Utløpt

Økonomisjef

Arbeidsgiver
Vestvågøy kommune
Stillingstittel
Økonomisjef
Frist
15.02.2017
Ansettelsesform
Fast

Økonomisjefen har en sentral fagrolle i Vestvågøy kommunes organisasjon. Stillingen inngår i rådmannens ledergruppe og er en viktig støttespiller for rådmannen, den politiske ledelsen og de fire kommunalsjefene. I tillegg vil økonomisjefen ha en aktiv rolle som bidragsyter i utviklings- og forbedringsprosesser i kommunen.

Arbeids- og ansvarsområde

  • Ledelse som sikrer god drift og utvikling av Økonomienhetens ansvarsområde i samsvar med tilgjengelige ressurser innenfor personal, økonomi og faglig ledelse.
  • Et overordnet strategisk ansvar innen økonomiområdet som innebærer å bidra til god planlegging, styring og oppfølging for å sikre god og effektiv drift av kommunens tjenesteområder.
  • Bistå administrativ og politisk ledelse med informasjon og rådgivning innen området.
  • Operativt ansvar for å lede og koordinere den samlede økonomistyringen i kommunen (budsjett, regnskap, fakturering og innfordring av skatt og kommunale krav) med tilrettelegging for gode prosesser, rapportering, økonomiske analyser og oppfølging av politiske vedtak.
  • Finansforvaltning.
  • Skatteoppkreverfunksjonen er tillagt enheten.

Vi søker en Økonomisjef som er

  • En synlig og tydelig leder med god gjennomføringskraft og som har sin styrke i samhandling og dialog gjennom å være tett på organisasjonen.
  • Utviklingsorientert og har et helhetlig og framtidsrettet fokus på kommunens økonomistyring og økonomiforvaltning og trives med å ivareta fagområdet i en politisk styrt organisasjon.
  • En faglig dyktig leder som gjennom godt samspill bidrar til en helhetlig og solid økonomifunksjon i kommunen.
  • Strukturert, teamorientert i sin arbeidsform og har gode relasjons- og prosesskompetanse. 
  • Økonomiutdanning fra høyskole/universitet - minimum bachelornivå.
  • Lederutdanning og/eller ledererfaring vektlegges.
  • Erfaring fra økonomifunksjon i kommunal eller annen offentlig virksomhet.
  • Har god formidlingsevne - både skriftlig og muntlig.

Vi kan tilby

  • Flyttegodtgjørelse. 
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger. 
  • Velferdstiltak, blant annet treningsavtale.
  • Godt fagmiljø der du kan være med på å utvikle kommunens tjenester. 
  • Engasjerte og dyktige medarbeidere.
  • Våre verdier: Ansvarlighet, Engasjement, Humor, Mot, Raushet, Respekt.

Tilsettingsvilkår
Arbeidstakere tilsettes i Vestvågøy kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtale. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger. 

Søknad sendes
Vestvågøy kommune benytter elektronisk søkeprosess og oppfordrer søkere til å benytte elektronisk søknad.

Det er ikke mulig å legge ved vedlegg til søknaden. Dokumentasjon på utdanning og praksis medbringes til intervju.

Ditt navn kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak, jf. Offentleglova. Før søkerliste blir offentliggjort, vil du bli kontaktet dersom du har bedt om unntak.

Om arbeidsgiveren


Lofoten er et fantastisk skue - med sin storslåtte og varierte natur. Vinterstid kan du oppleve naturkreftene i en intens storm med voldsomme bølger. I neste nu er det stille, og nordlyset folder seg ut over nattehimmelen og skaper ren magi. Sommertid kan du vandre langs sandstrender, nyte den varme brisen og det vakre lyset fra midnattssola - det finns knapt tid til å sove. Det vakre øyriket vårt byr på et bredt spekter av aktiviteter knyttet til friluftsliv og idrett - i tillegg til et mangfold av kunst- og kulturtilbud. (www.lofoten.info)

Vestvågøy har drøyt 11.000 innbyggere og er den største kommunen i Lofoten. Her har vi sykehus, videregående skole og gode kommunikasjoner med fly og hurtigrute. Vi tilbyr trygge oppvekstsvilkår for barn og unge i en kommune som er opptatt av å yte gode tjenester til innbyggerne. Fiskeri og jordbruk står sentralt, men vi har også veldig mye annet næringsliv. Her tar vi imot flere engasjerte, rause og humoristiske innbyggere!

Økonomienheten består av totalt 14 ansatte fordelt på 12,5 årsverk. De ansatte fordeler seg som følger: 3,5 stillinger tilknytning skatt, 1,5 stilling innfordring, 2 stillinger fakturering/regnskap, 0,5 stilling Eiendomsskatt, 1 innkjøpsansvarlig, 3 rådgivere samt økonomisjef. Økonomiavdelingen skal bidra til å gi tjenesteytende enheter best mulig støtte og oppfølging slik at vi til enhver tid har god oversikt over kommunens økonomiske situasjon. Avdelingen har ansvar for å drive budsjettprosessen, følge opp at områdene rapporterer, og kontrollere avvik. Avdelingen har også ansvar for å følge opp innkjøpene som gjøres, samt bistå enhetene i innkjøpsprosesser.

Sektor
Offentlig
Lederkategori
Leder
Sted
8370 Leknes
Bransje
Økonomi og regnskap,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Økonomi og regnskap,
Ledelse,
Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering

Nøkkelord

personal, økonomi, faglig ledelse, budsjett, regnskap

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kjell Idar Berg
Stillingstittel
Rådmann
Telefon
91 88 41 12
76 05 60 59
Følg firma
73 følger dette firmaet

8370 Leknes

Annonseinformasjon

FINN-kode 89665816
Sist endret 25. jan. 2017 08:46

Rapporter annonse