Utløpt

Fagkoordinator på byggesak

Arbeidsgiver
Færder kommune Kommuneutvikling
Stillingstittel
Fagkoordinator byggesak
Frist
25.01.2019
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med Færder kommune

Færder kommune, virksomhet kommuneutvikling, søker etter ny fagkoordinator på byggesak i fast 100% stilling.

Byggesaksgruppa behandler saker etter plan- og bygningsloven, og består av fagkoordinator og 7 byggesaksbehandlere.

Fagkoordinator byggesak skal ha et spesielt faglig ansvar innenfor byggesaksområdet på virksomhet kommuneutvikling. Vedkommende skal være den primære faglige veilederen og rådgiveren for byggesaksaksbehandlerne på virksomheten, og være en faglig støttespiller for virksomhetsleder. Fagkoordinator skal ha en sentral rolle i organiseringen av byggesaksområdet og som kontaktpunkt for byggesaksgruppa mot publikum og andre fagområder internt i kommunen, bl.a. tilsyn- og ulovlighetsoppfølging, reguleringsplan, oppmåling, eiendomsforvaltningen og vei, vann og avløp.

Fagkoordinator skal bistå virksomhetsleder i arbeidet med å utarbeide budsjett og i økonomistyringen på området, selv om vedkommende ikke har selvstendig økonomi- eller personalansvar.

Færder kommune er et attraktivt sted i stadig utvikling, og dette gir et høyt aktivitetsnivå på kommuneutvikling, inkludert byggesaksgruppa. Byggesaksgruppa har en bred faglig sammensetning og et godt sosialt miljø. Vi holder til i nye lokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy.

Ansvarsområde:

  • Fagansvar innenfor byggesaksområdet, inkludert:
    • Bygge- og delesaker
    • Andre oppgaver innenfor byggesaksområdet
    • Bistå virksomhetsleder i arbeidet med å:
      • Sørge for effektiv og hensiktsmessig organisering
      • Utvikling, ajourhold og iverksetting av nødvendige rutiner, prosedyrer og retningslinjer for den faglige utøvelsen innenfor byggesak
      • Bidra til kompetanseutvikling og ivaretakelse av kvalitetsarbeid innenfor området, samt sørge for en innovativ kultur
      • Faglig støttespiller for medarbeiderne på byggesak i form av medarbeiderstøtte, rådgivning, samarbeid og veiledning
      • Saksbehandling.

 

Krav til søkere:

  • Sivilingeniør, ingeniør, sivilarkitekt, jurist eller annen relevant høyere utdanning.
  • Svært god kompetanse og erfaring fra arbeidet med byggesaksbehandling.
  • Beherske samspillet og ha rolleforståelse for forholdet mellom administrasjon og politikk.
  • Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig.
  • Evne til å håndtere komplekse utfordringer og et bredt ansvarsområde.
  • Serviceinnstilt holdning.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Det er lønn etter avtale og medlemskap i KLP.

Om arbeidsgiveren

Færder er en øykommune i Vestfold. Kommunen er kjent for sin vakre skjærgård, og en stor del av skjærgården mot Oslofjorden ligger innenfor Færder nasjonalpark. Omtrent 650 øyer og holmer hører til kommunen; de fleste av disse er ubebodde. Kommunen har 26 700 innbyggere.

Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.

Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.

Sektor
Offentlig
Sted
3163 Nøtterøy
Bransje
Bygg og anlegg,
Juridiske tjenester,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Jurist,
Ingeniør,
Arkitekt og planlegging

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Andreas Mæland
Telefon
48 02 34 14
Følg firma
376 følger dette firmaet

3163 Nøtterøy

Annonseinformasjon

FINN-kode 135345350
Sist endret 4. jan. 2019 15:38

Rapporter annonse