Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Varen er solgt eller tatt ut av markedet av selgeren.
Bildegalleri
500 HK Godkjent 16V TURBO
1988
332 000 km
Manuell
Bensin
Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Selgeren kan ikke kontaktes angående dette kjøretøyet.
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Sjekk bilens historikk for SC67918
Få en rask oversikt over bilens historikk og hva du bør sjekke
Beskrivelse
Enormt artig bil. Her har du bil du kan kjøre på gata, men også ta med på en heftig dag på banen. Man kan fint starte i 3. gir. Om man har litt driv så er det bare å legge 4. gir og holde seg fast. Kjørte på høsttreffet på Gatebil uten problemer.
Motorstyring er satt opp slik at den kutter dersom motoren er for varm/kald, får overtrykk eller mister oljetrykk. Dette hindrer at man kjører i hjel motoren. Her er det også muligheter for å sette opp for eksempel Launch Control eller Anti Lag. Det er lagt inn 3 ulike map på bryter i bilen.
Dette er ingen strøken bil. Noe rust nederst på dørene og i reservehjulsbrønn. Bygd for å brukes. Motorrommet ble sandblåst og malt da ombygginga ble gjort.
Motor:
- 450 WHP & 540 WNM
- B230FD blokk med underspyling, 262 16V topp
- H-profil råder, neddreide 16V stempler 8,7:1 kompresjonsforhold
- 16V topp, lett portet, slipt ventiler og seter, glassblåst ventiler, Elring toppakning
- GLT kammer, doble ventilfjører, hydrauliske ventilløftere
- Smidd reimdrev med kile
- Høyflødes oljepumpe
- Innkortet GLT innsug
- Garrett T60, doble kulelagre, AR.70/ AR.63
- Hjemmelagd grenrør i svartstål T3, 60mm HKS kopi wastegate
- 3" eksos med ei potte
- Filterflytter og 13 rader oljekjøler
- 4" tykk intercooler og 3" trykkrør
- Modeltilpassa alu radiator, V70 el vifte
Motorstyring:
- MAXXECU Street
- Mappet av Jonus Racing
- Bosch Motorsport 1300cc dyser
- BREMI VAG COP- MAC ladetrykksventil
- Walbro 450 intank pumpe
Drivlinje:
- Neddreid F svinghjul spesialtilpasset, ca 9 kg
- Sachs 618 trykkplate, 6 puck sinterlamell
- ZF girkasse fra BMW E39 530D, alu hardykobling med plastforinger
- 100% sperre
Understell:
- Wilwood hydraulisk håndbrekk 0.7 med egen bremsekrets og egne kalipere
- Innkortede IPD momentstag, justerbart IPD panhardstag
- Forsterkede bærebruer bak, rørbærearmer foran +25mm pr side, økt caster
- Paralellstyring og økt styrevinkel
- Hele understellet er sandblåst og lakkert svart med 2 komponent, polyforinger i alt
- Coilovere foran og bak 500lbs/ 300lbs, justerbar topplagring
- 25 mm spacere
- 7,5" Eiker E1 med 225/45/17
Interiør:
- Recaro sportsseter
- Myranes semska ratt
- Trerader
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Volvo
- Modell
- 240
- Modellår
- 1988
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 500 hk
- Slagvolum
- 2,3 l
- Kilometerstand
- 332 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 5
- Farge
- Rød
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- SC67918
- Chassis nr. (VIN)
- YV1244831J1279391
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.
Uavhengig tvisteløsning
Vår partner Mekle tilbyr digital tvisteløsning hvor begge parter i en reklamasjonssak får hjelp av en jurist til å finne en rimelig løsning.
Les mer om Mekle herAnnonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.