SOLGT

Smart Roadster coupe

BRABUS Collector Edt

Totalpris 300 000 kr
Modellår
2006
Kilometer
3 750 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Collectors Edition
Unik spesialbestilt bil.


Bilen må ses live - bildene her på finn har ikke nok oppløsning for å vise fargen riktig med sin dype metalliske glans.



Dette er den eneste roadster coupé med denne farge- og utstyrskombinasjon. Dette er en gylden mulighet til å kjøpe en bil som ingen andre har maken til. 


Testet av E24 her:



http://e24.no/eksklusiv/bilogbaat/article2391340.ece



Se TopGear tester smart roadster BRABUS her:


http://www.youtube.com/watch?v=CxJaGG1CobI



 


Etter at det ble besluttet å nedlegge produksjonen av smart roadster/coupé lanserte smart en modellutgave i svært lite opplag. Det ble produsert kun 30 stk roadstere, såkalte ”Collectors Edition”.

http://www.560sel.info/gallery_smart/index.htm




Disse bilene er basert på smart roadster BRABUS Xclusive. Alle disse bilene er identiske og har farge mattbrun, med tridon sikkerhetscelle i sølv, 17” smart runline hjul og dekaler på forskjermene med skrift ”Collectors Edition”. Innvendig har alle bilene cognac-farget skinninteriør i nappa-kvalitet med brodert ”Collectors Edition” på seter og hanskeromslokk. De har elektrisk servostyring, komfortpakke bestående av kjørecomputer med eget display, konstantfartsholder og regn/lyssensor. Bilen er også utstyrt med radio/CD med BRABUS 240 watt soundsystem, som består av to diskanter i A-stolpene, 2 mellomtone i dørene, 1 subwoofer i passasjerfotbrønn og en forsterker bak passasjersete.
I tillegg er det produsert kun 5 stk ”Collector Edition” som coupé, og kun to stk av disse er ensfargede, med karroseri og tridon i samme farge. En i Speedsilver Metallic (bor nå i Bergen) og denne annonserte bilen i Giallo Midas Metallic (original Lamborghinigul metallic). Disse to bilen har i motsetning til alle andre ”Collectors Edition” lakkerte utvendige detaljer som speilhus, dørhåndtak og lister over sidevindu og de er dessuten utstyrt med BRABUS sportsratt med F1-gear (Samme ratt som på BRABUS V6 BiTurbo - se egen annonse). Dette rattet har diameter på kun 34 cm. Bilen i Speedsilver Metallic har BRABUS 17” hjul (205/40/17 og 225/35/17), mens denne aktuelle bilen i Giallo Midas Metallic har BRABUS 18” hjul (215/35/18 og 225/35/18). Begge bilene har TUV-godkjenning på ratt og hjul.  Alt arbeid er utført hos BRABUS i Bottrop.




Her er en link til bilder av den offisielle ”Collectors Edition”:


http://www.560sel.info/gallery_smart/index.html


Les historien om alle modellvariantene her: 
http://www.smart-roadster-board.de/info_modellhistorie.htm
Bensinforbruk: 0,5 liter/mil.


Dette må vel sies å være den morsomste bilen i sin klasse å kjøre i Norge i dag. Den har vunnet alle sammligningstester mot biler som Toyota MR2, Mazda MX5, MG, Ford Ka osv.  Denne bilen er relativt sett dobbelt så dyr i Tyskland som i Norge. Den koster like mye som en Volvo S60 i Tyskland., og denne koster som kjent godt over kr 500.000,- i Norge. Stor bil med stor motor gir nødvendigvis ikke tilsvarende kjøreglede på svingete norske veier. Jeg har hørt mange si at de skal kjøre rundt meg med den eller den bilen, men virkeligheten er ganske annerledes. En test av anerkjente Track Challenge anskueliggjør dette på en greimåte. De har gjort noen tester, bl.a. 18 m slalom med en rekke sportsbiler.


