Global key account manager
- Arbeidsgiver
- NECON AS
- Stillingstittel
- Global key account manager
- Ansettelsesform
- Engasjement
ScanReach er et Maritimt IoT-selskap i Bergen, som driver innovativ digital utvikling av løsninger som skal bidra til å gjøre ferdsel på havet tryggere og ikke minst bidra til å redde liv når ulykker inntreffer. Selskapet har utviklet en av verdens mest komplette trådløse IoT plattformer som kan hente data trådløst fra krevende miljøer til havs. Ambisjonen er å være markedsledende både innen teknologi og brukeropplevelse for produktene.
Med skalerbar nyutviklet teknologi er ScanReach startgropen for rask internasjonal vekst, og har behov for å styrke sin kapasitet og kompetanse innen salg/oppfølging av leads. I denne forbindelse søker vi etter en person med erfaring innenfor internasjonalt salg av maritime systemer og utstyr. I ScanReach blir du en del av et meget kompetent team og vil være med å bygge en god og robust salgsorganisasjon. Du vil ha ansvar for egne kunder og vil følge salgsprosessen fra første kundekontakt til ferdig behandlet og signert kontrakt.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Delta i å bygge opp salgsapparat herunder rutiner, mål og ambisjoner.
- Delta i utarbeidelsen av salgs og markedsplaner, og følge opp disse.
- Bygge god relasjon til nye og eksisterende kunder.
- Følge opp tildelte kunder med regelmessig kontakt.
- Foreta kundebesøk, samt delta på kundearrangementer og messer.
- Ha ansvar for at forespørsler fra kundene blir besvart og fulgt opp.
- Prise salgsprospekter.
- Lede kontraktsmøter mot kunde.
- Samarbeide med salgspartnere og agenter.
- Overlevering fra salg til operasjon.
- Jobbe tett med utvikling og operasjon for å kontinuerlig forbedring av produkt.
- Noe reising i inn-/utland må påregnes.
Kompetansekrav:
- Høyere relevant utdanning.
- Erfaring innen maritime elektriske systemer og installasjon av disse.
- God teknisk forståelse, datakunnskap og integrasjon.
- God maritim forståelse.
- Forståelse/erfaring innen maritime systemer og bruk av disse.
- Erfaring med CRM-systemer.
- Beherske standard Office-programmer som Word, PowerPoint og Excel.
- Språkkunnskaper- norsk og engelsk både skriftlig og muntlig.
- Førerkort kl. B.
Personlige egenskaper:
- Relasjonsbygger, godt humør og stå på vilje.
- Ha evne til både å kunne arbeide selvstendig, men også være med på laget.
- God gjennomføringsevne og kunne jobbe systematisk.
- Se muligheter, og sulten på å vinne kontrakter.
- Kunne gjennomføre presentasjoner foran mange mennesker.
Vi tilbyr:
- En arbeidsplass som drives av innovasjon, initiativ og utforskning.
- Kort beslutningsvei og garanti for at dine gode ideer blir hørt og vurdert.
- Gode, betingelser, personalforsikringer og ansattvilkår generelt.
Vi behandler søknader fortløpende
Om arbeidsgiveren
NECON er et ingeniør- og konsulentselskap som leverer ingeniør- og spesialistkompetanse til IT, energi, olje og gass, bygg og anlegg og annen landbasert industri.
Vår visjon er å løse de vanskelige oppgavene for våre kunder. Vi skal ha de beste ingeniørene innen våre bransjer og har fokus på kompetanseutvikling av våre medarbeidere.
Nøkkelord
salg, internasjonalt, elektronikk, maritimtsalgsledelse
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Erling Oftedal
- Telefon
- 95 78 31 99
- Kontaktperson
- Svein Wilfred Farsund
- Stillingstittel
- Kunde- og konsulentansvarlig
- Telefon
- 90 11 10 16
5353 Straume