Liker du utfordringer, har et stort faglig spenn og har erfaring med virksomhetsstyring og langtidsplanlegging?
- Arbeidsgiver
- Lørenskog kommune
- Stillingstittel
- Rådgiver/spesialrådgiver i økonomiavdelingen
- Frist
- 20.01.2019
- Ansettelsesform
- Fast
Lørenskog kommune skal løfte helhetlig virksomhetstyring og langtidsplanlegging som virkemiddel i den strategiske styringen av kommunen. Det er i tillegg høy fokus på digitalisering og tjenesteutvikling. Kommunen er i sterk vekst, har driftsrammer på ca 3 mrd. og ambisjoner om å gjennomføre investeringer for ca. 4 mrd i den neste 4-5 årsperioden. Stillingen rapporterer til økonomidirektør.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle kommunens virksomhetsstyring: Dette innebærer blant annet utarbeidelse av oppdragsbrev til sektorene og planlegge/følge opp rådmannens dialogmøter med kommunaldirektørene og deres ledergrupper.
- Koordinere arbeidet med utarbeidelse av langtidsanalyser i et 10 og 20 års perspektiv: For å kunne prioritere rekkefølgen på investerings-prosjekter videre fremover i tid, og få en god oversikt over investeringsbehovet med tilhørende driftskonsekvenser, er det behov for utarbeidelse av økonomiske analyser i et 10-20 års perspektiv. Analysene vil danne et viktig grunnlag for langsiktige beslutninger/disposisjoner i kommende økonomi- og kommuneplaner, og være en sentral del av kommunens perspektivmelding.
- Delta i og eventuelt lede utviklingsprosjekter initiert av rådmannens ledergruppe
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på masternivå innenfor økonomi/ledelse og eventuelt samfunns/statsvitenskap
- Erfaring med prosjekt/virksomhetsstyring
- Kompetanse innen økonomiske analyser (fortrinnsvis fra offentlig sektor)
- Har forståelse for sammenhengen mellom politikk og administrasjon
- Erfaring med å veksle melllom strategisk og operativt arbeid
- Erfaring med bruk av digitale virkemidler
- Selvgående og vant til å være hands-on
- God evne til relasjonsbygging
- Behersker norsk både skriftlig og muntlig
Egenskaper
- Du har svært gode samarbeidsevner, et strategisk blikk og tenker helhet
- Du er analytisk, og har god gjennomføringsevne
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Stillingsbrøk: 100%
- Spennende oppgaver i en av de raskest voksende kommunene i Norge
- Utfordrende og viktige arbeidsoppgaver
- Engasjerte og hyggelige kolleger - og et godt arbeidsmiljø
- God forsikringsordning og offentlig pensjonsordning
- God arbeidstids- og fleksitidsordning
- Mulighet for fag-/kompetanseutvikling
- Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter
- IA-bedrift
- Lønn etter avtale
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, men dette vil du få varsel om.
Her kan du se filmen "Lørenskog - der folk vil bo".
Om arbeidsgiveren
Lørenskog kommune skal være en sunn, grønn og
mangfoldig kommune
Lørenskog kommune har en sentral beliggenhet
mellom Oslo og Lillestrøm. Kommunen er i stor vekst, hvor
sentrale deler fortettes og gjennomgår en urban utvikling. Kommunen
har ca. 40 000 innbyggere og 2300 ansatte. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på
samfunnets og egne vegne. Som ansatt i Lørenskog
kommune skal en oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen
til oss! Les mer her
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Hasselveien 6, 1470 Lørenskog
- Bransje
- Offentlig administrasjon,
- Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon
- Rådgivning,
- Økonomi og regnskap / Samfunnsøkonomi,
- Økonomi og regnskap,
- Forretningsutvikling og strategi,
- Annet
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Grete Olsen
- Stillingstittel
- Økonomidirektør
- Telefon
- 91 30 72 77
Følg firma
169 følger dette firmaet
Hasselveien 6, 1470 Lørenskog