Utløpt

Spennende stilling i en organisasjon som jobber med vekst og utvikling

Arbeidsgiver
Ringsaker kommune
Stillingstittel
Controller
Frist
12.02.2017
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med Ringsaker kommune

Hovedarbeidsoppgaver

  • Budsjett- og økonomiplanarbeid for kommunen samlet
  • Økonomisk rapportering og analyser på kommune-, enhets- og tjenestenivå
  • Løpende økonomistyring og kontroll
  • Utvikling av styrings- og oppfølgingssystemer og rutiner
  • Systemansvarlig for budsjett- og rapporteringssystem
  • Saksutredninger og prosjektarbeid
  • Rådgivning overfor enhetsledere
  • Andre oppgaver i økonomiseksjonen

Arbeidsoppgavene vil variere, og den som ansettes må være fleksibel og åpen for løpende endring av oppgaver innenfor økonomiseksjonens arbeidsområde.

Det stilles krav om

  • Relevant høyere utdannelse av minimum 4 års varighet
  • Relevant arbeidserfaring
  • Kjennskap til moderne økonomisystemer og Excel-kunnskaper
  • Gode analytiske egenskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Samarbeidsevner og selvstendighet
  • Nøyaktighet

Det er ønskelig med kjennskap til kommunal sektor, men dette er ikke et krav.

Økonomiseksjonen

Seksjonen er en del av rådmannens stab og består for tiden av 17 årsverk med hovedoppgaver knyttet til budsjett, rapportering, regnskap, lønn og innkjøp. En sentral oppgave for seksjonen er å yte støtte til kommunens 51 enhetsledere i forhold til nevnte oppgaver, samt bistå rådmannen i helhetlig styring og utvikling av kommunen.

Vi tilbyr

Vi kan tilby en interessant jobb med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig og godt miljø. Stillingen lønnes etter avtale, og vi tilbyr gode pensjonsordninger.

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldene lover, reglement og tariffavtaler. Elektronisk søknad og CV registreres via vår hjemmeside. Kopi av attester og vitnemål lastes inn som vedlegg til søknaden.

I henhold til offentleglova § 25, kan opplysninger om søker unntas i offentlig søkerliste dersom søkeren selv ber om det. Søkere som ønsker at navn skal unntas i offentlig søkerliste, må oppgi begrunnelse. Dersom begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet.

Om arbeidsgiveren

Ringsaker har snaut 34000 innbyggere og er innlandets mest folkerike kommune. Kommunen strekker seg fra Hamar i sør til Lillehammer i nord. Med over 100 km strandlinje til Mjøsa og med regionens flotteste ski- og turområder i Ringsaker-fjellet, er det varierte muligheter for aktiv fritid og rekreasjon. Kommunen satser på å være en attraktiv bokommune og har fokus på å sikre gode skoletilbud og trygge oppvekstforhold. Et rikt kulturliv og mangfoldige idrettsmiljøer engasjerer både unge og eldre. Som arbeidstaker i Ringsaker kan du ved å bidra med din kompetanse, bli del av et stort og sammensatt fagmiljø med gode kollegaer.

Sektor
Offentlig
Sted
2381 Brumunddal
Bransje
Offentlig administrasjon,
Økonomi og regnskap
Stillingsfunksjon
Økonomi og regnskap / Controller,
Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering,
Rådgivning

Nøkkelord

analyse, rapportering, Excel

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Rita Hidemstrædet
Stillingstittel
Økonomisjef
Telefon
62 33 50 39
92 03 99 91
Kontaktperson
Espen Hvalby
Stillingstittel
assisterende rådmann
Telefon
62 33 50 41
41 46 14 11
Følg firma
275 følger dette firmaet

2381 Brumunddal

Annonseinformasjon

FINN-kode 89198103
Sist endret 17. jan. 2017 09:57

Rapporter annonse