Utløpt

Byggesaksbehandler/ Tilsynsmedarbeider 100 % prosjektstilling

Arbeidsgiver
Gjøvik kommune
Stillingstittel
Byggesaksbehandler/ Tilsynsmedarbeider
Frist
09.02.2017
Ansettelsesform
Prosjekt

Beskrivelse av arbeidsstedet
Virksomhetsområdet Byggesak har 7 ansatte og inngår i et spennende fagmiljø med dyktige fagpersoner og høy kompetanse.
Byggesak er organisert under sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift, og har bl.a. ansvaret for kommunens
behandling av byggesøknader etter plan- og bygningsloven og tilsynsarbeid. Videre behandler seksjonen også
utslippstillatelser, søknader om fradeling, dispensasjoner, og har ansvar for bygningsdelen i matrikkelen og ajourføring av
tiltaksbasen i kartverket.

Gjøvik preges av stor aktivitet både innenfor offentlig og privat sektor. Det er særlig fokus på byutvikling, og man står ovenfor
utfordrende og spennende plan- og utbyggingsprosjekt både innenfor samferdsel, fjernvarme, byfornyingsprosjekt med mer.
NTNU i Gjøvik er i sterkt utvikling og har utdanning både innen geomatikk og byggfag.

Kommunens høye ambisjonsnivå om å bli "mer by", i tillegg til vedvarende stor aktivitet innenfor både offentlig og privat sektor i
Gjøvik, innebærer krevende og spennende oppgaver innen fagområdet.

  • Prosjektstilling med varighet: 2,5 år (mulighet for forlengelse).

Arbeidsoppgaver
Tilsynsarbeid.
Saksbehandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven, samt andre saker innenfor seksjonens arbeidsområde.
Publikumsveiledning og forhåndskonferanser.
Tett samspill med øvrig fagmiljø i og utenfor tjenesteområdet.

Kvalifikasjoner
Høyere utdanning innen relevant fagområde; fortrinnsvis arkitekt, jurist eller samfunnsviter.  Søkere med annen relevant
fagbakgrunn vil også bli vurdert.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Kunnskap om lovverket og erfaring med tilsynsarbeid / saksbehandling.
God serviceinnstilling.
Det er ønskelig med kunnskap om GIS.
Personlige egenskaper som engasjement, god arbeidsevne, evne til å samarbeide, løsningsorientert og et godt humør.

Vi kan tilby
Et godt sosialt arbeidsmiljø og et sterkt og variert faglig miljø.                   
Inkluderende arbeidslivsbedrift, med god fleksitidsordning.
Interessante faglige utfordringer.
Gode pensjonsordninger i KLP.
Lønn etter avtale.

Kontaktpersoner
Nærmere informasjon om stillingen ved henvendelse til virksomhetsleder Pål Arne Bustad tlf. 61 18 97 83 eller tjenesteleder
Einar Kulsvehagen tlf. 61 18 98 06 / 950 26 959.

Søknad sendes
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Attester og vitnemål skal ikke innsendes, men medbringes ved evt.intervju.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion,
funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

Unntatt offentlighet
Dersom du ønsker at ditt navn skal unntas fra offentlig søkeliste, skal det alltid begrunnes jfr. Offentleglova § 25.
Dette må gjøres i søknadsfeltet. Begrunnelsen vil bli vurdert og vi gjør oppmersom på at generell misnøye med at søknaden
blir kjent ikke er tilstrekkelig grunn. Det må foreligge spesielle omstendigheter.
Du vil bli kontaktet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.


Søknadsfrist 09.02.2017 Utlyst dato 12.01.2017 Vårref 2676

Sektor
Offentlig
Sted
2815 Gjøvik
Bransje
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Arkitekt og planlegging / Arkitekt,
Jurist,
Samfunnsviter
Følg firma
213 følger dette firmaet

2815 Gjøvik

Annonseinformasjon

FINN-kode 89794522
Sist endret 27. jan. 2017 14:54

Rapporter annonse