Prosjektleder innkjøp/anskaffelser - 2 årig prosjektstilling 100%
- Arbeidsgiver
- Østre Toten kommune
- Stillingstittel
- Prosjektleder innkjøp/anskaffelser - 2 årig prosjektstilling
- Frist
- 05.02.2017
- Ansettelsesform
- Prosjekt
Arbeidssted
Økonomiavdelingen inngår som en del av kommunens støttefunksjon sammen med personal, kommunikasjon og IKT-avdeling.
Avdelingen består av totalt 12 personer, hvorav en prosjektleder, en controller, fem stillinger innen skatt-/innfordringsområdet, fire stillinger innen regnskap/økonomiplanlegging og leder.
Avdelingen er lokalisert i rådhuset på Lena. Østre Toten kommune er med i regional enhet for anskaffelser sammen med de andre kommunene i Gjøvik-regionen. Enheten har for tiden 7 ansatte og er lokalisert i Gjøvik kommune.
Fakta om stillingen
Støtte har koordineringsansvaret for innkjøp, og inngår som en viktig del av arbeidet med å forbedre innkjøpsfunksjonen. Vi setter nå i gang et systematisk arbeid for å forbedre effektiviteten innenfor hele innkjøpsområdet. For å få øke prosjektlederkapasiteten opprettes det en ny stilling innenfor Økonomi/ Støtte. Vi kan tilby en interessant jobb. Du vil få utfordrende og varierte arbeidsoppgaver, og ha bred kontaktflate mot våre driftsenheter og samarbeidspartnere.
Stillingen vil ha en todelt rolle:
1. Være prosjektleder innenfor kommunens arbeid med å forbedre innkjøpsprosesser og forvaltning av inngåtte
innkjøpsavtaler
2. Inngå i kommunens økonomiavdelingen med arbeidsoppgaver innenfor oppfølging av eksisterende og nye
innkjøpsavtaler og bruk av eHandel.
Arbeidsoppgavene vil bestå av:
- Prosjektledelse
- Vurderings- og veiledningsoppgaver
- Kvalitetssikring
- Planlegging av innkjøp og anskaffelser
- Delta i utvikling og gjennomføring av kompetansehevende tiltak
- Andre oppgaver må påregnes
Rapportering skjer til økonomisjefen.
Krav til søker
Formell utdanning: Relevant utdanning på bachelornivå eller høyere
Tidligere praksis: Erfaring med prosjektledelse/endringsledelse eventuelt controller oppgaver eller erfaring med anskaffelsesprosesser og innkjøp.
Personlige egenskaper: Vi ønsker oss en kolega med gode leveranse og samarbeidsevner. Du må ha god prosessforståelse og være analytisk og strukturert. Må ha god skriftlig og muntlig framstillingsevne.
Ønskelig med: Kjennskap til offentlig innkjøp og - innkjøpsregler.
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Vi kan tilby
- en arbeidshverdag med varierte oppgaver.
- spennende utfordringer.
- individuell lønnsplassering.
Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle
arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.
Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer
og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Søknad sendes
Søknaden skal registreres i vårt elektroniske søknadssystem. Følg bruksanvisningen på vår hjemmeside www.ostre-toten.kommune.no. Ufullstendige søknader som er sendt utenom vårt system, kan ikke besvares. Trenger du hjelp til registreringen, eller til å opprette brukernavn og passord, kontakt vår personalavdeling, tlf. 61 14 17 26.
Attester og vitnemål skal ikke legges ved den elektroniske søknaden, men tas med ved et evt. intervju.
Østre Toten kommune praktiserer meroffentlighet
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.
Søknadsfrist 05.02.2017 Utlyst dato 13.01.2017 Vårref 1671
Kontaktperson
Terje Horn Evensen, Kommunalsjef, tlf: 61141716, mobil: 90368341, terjehorn.evensen@ostre-toten.kommune.no
Ivar Dahl, Økonomisjef, mobil: 95981268, ivar.dahl@ostre-toten.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Østre Toten kommune har ca. 14 955 innbyggere og er den tredje største kommunen i Oppland. Kommunens visjon er "Livskvalitet ved Mjøsa". Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv. Kommunens verdier er Nytenking, Kvalitet og Respekt.
- Nettverk
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Rådhusgata 20, 2850 Lena
- Bransje
- Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon
- Prosjektledelse,
- Innkjøp/forhandling
Nøkkelord
prosjektledelse, innkjøp, anskaffelser, controlleroppgaver
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Terje Horn Evensen
- Stillingstittel
- Kommunalsjef
- Telefon
- 90 36 83 41
- Kontaktperson
- Ivar Dahl
- Stillingstittel
- Økonomisjef
- Telefon
- 95 98 12 68
Rådhusgata 20, 2850 Lena