Se linken:


www.track-challenge.com


Nedenfor ser du oppnådde maksimalhastigheter: Brabus roadster: 70,3 km/h
BMW M3 E46: 66,4 km/h
Audi RS4: 63,4 km/h
Audi TT 3,2: 64,0 km/h
BMW Z3 3,0 62,3 km/h
BMW Z4 2,565,3 km/h
Honda S2000 63,1 km/h
Lotus Elise (122 hk): 64,5 km/h
Lotus Elise 111R (192 hk): 69,4 km/h
MB SLK 55AMG: 65,8 km/h
Mini Cooper S Works: 65,2 km/h
Opel Speedster (2.2 liter): 67,2 km/h
Opel Speedster Turbo: 67,9 km/h
Toyota MR2: 62,1 km/h
Wiesmann 65,9 km/h
Porsche 911 Targa(320 hk): 67,4 km/h
Porsche Carrera 997: 70,7 km/h
Porsche Boxster: 65,1 km/h
Porsche Boxter S: 67,1km/h




Hva med chip-trimming av roadster/coupé?




Chiptuning er alltidett hett tema på turbomotorer, og det er svært enkelt å høyne effekten med minst 25%. Hvis dette ikke blir utført av offisiell/autorisert merkeforhandler vil garantien bortfalle dersom skader på motor og tilbehør skulle oppstå. En BRABUS-versjon blir aldri tunet av autorisert SMART-forhandler siden BRABUS har lagt inn en sperrekode. Dersom denne sperrekoden brytes bortfaller garantien på bilen. Det er mange som lever i den villfarelse at den eneste forskjellen mellom en standard smart på 82 hk og en BRABUS-versjon med 101 hk er software - altså endring av motorstyringsenheten (hjernen). Dette er absolutt ikketilfelle. Alle BRABUS-versjoner er for det første i sin helhet bygget hos BRABUS - de er foredlede utgaver og blandt annet utstyrt meden egen oljekjøler og vannkjølt intercooler (luftkjølt i std utgaven). BRABUS-versjonener er ganske enkelt bygget for å tåle større belastninger over tid. De har dessuten spesiellt tilpasset og senket understell for å ytterligere forbedre kjøreegenskapene. En 82-hesters normalutgave kan chippes til max 115 hk ved økning av turbotrykket. Det kan gå bra en stund, men når i beste fall turboen ryker koster det en del å få ordnet dette. I mange tilfeller vil da motoroljen oversvømme hele systemet og det enkleste blir å skifte hele motoren. For spesiellt interesserte.



Test av smart roadster



Auto Motor undSport sammenlignet ioktober 2003 normalutgavenav Smart roadster (82 hk) med MGTF og MX-5. Smart roadster vant testen suverent med 467 poeng. Smartens sterkeste sider er: Romfølelse, seter, bensinforbruk, kjøresikkerhet, kjøredynamikk, handling,vinteregenskaper, bremser, sikkerhetsutstyr, miljø og kostnader. Mazda MX-5 og MGTF fikk henholdsvis 422 og 395 poeng. Vi har selv egne erfaringer med MGF-en og en annen konkurrent som ikke var nevnt av Auto Motor und Sport, nemlig Toyota MR 2. Fartsfølelsen er størst i Smarten og minst i MR2-en. Den mestpraktiskeav disse bilene er MGF-en. Minst praktisk er MR2-en. I den kan det til og med by på problemer å transportere en 17"-ers Mac.

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Pris eks omreg
293 245 kr
Årsavgift
Les mer
Farge
Gul
Fargebeskrivelse
Giallo Midas Metallic (Lamborghinigul Metallic)
Interiørfarge
Cognac nappaskinn
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
101 Hk
Sylindervolum
0,7 l
Antall seter
2
Karosseri
Cabriolet
Antall dører
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Fjellboveien 70, 2016 Frogner

Kontaktperson
Ivar
Mobil
92 20 00 33

Nyttige lenker

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 8666326
Sist endret 28. apr. 2009 09:16

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.