Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Varen er solgt eller tatt ut av markedet av selgeren.
Bildegalleri
Smart Roadster
BRABUS Xclusive Edt
2005
17 800 km
Manuell
Bensin
Totalpris
239 900 kr

Nyttige lenker
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Klar for levering - eneste roadster Xclusive med denne fargen!
Sjelden sjanse, Xclusive utgave i Bentley hvit metallic/sølv. Spesiallakkert med perfekt lakktilstand utført av BRABUS GmbH: Speilhus, dørhåndtak og hengsler på baklokk hvitlakkert. Takholmer og plast rundt tredje bremselys sølvlakkert. Dette er prikken over i'en og gir et meget "Xclusivt" utseende.
TOPPMODELL - XCLUSIVE UTGAVE
*Servo
*Radio/CD/soundsystem
Se TopGear tester smart roadster BRABUS her:
http://www.youtube.com/watch?v=CxJaGG1CobI
Bensinforbruk: 0,5 liter/mil.
Les historien om alle modellvariantene her:
http://www.smart-roadster-board.de/info_modellhistorie.htm
Xclusive-pakken består blandt annet av følgende elementer
*Lakkert frontmaskeog midtfelt bak
*Start-knapp på gearspak
*Xclusive-dekaler
*Xclusive carbondetaljer på midtkonsoll
*Xclusive velour-innramming innvendig på dører
*Nytt større Brabus-emblem bak
*Utvidet skinninteriør med innfelt sølvstripe på dashbord og dørpaneler.
Dette må vel sies å være den morsomste bilen i sin klasse å kjøre i Norge i dag. Den har vunnet alle sammligningstester mot biler som Toyota MR2, Mazda MX5, MG, Ford Ka osv. Bilen er billig i Norge på grunn av at avgiftssystemet favoriserer lette biler med liten motor. Denne bilen er relativt sett dobbelt så dyr i Tyskland som i Norge. Den koster like mye som en Volvo S60 i Tyskland., og denne koster som kjent godt over kr 500.000,- i Norge. Stor bil med stor motor gir nødvendigvis ikke tilsvarende kjøreglede på svingete norske veier. Jeg har hørt mange si at de skal kjøre rundt meg med den eller den bilen, men virkeligheten er ganske annerledes. En test av anerkjente Track Challenge anskueliggjør dette på en grei måte. De har gjort noen tester, bl.a. 18 m slalom med en rekke sportsbiler.
Se linken:
www.track-challenge.com
Nedenfor ser du oppnådde maksimalhastigheter: Brabusroadster: 70,3 km/h
BMW M3 E46: 66,4 km/h
Audi RS4: 63,4 km/h
Audi TT 3,2: 64,0 km/h
BMW Z3 3,0 62,3 km/h
BMW Z4 2,565,3 km/h
Honda S2000 63,1 km/h
Lotus Elise (122 hk): 64,5 km/h
Lotus Elise 111R (192 hk): 69,4 km/h
MB SLK 55AMG: 65,8 km/h
Mini Cooper S Works: 65,2 km/h
Opel Speedster (2.2 liter): 67,2 km/h
Opel Speedster Turbo: 67,9 km/h
Toyota MR2: 62,1 km/h
Wiesmann: 65,9 km/h
Porsche 911 Targa(320 hk): 67,4 km/h
Porsche Carrera 997: 70,7 km/h
Porsche Boxster: 65,1 km/h
Porsche Boxter S: 67,1km/h
Hva med chip-trimming av roadster/coupé?
Chiptuning er alltid et hett tema på turbomotorer, og det er svært enkelt å høyne effekten med minst 25%. Hvis dette ikke blir utført av offisiell/autorisert merkeforhandler vil garantien bortfalle dersom skader på motor og tilbehør skulle oppstå. En BRABUS-versjon blir aldri tunet av autorisert SMART-forhandler siden BRABUS har lagt inn en sperrekode. Dersom denne sperrekoden brytes bortfaller garantien på bilen. Det er mange som lever i den villfarelse at den eneste forskjellen mellom en standard smart på 82 hk og en BRABUS-versjon med 101 hk er software - altså endring av motorstyringsenheten (hjernen). Dette er absoluttikke tilfelle. Alle BRABUS-versjoner er for det første i sin helhet bygget hos BRABUS - de er foredlede utgaver. BRABUS-versjonener er ganske enkelt bygget for å tåle større belastninger over tid. De har dessuten spesiellt tilpasset og senket understell for å ytterligere forbedre kjøreegenskapene. En 82-hesters normalutgave kan chippes tilmax 115 hk ved økning av turbotrykket. Det kan gå bra en stund, men når i beste fall turboen ryker koster det en del å få ordnet dette. I mange tilfeller vil da motoroljen oversvømme hele systemet og det enkleste blir å skifte hele motoren.
Test av smart roadster
Auto Motor und Sport sammenlignet i oktober 2003 normalutgavenav Smart roadster (82 hk) med MGTF og MX-5. Smart roadster vant testen suverent med 467 poeng. Smartens sterkeste sider er: Romfølelse, seter, bensinforbruk, kjøresikkerhet, kjøredynamikk, handling,vinteregenskaper, bremser, sikkerhetsutstyr, miljø og kostnader. Mazda MX-5 og MGTF fikk henholdsvis 422 og 395 poeng. Vi har selv egne erfaringer med MGF-en og en annen konkurrent som ikke var nevnt av Auto Motor und Sport, nemlig Toyota MR 2. Fartsfølelsen er størst i Smarten og minst i MR2-en. Den mest praktiske av disse bilene er MGF-en. Minst praktisk er MR2-en. I den kan det til og med by på problemer å transportere en 17"-ers Mac.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Smart
- Modell
- Roadster
- Modellår
- 2005
- Karosseri
- Cabriolet
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 101 hk
- Slagvolum
- 0,7 l
- Kilometerstand
- 17 800 km
- Girkasse
- Manuell
- Girkassebetegnelse
- F1-gear, Manuell, Sekvensiell - valgfritt
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Sølv
- Fargebeskrivelse
- FerrarirødSpeedsilver metallic
- Interiørfarge
- Sort skinn
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Eiere
- 1
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.