk og T-bane - herunder stasjoner, tuneller, bygninger og skinnegang. Enheten har om lag 440 medarbeidere fordelt på lokasjonene Tøyen, Etterstad og Holtet i Oslo. I løpet av 2017 ferdigstilte enheten trikkeprosjekter i Prinsensgate og på Ekebergbanen, i tillegg til likerettere på Veitvet og Huseby. Enheten står overfor store og spennende utfordringer knyttet til utvikling av fremtidens kollektivtrafikk. Vedlikehold og drift av infrastrukturen skal opprettholdes samtidig som behovet for investeringer i ny og utbedret infrastruktur øker betydelig.

Sektor
Offentlig
Sted
Økernveien 9, 0653 Oslo
Bransje
Arkiv og bibliotek,
Transport og logistikk,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Dokumentasjon

Nøkkelord

FDV, ERoom, ProArc, Dokumentarbeid

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Linn Neergaard
Stillingstittel
Leder for prosjektstøtte
Telefon
95 90 50 30
Følg firma
2656 følger dette firmaet

Økernveien 9, 0653 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 142840228
Sist endret 22. mar. 2019 07:12

Rapporter annonse