Video
SOLGT

Marcos GT V6 1969, 88 000 km, kr 189 000,-

Marcos GT V6

Totalpris 189 000 kr
Modellår
1969
Kilometer
88 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Det er første gang vi har en Marcos til salgs. Kanskje ikke så rart siden kun 294 Marcos GT ble bygget og av dem kun 52 med stålramme og 3 liter V6. (Km stand er 88000 miles).

La meg si med en gang. Det å kjøre en Marcos er en unik opplevelse. Setet sitter fast og du justerer pedalene slik at de passer til deg. Sittestillingen står ikke tilbake for opplevelsen du får i den råeste superbil. Hånden din faller rett på girspaken. Dashbordet er sexy og du rattet fra Moto Lita gir godt grep. Start opp Ford tre liter V6 motoren, og kupeen blir fylt med godlyd. Med lav vekt går bilen meget bra. Du merker at du har kun 910 kg å flytte på. Med en takhøyde på kun 43 tommer ser du rett i dørhåndtakene til andre biler. Kjøreopplevelsen er intet mindre enn rå. Rattet sitter på høyre side, men siden bilen er så liten er den enkel å plassere på veien. Styringen er ekstremt direkte og du kjenner arven fra ingeniører fra flyindustrien. Det er ikke rart, for konstruktørene bak Marcos var genier.

Jem Marsh, ”Mar” i Marcos, var en svært lovende racerfører og konstruktør som spesialiserte seg i design og racing deler for Austin 7 som dominerte britisk racing på sekstitallet. Samt Frank Constin, ”cos” i Marcos, var en mester i å lage solide konstruksjoner som var både aerodynamiske og lettvekts. Jem jobbet i flyindustrien og som konstruktør av legender i bilindustrien, som eksempelvis Maserati’s berømte Tipo 61 “Bird Cage”, utallige Le Mans racere, Lister Jaguarer og utallige Lotus biler/ design. Med dette gullaget, klart bilen ble bra.

På mange måter er Marcos GT bilen som ble glemt. På seksti- og syttitallet kjørte kjendiser som eksempelvis Ron Stewart og Roger Moore Marcos. I tillegg ble den benyttet av verdensmestre som Sir Jackie Stewart og Derek Bell. De var svært konkurransedyktige og ble kalt av konkurrentene ”Mighty Marcos”. I dag er de ettertraktede biler i historisk racing. La oss sette dette i perspektiv, Marcos V6 er mer sjelden enn Ford GT40 eller Lancia Stratos. Her kan man få unik bilhistorie for småpenger. Deletilgangen er allikevel god og det meste er hentet fra andre britiske merker.

BRA
Motor har nyoverhalte topper og er konvertert til blybensin, bilen fungerer veldig bra og er helt nydelig å kjøre. Både komfortabel og rå. Smiler du ikke etter en tur i denne - har du ikke puls.

DÅRLIG
Karosseriet er laget i glassfiber i England for nesten 50 år siden. Vi liker patinaen og kan fint leve med finishen. Den forteller en historie. Imildertid vil du ha en strøken bil, må den lakkeres. Det er en gammel bil, du må enten ha litt bilkunnskap, eller ha litt penger liggende for vedlikehold. Garantier gis ikke.

UNIKT
Dette er en mulighet som neppe kommer igjen. En herlig bil som alle vil spørre hva er for noe når du fyller opp med bensin på stasjonen.

Kontakt oss for mer info.

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Farge
Hvit
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
150 Hk
Sylindervolum
3 l
Antall seter
2
Karosseri
Coupe
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
JD23232

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

1610 Fredrikstad

Annonseinformasjon

FINN-kode 127861178
Sist endret 3. sep. 2018 07:39

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.