Utløpt

Er du en driftig toppleder som ønsker å videreutvikle kaffebarkjeden Dromedar Kaffebar?

Arbeidsgiver
Dromedar Kaffebar AS
Stillingstittel
Daglig leder
Frist
03.03.2019
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med The Assessment Company AS (AC)

Dromedar Kaffebar ble etablert i Trondheim i mars 1997. Vårt ønske var å skape en oase i Trondheim med byens beste kaffe. Når vi ser tilbake, kan vi med stor sikkerhet si at det greide vi! Dromedar var Trondheims første kaffebar, og har i dag 12 kaffebarer og over 100 ansatte.

Hvorfor jobbe i Dromedar?
Nordmenn elsker kaffe. Kaffe er en viktig sosial drikk, og stadig flere ønsker god kvalitet. Nordlige land er lidenskapelig opptatt av den varme drikken som tør opp frosne hender når man lengter til sol og varme. Det å møtes over en kopp kaffe i nærmiljøet er viktig for mange, og kaffebarene er et sted for både sosialt samvær og avkopling.

Dromedar har siden oppstarten i 1997 vært med å prege Trondheims kaffekultur i sterk grad. I et skiftende og pulserende bybilde har Dromedars avslappede atmosfære vært en stabil sosial arena for alle stamgjester og byens kaffeelskere. Barseltreff, kollokviegrupper og frokostmøter finner gjerne veien til en av kaffebarene i midtbyen med sin sentrale beliggenhet. Du finner en Dromedarbar uansett hvor du er i byen og hver av dem har særpreg som speiler sitt nærmiljø. Ekspandering til øvrige byer ble etter noen år en naturlig konsekvens av et veletablert konsept kombinert med lønnsom drift. I dag er Dromedar også tilstede i Ålesund og Bergen, med flere kaffebarer under planlegging.

Dromedar har høstet flere priser for sin baristakunst og er i februar med på å arrangere kaffe-NM i Trondheim. I februar ble en av kaffebarene kåret til årets kafè i Trondheim 2018 under UtAwards. Kjeden har et eget bakeri i Trondheim, og har etter hvert blitt viden kjent for sine makroner og kanelboller, så vel som sin eksotiske sweet-chilikaffe. Dromedar er en kvalitetsleverandør av kaffe, og baristaene etterstreber et håndverk av ypperste kvalitet i hver eneste kopp.

I Dromedar har vi et kreativt, utviklende og inkluderende arbeidsmiljø som består av energiske, unge mennesker. Vi er opptatt av å prestere sammen, og vår nye leder må evne å bygge videre på den gode kulturen i selskapet.

Rollen
Som Daglig leder vil man forme fremtidens Dromedar og legge grunnlaget for vekst og videre ekspansjon, i en allerede solid og veletablert kjede. De viktigste oppgavene er å utvikle og lede organisasjonen, iht. verdier, kjedekonsept, strategi, budsjett og handlingsplaner. Daglig leder får ansvar for en kjede med 106 heltids- og deltidsansatte.

Man vil, sammen med ledergruppa og styret, være ansvarlig for å utvikle en prestasjonsorientert kultur gjennom å inspirere, engasjere, motivere og påvirke de ansatte til å stadig utvikle seg.

Ansvarsområdene i rollen kan oppsummeres slik:
•                Utvikle og lede organisasjonen, iht. verdier, kjedekonsept, strategi, handlingsplaner og budsjett
•                Sikre lønnsom vekst. Særdeles viktig er å sikre organisk vekst på etablerte utsalg,
                  i tillegg til nyetableringer
•                Ansvar for å nå omsetnings- og lønnsomhetsmål, samt oppfølging og rapportering på dette
•                Overordnet ansvar for å organisere og ivareta den daglige driften av selskapet
•                Gjennomføring av strategi: fra lokal til regional
•                Holde seg løpende orientert om markedets utvikling (trender, konkurrenter, priser, produkt etc.)
•                Prosjektleder for etableringer
•                Kontraktsforhandlinger 
•                Personalansvar for ledergruppa og ansvar for strategisk HR
•                Støtte og utfordre egne ansatte til å utarbeide tiltak for å sikre optimal drift og fornøyde kunder
•                Ha et overblikk over organisasjonen og være hands on der det er nødvendig i perioder
 

Hvem ønsker vi på laget?
Vi søker deg som har relevant utdannelse innen ledelse, økonomi eller tilsvarende, men erfaring og oppnådde resultater kan kompensere for manglende utdanning. Videre må du har ledererfaring, gjerne innen kjededrift eller service, og bransjeerfaring vil være en fordel. God økonomisk og kommersiell forståelse er essensielt for å lykkes i stillingen.

Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss i rekrutteringsprosessen.
Ved spørsmål om stillingen, kan du ta kontakt med våre rådgivere Helene Møller Rørvik, mob 415 29 191/ helene@theac.no eller Lone Holm Blaasvær, mob 924 45 136/ lone@theac.no. 
Søknadsfrist: 3. mars 2019.

 

 

Sektor
Privat
Lederkategori
Leder
Sted
Kjøpmannsgata 59, 7011 Trondheim
Bransje
Restaurant, mat og uteliv
Stillingsfunksjon
Ledelse

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Helene Møller Rørvik
Stillingstittel
Management Consultant
Telefon
41 52 91 91
Kontaktperson
Lone Holm Blaasvær
Stillingstittel
Management Consultant
Telefon
92 44 51 36
Følg firma
3465 følger dette firmaet

Kjøpmannsgata 59, 7011 Trondheim

Annonseinformasjon

FINN-kode 140384097
Sist endret 26. feb. 2019 15:04

Rapporter annonse