Er du nyutdannet økonom eller erfaren regnskapskonsulent?
- Stillingstittel
- Regnskapskonsulent
- Frist
- 28.02.2019
- Ansettelsesform
- Fast
BDO er et av Norges største konsulentselskaper med ambisjon om å skape de beste kundeopplevelsene. I Drammen er vi et team på 50 ansatte, og vi jobber også tett mot vårt kontor i Holmestrand. Vi opplever økende oppdragsmengde, og ser etter deg som er selvgående og selvstendig, men som trives i et miljø hvor vi også jobber sammen på tvers av bransjer og tjenester.
Vi er et av landets største regnskapsmiljøer og styrker nå vår regnskapssatsning i Buskerud som skal gi de beste kundeopplevelsene til våre lokale kunder. Vi er godt i gang med effektivisering av våre tjenester og søker derfor handlekraftige regnskapskonsulenter med god systemforståelse som brenner for fremtidens økonomirådgivning der digitalisering, effektivisering og robotisering står i fokus.
Dine ansvarsområder vil bl.a. omfatte:
- Regnskaps- og lønnsarbeid for egen kundeportefølje
- Avstemminger og analyser
- Periodiske rapporter
- Pådriver for å videreutvikle effektive kundeløsninger
- Bidra til utvikling og effektivisering av prosesser både internt og hos kunder
- Oppdragsdokumentasjon i henhold til BDO sine kvalitetsrutiner
Vi ønsker oss en kollega som har:
- Bachelor eller master i økonomi
- 2-3 års erfaring fra regnskap, men nyutdannede oppfordres også til å søke
- God systemforståelse og gjerne systemerfaring fra Xledger, Visma Business og/eller Visma eAccounting
- Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
Dine personlige egenskaper er gjerne:
- Strukturert og systematisk
- Løsningsorientert
- Initiativrik
- Kundeorientert og serviceinnstilt med høy integritet
- Mot til å utforske og utfordre, og trives med å ta ansvar
- Evne og vilje til å dele kunnskap
I tillegg er det viktig at du har endringsvilje. Faget vårt og rammebetingelsene vi opererer i endrer seg hver eneste dag. Det gjør at vi hele tiden må forbedre oss, ta initiativ til å være åpne for nytenkning, nye løsninger og nye måter å jobbe på.
Hos oss får du et flott sted å jobbe og:
- Personlig læring gjennom utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Gode betingelser og utviklingsmuligheter
- Et profesjonelt team i ryggen som lærer og støtter
- Kompetanseutvikling gjennom et omfattende kurs- og veiledningsprogram
- Over 1450 trivelige, dyktige og engasjerte kolleger med fagkunnskap som spenner bredt
- Et uformelt og godt sosialt arbeidsmiljø med kollegaer som bryr seg om hverandre
Om arbeidsgiveren
BDO er et konsulentselskap som skaper trygghet, tillit og verdiskaping for virksomheter gjennom revisjon, regnskap, rådgiving og advokattjenester. Med 1450 ansatte og 70 kontorer over hele landet er vi tett på det lokale næringslivet.
Hver dag går våre 1450 ansatte på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en partner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag. Det krever mennesker som evner og har vilje til å se viktighet i detaljer, og hvordan detaljene bidrar til helheten. Vi anser det som vår samfunnsoppgave å bidra til trygghet og verdiskapning i næringslivet. Det gjør vi faglig hver dag gjennom våre tjenester, gjennom kompetanseoverføring, og vi støtter prosjekter og veldedige organisasjoner som bygger kunnskap og sprer motivasjon for et aktivt og inkluderende liv.
Nøkkelord
Rapportering, Xledger, Regnskap, Kundeportefølje, Visma Business
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Vigdis Granli
- Stillingstittel
- HR-manager
- Telefon
- 95 22 54 44
Bragenes torg 2 a, 3017 Drammen