Utløpt

Konsulent 100% fast stilling - Tjenestekontoret

Arbeidsgiver
Porsgrunn kommune - Tjenestekontoret
Stillingstittel
Ansettelse - Konsulent 100% stilling, Tjenestekontoret
Frist
12.02.2017
Ansettelsesform
Fast
Ledig stilling ved Tjenestekontoret i Porsgrunn kommune
Innbyggere som henvender seg til Tjenestekontoret har ulike behov. Noen har bruk for bistand fra ulike tjenester i store deler av sitt liv, mens andre for en kortere periode. Vi er opptatt av at møtene mellom oss som jobber i kommunen og de som trenger vår bistand skal være så gode som mulig.

Tjenestekontoret er et knutepunkt for helse- og omsorgstjenester i kommune. Vi har fokus på kvalitet, verdighet og helhetlige løsninger. Vi er tilgjengelig for innbyggerne og vil bidra til trygghet og forutsigbarhet når den enkelte har behov for kommunal bistand. Vi koordinerer og forvalter tjenester på tvers av kommunens nivåer, og vil sikre individuell hjelp med utgangspunkt i den enkeltes ressurser. Tjenestekontoret behandler søknader om helse-, sosial- og omsorgstjenester. Vi saksbehandler, gir råd og veiledning til innbyggere i alle aldere og vi er koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering i kommunen.

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandle søknader om ulike helse og omsorgstjenester. Stillingen vil være særlig knyttet til mennesker som har langvarige og sammensatte behov for helse og omsorgstjenester.
  • Arbeidsoppgaver knyttet til individuell plan og koordinering.
  • Deltakelse i arbeidet med å utvikle og etablere system og god praksis på områdene; koordinering, habilitering og rehabilitering.
  • Samarbeid og deltakelse knyttet til ulikt utviklingsarbeid, på tvers av virksomheter i kommunen og med eksterne samarbeidspartnere både på individ- og systemnivå.

Kvalifikasjoner

  • Treårig bachelor innenfor området helse og/eller sosial
  • Erfaring fra arbeid med mennesker med psykisk utviklingshemning og eller rus/psykiatri, barn/unge.
  • Erfaring fra koordineringsarbeid
  • Erfaring fra kommunal virksomhet på system- og individnivå
  • Erfaring knyttet til saksbehandling og kunnskap om relevant lovverk vil bli vektlagt
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Utdanning

  • Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad
  • Medisin / Helse / Sosialfag
  • Treårig bachelor innenfor området helse og/eller sosial

Egenskaper

  • En reflektert og engasjert medarbeider som har tanker om videreutvikling av tjenesten til mennesker med sammensatte og langvarig behov for bistand
  • En som ønsker å bidra til og delta i en delingskultur
  • Høy arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig
  • En som liker å ha kontakt med mennesker i ulike livssituasjoner
  • Gode kommunikasjonsferdighet og samarbeidsevner som kommer til uttrykk både i møte med innbygger/bruker, kolleger og samarbeidspartnere.
  • Ønskelig med veilednings kompetanse.
  • Vi oppfordrer menn til å søke.
  • Det er ønskelig at du disponerer bil.
  • Vitnemål og attest tas med til evt. intervju

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • 100% fast stilling.
  • 17 dyktige og erfarne medarbeidere med tverrfaglig kompetanse
  • Godt, kreativt og hektisk arbeidsmiljø
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver,
  • Lønn etter avtale (Hovedtariffavtale KS).

Om arbeidsgiveren

Porsgrunn kommune ønsker å være en moderne, brukerorientert og effektiv leverandør av kommunale tjenester. Porsgrunn kommunes oppdrag er å levere gode tjenester, være en god samfunnsutvikler og arbeide for videre vekst og utvikling i kommunen. Det er bare gjennom motiverte og dyktige medarbeidere vi kan løse dette oppdraget.

Vi kan tilby:
Utfordrende arbeidsoppgaver i en kommune i utvikling. Vi satser på omstilling og forbedring. Vi har en arbeidsgiverpolitikk som setter deg som ansatt i sentrum. Vi legger til rette for kompentanseutvikling og læring, og utfordrer din kreativitet. Vår lokale lønnspolitikk gir deg muligheter for belønning etter innsats og resultater. Mangfold:
Porsgrunn kommune ønsker å være representativ for mangfoldet i befolkningen, og vil derfor oppfordre alle kvalifiserte kandidater til å søke hos oss uansett alder, kjønn, seksuell orientering, funksjonshemning, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Politiattest:
Gyldig politiattest framlegges ved tilsetting av personell som skal jobbe med barn og personer med utviklingshemming.

Offentlighetsvurdering:
Iflg. Offentlighetslovens §25 plikter arbeidsgiver å gjøre søkere oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Porsgrunn kommune vil varsle søkere som har bedt om unntakelse fra offentlighet hvis dette ønsket ikke kan imøtekommes.

Tar du utfordringer, har du engasjement, samarbeidsevne, serviceinnstilling og lyst til å jobbe i et spennende og utfordrende arbeids- og fagmiljø har vi jobb til deg. 

Sektor
Offentlig
Sted
Tjenestekontoret, Storgt.153, 3901 Porsgrunn
Bransje
Helse og omsorg
Stillingsfunksjon
Konsulent,
Koordinering

Nøkkelord

Saksbehandling,, koordinering,, offentlig, forvaltning,, samhandling

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Marianne Wallestad
Stillingstittel
Virksomhetsleder
Telefon
35 54 79 83
95 99 03 68
Følg firma
274 følger dette firmaet

Tjenestekontoret, Storgt.153, 3901 Porsgrunn

Annonseinformasjon

FINN-kode 89315239
Sist endret 19. jan. 2017 10:09

Rapporter annonse