Bildegalleri
Mercedes 300E Turbo Motor og drivlinje selges! NY PRIS!
Beskrivelse av varen
Bilmerke: Mercedes-Benz
Tilstand: Brukt
Med lysten på å bygge noe nytt er motor og drivlinje fra min Mercedes w124 nå til salgs.
Dette er et seriøst bygg med potensiale. Begynte med bygget høsten 2011, ferdig mai 2012. Kjørt ca 300 feilfrie mil siden den gang, 1 gang på bane, (Gatebil Rudskogen 2012).
Litt Teknisk info:
Motor:
JE stempel - Komp: 8,5:1
Eagel H-profil råder
Forsterkede lager i bunndel
Underspyling av stempler
Oljefilterkopp fra 300E-24V med uttak for oljekjøler
Alt av registerdeler ble byttet.
Blokk og veiv ble honet og polert av Cylmo i Trondheim. Alle stempler og råder ble vektballansert for minst mulig variasjon. De som kjenner til mercedes blokkene vet at det er kjølekanaler mellom hver cylinder, disse ble selvfølgelig fylt igjen før planing.
Hele bygget ble bygget etter cylmo´s retningslinjer med tanke på lagerklaring, stempelring gap etc.
Topp:
ARP studs i topp
Org. Elring toppakning
Portet av Tore Østhus (AutoTrim)
Toppen er også forsterket ved at det er lakt i sveis i vannkjølekanaler mot cylinderne.
Alt av slitedeler i topp ble selvfølgelig byttet under bygging (styringer/tetninger etc).
Mer nevneverdige deler:
Grenrør fra Turbobanditen
Turbonetics T-72 Turbo
Turbosmart 60mm wastegate
Elektronisk ladetrykksregulator
Vipec V44 Datasprut
6stk GM LS1 Coiler
Presicion 990cc dyser
Aeromotive BTR
Org. Merce 300E radiator
9" el vifte
3" 300x300mm Intercooler
3" Rør til cooler
3,5" Downpipe med v-bandsflens
Org. innsug med 300E-24V gasspjeld
9 raders Oljekjøler med vifte
Spec steg 4 trykkplate
Spec 4-puck lamell
I tillegg til listen over medfølger 5- trins manuell kasse med spakstell, mellomaksling og komplett bakstilling. Alt stammer fra 300E.
Alt av foringer i bakstilling ble byttet under bygging. Motorfester, gearkasse feste og diff fester er egenprodusert i Delrin (pom).
Diff kommer fra 300TDT, 3.46 utveksling. 100% sperre (sveiset).
Motor og drivlinje selges med alt som trengs for plug and play i w124. Passer vell også i 190 med noe justering.
Litt generell info:
Bilen ble bremset hos Bjørnstad Bil på Orkanger (Trondheim) av Geir Haugen og ble bremset til 510whp og 638wnm på 1,3 bar på BF98. Jeg ville ha en motor som var god for vei og banekjøring og ikke minst stabil og holdbar. Det er derfor ingen typisk turbobil kurve på denne. Det viser seg at dette var lurt med tanke på at det ikke har vært et feilslag pr. dags dato.
Motor er i seg selv bygget for å tåle mye mer effekt en det som er tatt ut idag, å med en turbo som på langt nær er tom, vil en liten tur i bremsbenken med E85 på tanken og litt høyere trykk, gjøre tallen mye høyere.
Med forbehold om at jeg sikkert har glemt å nevne en hel del, vil jeg at interesserte tar kontakt for en hyggelig prat.
Ønsker forøvrig ingen useriøse henvendelser.
Pris antydning: 65000,- eller bud.!
Profilinformasjon
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger
InnloggingLånepriser
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
Annonsens metadata
Sist endret: 30.9.2013, 11:34 ・ FINN-kode: 43559103