Løsnings-/tjenestearkitekt
- Arbeidsgiver
- Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
- Stillingstittel
- Løsnings-/tjenestearkitekt
- Frist
- 10.03.2017
- Ansettelsesform
- Fast
HDO søker etter en Løsnings-/tjenestearkitekt til å håndtere spennende oppgaver i et uformelt og trivelig arbeidsmiljø.
Ansvars- og arbeidsoppgaver
- Aktiv bidragsyter som løsningsarkitekt i HDO IKT tjenesteportefølje.
- Bidra i styring, forvaltning og videreutvikling av tekniske løsninger, integrasjoner, rammeverk og tjenester for HDO kunder.
- Bidra til å sikre at utvikling av prosjektporteføljen skjer i samsvar med gjeldende arkitektur og målbilder.
- Bidra til at metodikk og prosesser blir fulgt opp i prosjekter.
- Fungere som rådgiver for ledelsen i organisasjonen og se muligheter for nye løsninger.
- Pådriver i HDO til å levere tjenester til kunder og brukere og/eller HDO evne til å realisere våre tjenestemål.
- Sikre at bruk av fremtidsrettet teknologi som HDO benytter innen drift, forvaltning og prosjekt, etterleves og oppdateres i henhold til gjeldende avtaler og rammeverk (bl.a. ITIL).
- Representere HDO i samarbeid med partnere, kunder og leverandører.
- Bidra i realisering og gjennomføring av HDO strategi og virksomhetsplan.
- Bidra til å utarbeide og gjennomføre godkjent plan både for kontrollroms løsningen i nødnett samt internt i HDO.
- Utføre prosjektoppgaver eller andre relevante oppgaver innenfor ansvarsområdet som HDO/avdelingen har.
Kvalifikasjoner
- Utdanning fra universitet/høyskolenivå (relevant praksis kan kompensere for manglende høyere utdanning).
- Dokumentert erfaring fra IT basert virksomhet.
- Dokumentert erfaring fra tilsvarende rolle(r) knyttet til design- og løsningsarkitekt.
- Design av løsninger, prosesser og arbeidsoppgaver som trenger høyere kvalitet og lavere kostnader.
- Være i stand til å forstå og konkretisere bestillinger og endringsforslag.
- God kunnskap om og erfaring fra bruk av ITIL rammeverket.
- Informasjons- og kommunikasjonsteknologi, med vekt på systemer som kombinerer data og tale.
- Kunnskap om tale løsninger, analog tale, mobil tale og IP telefoni.
- Kjennskap til TOGAF.
- Erfaring i å anskaffe og bygge tjenester og driftsløsninger.
Personlige egenskaper
- Iderik, løsningsorientert, utadvendt og endringsvillig.
- Effektiv og systematisk.
- Evne til å engasjere og motivere medarbeidere.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner.
- Gode samarbeidsegenskaper.
Generelle krav
God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk.
Andre opplysninger
- HDO er underlagt offentlighetsloven.Dette innebærer at offentlig søkerliste vil bli utarbeidet (§ 25).
- Lønn etter avtale.
- Avtalefestet pensjon.
- 100% fast stilling.
Arbeidssted
HDO er etablert på Gjøvik.
Søknadsfrist: 10.03.2017
Søknad med CV sendes postmottak@hdo.no.
Kontaktperson
Leder Teknologiforvaltning: Bjørn Hole, 932 56 099.
Om arbeidsgiveren
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO) skal bidra til å realisere helsetjenestens samlede målsetninger for den nasjonale medisinske nødmeldetjenesten. HDO skal bidra til å fremskaffe enhetlige og stabile kommunikasjonsløsninger for fagsystemer som skal støtte opp om den virksomheten våre kunder og brukere driver. HDO skal også til nasjonalt samarbeid for videre utvikling av helsesektorens nødmeldetjeneste, herunder teknisk utvikling, test, implementering, drift og opplæring. HDO skal yte effektive og brukervennlige tjenester til brukere av Nødnett i den akuttmedisinske kjeden i de regionale helseforetakene, helseforetak og alle landets kommuner, samt til eventuelle andre relevante samarbeidspartnere.
HDO er organisert som en del av spesialisthelsetjenesten.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- 2801 Gjøvik
- Bransje
- IT,
- IT - programvare
- Stillingsfunksjon
- IT utvikling / Systemarkitekt,
- IT utvikling / Utvikler (generell),
- IT drift og vedlikehold / Drift/Operations
Nøkkelord
drift, forvaltning, prosjekt, tekniske løsninger
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Bjørn Hole
- Stillingstittel
- Leder Teknologiforvaltning
- Telefon
- 93 25 60 99
2801 Gjøvik