Inaktiv

Applikasjonsforvalter

Arbeidsgiver
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Stillingstittel
Applikasjonsforvalter
Frist
10.03.2017
Ansettelsesform
Fast

Vi tilbyr spennende oppgaver i et uformelt og trivelig arbeidsmiljø.

Ansvars- og arbeidsoppgaver

  • Applikasjons forvalter relatert til drift- og driftstjenester(herunder dokumentasjon, support, optimaliseringer og videreutvikling).
  • Forvaltning av kontrollromsapplikasjoner, og interne applikasjoner i HDO.
  • Samarbeide med og ha dialog med leverandører.
  • Bidra som rådgiver for ledelsen i organisasjonen.
  • Representere HDO i samarbeid med partnere, kunder og leverandører.
  • Utføre prosjektoppgaver eller andre relevante oppgaver innenfor ansvarsområdet som HDO har.
  • Opplæring og kompetanseoverføring til driftsorganisasjonen.
  • Følge med på hvilke muligheter HDO har til å forbedre drift og driftsverktøy for kontrollroms løsningene og HDO tjenester.
  • Delta og gjennomføre prosjekter og aktiviteter tilknyttet HDO løsninger for alle landets AMK-sentraler, akuttmottak og legevakter.
  • Delta i designfora for nye og eksisterende tjenester/applikasjoner med ansvar for drift og driftsverktøy
  • I perioder delta i vakt og beredskapsordninger for å støtte HDO sin driftsorganisasjon.

Ved behov kan den som innehar stillingen også bli pålagt å utføre andre relevante oppgaver innenfor ansvarsområdet som HDO/avdelingen har eller blir pålagt.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra universitet/høyskolenivå (relevant praksis kan kompensere for manglende høyere utdanning).
  • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi, med vekt på virtualisering og digitalisering.
  • Design av løsninger basert på bestillinger og innspill.
  • Videreutvikling av løsninger basert på egne observasjoner av prosesser og driftssituasjoner.
  • Sertifiseringer innen virtualisering er ønskelig.
  • Erfaring fra bruk av ITIL rammeverket.

Personlige egenskaper

  • Utadvendt, tjenesteorientert og endringsvillig.
  • Lagspiller, glad i å oppsøke og samarbeide med andre mennesker, kunne inspirere, gjør andre gode.
  • Arbeidende, effektiv, analytisk, systematisk og jobber planmessig.
  • Evne til å engasjere og motivere medarbeidere.
  • God evne til kompetanseoverføring.

Generelle krav
God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk.

Andre opplysninger

  • HDO er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlig søkerliste vil bli utarbeidet (§ 25).
  • Lønn etter avtale.
  • Avtalefestet pensjon.
  • 100% fast stilling.

Arbeidssted
HDO er etablert på Gjøvik.

Søknadsfrist: 10.3.2017
Søknad med CV sendes postmottak@hdo.no.

Kontaktperson
Leder Teknologiforvaltning: Bjørn Hole, 932 56 099

 

Om arbeidsgiveren


Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO) skal bidra til å realisere helsetjenestens samlede målsetninger for den nasjonale medisinske nødmeldetjenesten. HDO skal bidra til å fremskaffe enhetlige og stabile kommunikasjonsløsninger for fagsystemer som skal støtte opp om den virksomheten våre kunder og brukere driver. HDO skal også til nasjonalt samarbeid for videre utvikling av helsesektorens nødmeldetjeneste, herunder teknisk utvikling, test, implementering, drift og opplæring. HDO skal yte effektive og brukervennlige tjenester til brukere av Nødnett i den akuttmedisinske kjeden i de regionale helseforetakene, helseforetak og alle landets kommuner, samt til eventuelle andre relevante samarbeidspartnere.
HDO er organisert som en del av spesialisthelsetjenesten.

Sektor
Offentlig
Sted
2801 Gjøvik
Bransje
IT,
IT - programvare
Stillingsfunksjon
IT utvikling / Systemarkitekt,
IT utvikling / Utvikler (generell)

Nøkkelord

drift- og driftstjenester, support, applikasjoner, AMK

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Bjørn Hole
Stillingstittel
Leder Teknologiforvaltning
Telefon
93 25 60 99
Følg firma
407 følger dette firmaet

2801 Gjøvik

Annonseinformasjon

FINN-kode 91363944
Sist endret 15. mar. 2017 15:47

Rapporter annonse