Areal- og samfunnsplanlegger - 100% fast stilling
- Arbeidsgiver
- Østre Toten kommune
- Stillingstittel
- Areal- og samfunnsplanlegger - 100 fast stilling
- Frist
- 29.01.2017
- Ansettelsesform
- Fast
Arbeidssted
Er du samfunnsengasjert og vil være med å utforme Østre Toten kommune? Da kan en jobb hos oss være fremtiden du søker! Her kommer du tett på kommunens utvikling gjennom plansaker, byggesaker, prosjekter og juridiske spørsmål.
Plan- og næringsenheten er bredt sammensatt og har ansvaret for arealplanlegging, kart- og oppmålingstjenester, matrikkel, byggsak, landbruk, skogbruk, spredte avløp, miljøspørsmål, naturoppsyn og eiendomsskatt. Enheten består av 17 hyggelige medarbeidere med godt humør og høy faglig kompetanse.
Plan og næringsenheten styrker nå Arealplan faglig og kapasitetsmessig ved å tilsette én ny areal- og samfunnsplanlegger slik at vi blir tre.
Fakta om stillingen
Saksbehandling av innkomne private reguleringsplaner og reguleringsendringer.
Arbeid med kommuneplanens samfunnsdel og arealdel
Veiledning og rådgivning ved utarbeidelse av private og kommunale reguleringsplaner
Krav til søker
Formell utdanning:
Utdanning på masternivå innenfor fagområder som arkitektur, landskapsarkitektur eller arealplanlegging. Annen
utdanningsbakgrunn kan være relevant dersom du har lang og relevant erfaring samt gode personlige forutsetninger
for stillingen. God kompetanse innenfor GIS vil bli tillagt vekt.
Tidligere praksis:
Erfaring med utarbeidelse og/eller behandling av reguleringsplaner og kommuneplaner
Erfaring med WinMap eller annet elektronisk kartverktøy
Personlige egenskaper:
Strukturert, selvstendig og samarbeidsorientert.
Er bevisst hvordan ditt eget arbeid inngår i en større helhet.
Er samfunnsengasjert og opptatt av å påvirke lokalsamfunnet til beste for innbyggerne og samfunnet.
Har en forståelse for grensesnittet politikk og administrasjon.
Ønskelig med:
Relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet. Kunnskap om og erfaring med Plan- og bygningsloven
Gode kommunikasjonsevner både i forhold til kollegaer, kunder/brukere. Gode datakunnskaper
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Vi kan tilby
Varierende og krevende arbeidsoppgaver innen arealplanlegging.
Et dyktig og engasjert tverrfaglig fagmiljø.
En avdeling som verdsetter høy kompetanse.
Fleksibel arbeidstid.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
IA-bedrift
Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.
Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Søknad sendes
Søknaden skal registreres i vårt elektroniske søknadssystem. Følg bruksanvisningen på vår hjemmeside www.ostre-toten.kommune.no. Ufullstendige søknader som er sendt utenom vårt system, kan ikke besvares. Trenger
du hjelp til registreringen, eller til å opprette brukernavn og passord, kontakt vår personalavdeling, tlf. 61 14 17 26. Attester og vitnemål skal ikke legges ved den elektroniske søknaden, men tas med ved et evt. intervju.
Østre Toten kommune praktiserer meroffentlighet
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning
ikke kan tas til følge.
Søknadsfrist 29.01.2017 Utlyst dato 05.01.2017 Vårref 1655
Kontaktperson
Elena Lindstad, Leder Plan- og næringsenheten, mobil: 46840763, elena.lindstad@ostre-toten.kommune.no
Bjørn Bollum, Kommunalsjef, tlf: 41516, bjorn.bollum@ostre-toten.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Østre Toten kommune har ca. 14 955 innbyggere og er den tredje største kommunen i Oppland. Kommunens visjon er "Livskvalitet ved Mjøsa". Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv. Kommunens verdier er Nytenking, Kvalitet og Respekt.
- Nettverk
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Rådhusgata 20, 2850 Lena
- Bransje
- Konsulent og rådgivning,
- Arkitektur, areal og interiør,
- Drift og vedlikeholdstjenester
- Stillingsfunksjon
- Planlegger,
- Arkitekt og planlegging / Arealplanlegger,
- Ingeniør / Oppmåling og kartlegging
Nøkkelord
Areal, planlegging, kart, oppmåling, matrikkel
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Elena Lindstad
- Stillingstittel
- Leder Plan- og næringsenheten
- Telefon
- 46 84 07 63
- Kontaktperson
- Bjørn Bollum
- Stillingstittel
- Kommunalsjef
- Telefon
- 61 14 15 16
Rådhusgata 20, 2850 Lena